Publicat: 11 Aprilie, 2016 - 20:36
Share

Impozatul circuit din Schanghai este lat, rapid și cursi, cu multe posibilități pentru depășiri care fac adeseori cursele de aici mai interesante. Pentru a treia oară în acest an, pneurile de compoziție P Zero Alb mediu, P Zero Galben soft și P Zero Roșu supersoft au fost nominalizate.

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

Condițiile meteo sunt aproape de fiecare dată imprevizibile, ceea ce are un puternic effect asupra comportamentului pneurilor
Drept rezultat, fenomenul de graining este adeseori un subiect important, dacă vremea este rece: în special în sesiunile de la începutul weekendului.
În jur de 80% din lungimea turului este compusă din viraje, ceea ce înseamnă că forțele de apăsare laterală sunt un factor crucial.
Circuitul este limitat pentru reglajele punții față, datorită virajelor extrem de solicitante. 
Virajele cele mai importante sunt Turn 1 (primul viraj), care este aproape un cerc complet și virajul 13, care este în urcare.
Piloții trebuie, de asemenea să evite patinarea roților, pentru a minimize degradarea pneurilor spate.
CELE TREI COMPOZIȚII NOMINALIZATE:

Alb mediu: un pneu care lucrează într-o gamă joasă, fiind unul dintre cele mai versatile din gamă
Galben soft: un pneu care lucrează într-o gamă ridicată cu accent pe performanță
Roșu supersoft: un pneu care lucrează într-o gamă joasă, o compoziție rapidă, dar cu o durată de viați limitată.
CUM A FOST ÎN URMĂ CU UN AN:        

Câștigător: Hamilton (două opriri: start pe soft, schimb pe soft în turul 14, medium în turul 33).
Cel mai bine clasat cu o strategie alternativă: Massa, cinci (a oprit de asemenea de două ori, dar a pornit pe soft, a schimbat pe medium în turul 13, apoi pe medium în turul 34).     
Cei mai mulți piloți au oprit de două ori, dar câțiva piloți au oprit de trei ori. Strategia cursei a fost afectată de o intrare a safety-car-ului care a prelungit viața anvelopelor.
PAUL HEMBERY, DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:                

„China este un tip diferit de circuit decât cele două pe care le-am vizitat până acum anul acesta, deși nominalizarea pneurilor este la fel, ceea ce subliniază adaptabilitatea produselor noastre la o gamă variată de circumstanțe. Shanghai este foarte posibil să se anunțe o cursă pe vreme rece, deși natura locului face orice posibil, astfel că echipele vor trebui să aibă o minte deschisă asupra strategiei și să coreleze cu atenție datele recoltate în practică cu eventualele condiții de cursă. Cele trei compoziții selectate au dus la un număr considerabil de permutări tactice până acum, și ne așteptăm la o și mai amplă varietate de strategii în China.”

CE ESTE NOU?

Articole noi pe www.pirelli.com despre scena curselor, cultura și istoria din China.
Calificări: se revine la vechiul sistem. Acesta nu va afecta alocațiile de pneuri.
Diferite moduri de a gândi a echipelor privind selecția pneurilor: Haas, McLaren și Williams au făcut cea mai agresivă alegere prin selectarea numărului maxim de seturi de pneuri supersoft, 7.
Pentru prima dată, Pirelli va fi title sponsor al Marelui Premiu al Chinei. Cel de-al doilea eveniment susținut de Pirelli anul acesta va fi Grand Prix-ul Spaniei din 12-15 mai.
ALTE LUCRURI CARE NE-AU ATRAS ATENȚIA RECENT:

Stoffel Vandoorne: în Bahrain a avut un debut promițător care demostrează de asemenea eficiența GP2 când vine vorba despre educarea piloților privind managementul pneurilor.
Lansarea noului pneu P Zero pentru automobile la Estoril, circuit utilizat pentru un grand prix cu 20 de ani în urmă
Discuții privind o posibilă întoarcele în Las Vegas. Caesar Palace grand prix s-a disputant anterior în 1981 și 1982, fiind cursa care a decis campionul de ambele dăți.