Publicat: 10 Martie, 2013 - 17:28
Share

În cadrul Mobile World Congress, MasterCard (NYSE:MA) şi Prime Research au anunţat rezultatele primului studiu global Mobile Payments Social Media, care a urmărit 85.000 de comentarii de pe Twitter, Facebook, bloguri şi forumuri din toată lumea. Studiul arată numeroase conversaţii pe aceasta temă, fapt ce denotă interes din partea consumatorilor privind adoptarea plăţilor mobile, dar identifica şi bariere: securitatea, serviciile suport clienţi insuficient dezvoltate şi confuzia privind opţiunile disponibile în prezent.

Pe durata a sase luni, cercetarea a urmarit comentariile si a analizat conversatiile dintre consumatori, pe tema platilor mobile, pentru a le evalua disponibilitatea de a folosi aceste servicii.

Analiza, realizata pe 43 de piete, in 26 de limbi, arata urmatoarele:
• Pionierii („Early adopters”) au facut 58% comentarii pozitive / factuale, in timp ce in randul celor care nu folosesc inca aceasta tehnologie tonul pozitiv este mai pregnant (76% comentarii pozitive / factuale). Cele mai multe mentiuni au laudat aspecte cum ar fi inovatia, confortul si viteza.

• Pionierii si-au exprimat frustrarea in legatura cu locurile unde nu se accepta plati mobile si cu faptul ca nu primesc suficient sprijin, in calitate de clienti. Cei care nu au adoptat inca platile mobile mentioneaza drept posibile bariere impotriva utilizarii, securitatea si confuzia in legatura cu optiunile disponibile.
• Utilizatorii din Europa isi exprima cele mai multe opinii in legatura cu tehnologia de plati mobile, urmati indeaproape de regiunea Asia-Pacific si de Statele Unite. Per total, regiunile cu cele mai multe comentarii pozitive sunt Asia-Pacific (China si Australia) si Statele Unite, iar cele mai sceptice sunt Europa (Franta, Anglia) si Canada.
• Scepticismul este evident in Europa, unde consumatorii discuta despre securitatea platilor mobile, despre acceptare si isi exprima rezervele privind posibilitatea adoptarii acestora la nivel global.
• Utilizatorii din Anglia se arata incantati de confortul si inovatia aduse de platile mobile, dar mentioneaza si lipsa de consecventa in acceptare si incertitudinea privind momentul cand acest tip de plati va deveni disponibil pe scara larga.
• In regiunile America Latina si Caraibe, cei care nu au adoptat acest tip de plati isi exprima nevoia de a obtine lamuriri privind tehnologiile disponibile si de a intelege mai bine implicatiile costurilor pe care platile mobile s-ar putea sa le aiba asupra stilului lor de viata actual. Utilizatorii mentioneaza confortul drept beneficiu, dar isi exprima si ingrijorarile in legatura cu securitatea datelor legate de plata.
• In Asia, cele mai active tari din punct de vedere al discutiilor despre plati mobile sunt China, Thailanda, Australia, Japonia si Singapore. Utilizatorii discuta impresiile pe care le-au avut cand au utilizat produsul si pun intrebari sau impartasesc opinii despre stirile aparute in publicatii tiparite si la televizor.
• Discutiile din Orientul Mijlociu si Africa tind mai degraba sa povesteasca sau sa redistribuie stiri din mass media traditionale din Africa de Sud, Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite si Nigeria, decat sa furnizeze comentarii originale.
• In SUA, utilizatorii se intereseaza de compatibilitatea platilor mobile cu alte sisteme de plata, in timpul tranzactionarii. Alte subiecte de discutie sunt legate de valoarea platilor, de beneficiile pe termen lung, precum si de securitate. Conversatiile care pornesc din Canada, desi sunt mai putine, denota aceleasi prioritati.

Tot la Mobile World Congress, MasterCard a lansat MasterPass care, din perspectiva MasterCard reprezinta viitorul platilor digitale  Acesta este un serviciu digital ce permite clientilor sa foloseasca orice card sau dispozitiv de plata pentru a transforma cumparaturile intr-o experienta la fel de simpla ca un click sau o atingere – in mediul online, in magazine sau oriunde in alta parte.

MasterPass este o versiune imbunatatita a PayPass Wallet Services, care a fost lansat in primavara lui 2012 si a fost testat de cativa comercianti si emitenti. In prezent, posesorii de carduri din toata lumea pot sa se inscrie pentru a utiliza serviciul, prin intermediul institutiilor financiare din Australia si Canada, pana la sfarsitul lunii martie, si al celor din SUA si Marea Britanie, pana la sfarsitul primaverii, respectiv al verii. In plus, in 2013, MasterPass va fi disponibil si pe alte piete, printre care: Belgia, Brazilia, China, Franta, Italia, Olanda, Singapore, Spania si Suedia.

PRIME Research a derulat studiul Mobile Payments pe 43 de piete din America de Nord si America de Sud, Europa, Africa, Asia si zona Pacificului. Prin intermediul metodelor analitice proprietare detinute de PRIME in domeniul social media si al tehnologiei, firma de cercetare a identificat 85.000 de comentarii relevante in social media, in ultimele sase luni, pe tema inovatiei in plati mobile. Analiza arata ca majoritatea comentariilor constau in diseminarea de stiri (94% pozitive / factuale, doar 6% au un ton negativ, care reflecta continutul original, aparut in mass-media traditionale). Dintre cele 85.000 de comentarii, 10.000 dintre cele mai substantiale au constituit subiectul unei analize de continut detaliate, realizata de expertii PRIME Research, iar un set de 450 de comentarii a oferit cele mai multe informatii.

Dintre cele 85.000 de comentarii originale, 28% au fost pozitive, 66% neutre si 6% negative.