Publicat: 5 Mai, 2013 - 18:17
Share

În luna mai 2013, remarcabilul violist american - nominalizat Grammy - Mat Maneri și excepționalul pianist de origine română Lucian Ban se vor afla într-un turneu european de trei săptămâni, cu concerte la Berlin, Londra, Köln, Derby, New Castle, Wüppertal, München, Viena, Gratz, cu ocazia lansării albumului ECM Transylvanian Concert. Materialul încununează colaborarea de mai mulţi ani a celor trei, desfășurată sub numele Deco Heart.

În luna iunie, cu aceeași ocazie, cei doi muzicieni vor continua marcarea lansării albumului lor la celebra casă de discuri ECM, printr-un turneu american.
 
În cadrul turneului european cei doi muzicieni vor susține un concert-eveniment la Teatrul Odeon din București, în data de 14 mai, concert pentru care li se va alătura, ca invitat special, celebrul saxofonist britanic Evan Parker - figură centrală în dezvoltarea scenei europene de free jazz și improvizație. Concertul va fi urmat de o sesiune de întrebări din partea publicului și de semnarea albumelor ECM distribuite și în România ( Andante.ro, Carturesti)
Concertul din București este produs de Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS) în parteneriat cu British Council România, cu sprijinul Teatrului Odeon.
Biletele vor fi puse în vânzare începând cu data de 11 aprilie 2013.

Albumul a cărui lansare a prilejuit această serie de concerte și întâlniri cu publicul include un ”concert transilvan” înregistrat de Mat Maneri și Lucian Ban la Tg. Mureș, România, în 2011 și produs în 2013 de una dintre cele mai cunoscute și apreciate case de discuri din lume, ECM Records.
Fondată în 1969 de Manfred Eicher, ECM  a produs până acum mai mult de 1200 de albume. După stabilirea unei reputații în lumea jazz-ului, cu înregistrări ale unor concerte de Keith Jarrett, Paul Bley, Jan Garbarek, Chick Corea, Pat Metheny, John Abercrombie și alții, ECM a început să includă și compoziție contemporană – inclusiv pe Steve Reich cu albumul Music for 18 Musicians. Artiștii ECM sunt celebri pentru faptul că nu recunosc și nu respectă granițele dintre genurile muzicale, dovedind creativitate în a reinventa și a redefini muzica contemporană în concordanță cu propriile credo-uri muzicale.