20 septembrie 2021

Merg, deci slăbesc! Așa de simplu?!

mers pe jos
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Nu-ți vine să crezi că o activitate atât de banală te ajută să scapi de kilogramele în plus? Atunci trage de fiare la sală sau dă-ți sufletul pe banda de alergat! Sau poate citești mai întâi sfaturile noastre.

Ard caloriile în mod natural

În mers, organismul uman consumă energie – între 200 și 600 de calorii pe oră, în funcție de ritm. În plus, depunând un efort de intensitate medie, dar constant, pe o anumită durată, consumă din rezervele de grăsimi pe care le-a acumulat prin sedentarism și alimentație greșită. Concomitent, este antrenat sistemul cardio-vascular și crește tonusul muscular general – de la fesieri și coapse, la musculatura bdominală, cea a brațelor, umerilor, spatelui. Fără risc de accidentare și fără un efort exagerat. Pentru că un efort cât de cât trebuie să faci: vorbim despre un mers suficient de alert încât, după 15-20 de minute, să începi să gâfâi.

7 pași pentru începători

  • Aleg momentul cel mai bun. Cu cât dispune de mai puțin ”carburant” (glucoză), cu atât mai eficient își consumă organismul stocul adipos (de grăsimi). Deci momentul optim pentru plimbarea în pas alert este… pe stomacul gol: dimineața, înainte de micul dejun sau seara, renunțând la cină.
  • Îmi fac încălzirea conștiincios. Crescând temperatura corporală și relansând circulația sangvină, îmi pregătesc corpul pentru efort. Cinci minute de mers lent, mișcând brațele, asigură încălzirea necesară.
  • Variez traseul. Parcurgând același traseu, mă plictisesc, iar organismul meu se relaxează și nu mai obțin rezultatele dorite. Fiecare tip de suprafață – asfalt, nisip, iarbă, pietriș – solicită în mod diferit organismul. Iar un teren denivelat sporește intensitatea efortului. Încă un truc: aleg traseul în așa fel, încât porțiunea cea mai grea să apară pe la jumătate. Nici la început, nici spre final.
  • Îmi fac un program și mă țin de el. La fel ca orice alt gen de exercițiu, și mersul trebuie ”efectuat” în mod regulat. Pornesc cu un orar minimalist, să zicem două-trei ture pe săptămână. Și cresc treptat frecvența sau durata Important este ca timpul însumat de mișcare să sporească.
  • Cresc intensitatea efortului. Cel mai bun mod de a spori efortul este să parcurgi, de fiecare dată, aceeași distanță cu cronometrul în mână, într-un timp tot mai scurt. Dar nu te relaxezi la capătul traseului, dimpotrivă, îl prelungești, ca să profiți de minutele sau secundele câștigate. Alt mod de a spori efortul este mișcarea amplă a brațelor.
  • Mă hidratez corect: înainte, în timpul exercițiului și după. Apă plată înainte și după, apă cu puțin suc de fructe ori sirop în timpul exercițiului (cu înghițituri mici la fiecare 15 minute).
  • Întind mușchii la final, ca să se netezească fibra musculară. Acesta este și secretul unei musculaturi lungi și fine, numai bună de etalat într-un echipament adecvat: comod, deci minimalist. În limitele decenței, da?
  •  foto: unica md