Publicat: 1 Noiembrie, 2016 - 10:53

Metrorex a intocmit si implementat un plan de masuri pentru imbunatatirea conditiilor de transport subteran, dupa cum urmeaza:
- suplimentarea numarului de trenuri in circulatie la orele de varf, 07:00÷09:00 si 17:00÷19:00, astfel:
- pe magistrala 2 se circula cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 3 minute – solutie care reprezinta maximul posibil din punct de vedere tehnic, in prezent;
- pe magistrala 1 se circula cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare);
- pe magistrala 3 se circula cu 15 trenuri(2 trenuri suplimentare);
- la orele de varf, atat pe magistrala 1 cat si pe magistrala 3 se circula la un interval de 3 minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si de 6 minute pe restul distantei;
- monitorizarea circulatiei trenurilor pentru evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor;
- se lucreaza la modificarea graficelor de circulatie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 si 3, grafice ce vor intra in vigoare incepand cu data de 1 decembrie 2016. Solutia va asigura diminuarea intervalelor de circulatie pe magistralele 1 si 3 astfel: 2 minute intre Nicolae Grigoresc si Eroilor si 5 minute pe restul distantei;
- suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor;
- formarea unor echipe mixte compuse din angajati ai Metrorex si ai Politiei Metrou, in vederea dirijarii/ dispersarii fluxului de calatori in statiile Piata Victoriei 1 si 2 si Piata Unirii 1 si 2, in zile lucratoare, in intervalul orar 07:00÷09:00 si 17:00÷19:00, actiune aplicata incepand cu data de 31.10.2016.
Activitatile desfasurate de echipele de supraveghere si indrumare a calatorilor sunt:
- informarea calatorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces si transport;
- indrumarea calatorilor catre accesurile si zonele de peron cu incarcare redusa;
- indrumarea calatorilor cu privire la utilizarea tuturor usilor de acces ale trenurilor;
- limitarea accesului in statii in situatii de supraaglomerare sau de urgenta;
- avizarea imediata a structurilor de coordonare asupra oricarei situatii de urgenta constatata, cu indicarea detaliilor necesare primei interventii;
- actualizarea reglementarilor in vigoare privind masurile care se iau in cazul afectarii majore a circulatiei trenurilor de metrou pentru urmatoarele cazuri: colet abandonat, alarma privind atac terorist (bomba), cazuri de suicid/tentativa de suicid, necesitate interventie prim-ajutor pentru publicul calator.
De asemenea, au avut loc discutii cu conducerea RATB pentru gasirea unor solutii de suplimentare a transportului public de suprafata pentru preluarea fluxului mare de calatori de pe tronsonul Berceni - Pipera. In cursul acestei saptamani, Metrorex va participa la intalniri cu reprezentantii ISU si cu personalul specializat pentru situatii de urgenta din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica si alte masuri in vederea cresterii sigurantei transportului subteran.
Aceste masuri au fost adoptate de conducerea Metrorex ca urmare a aglomeratiei repetate si a evenimentelor petrecute in ultima perioada, in special pe magistrala 2 de metrou. Am considerat ca in aceasta situatie interventia este necesara in cel mai scurt timp cu putinta, pentru ca ne dorim sa ne bucuram in continuare de increderea calatorilor si sa le oferim cele mai bune conditii de transport.