27 mai 2022

Mic dejun cu muesli: o alegere fericită?

mic dejun pixabay
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Poate că da, poate că nu. Tu decizi. Dar măcar să o faci în cunoștință de cauză. Așadar…

Din punct de vedere practic, muesli este alegerea ideală pentru că se prepară repede și ușor, dacă ai ingredientele necesare. Din punct de vedere nutritiv, iarăși este o alegere inspirată, pentru că este alcătuit din cereale integrale, fructe proaspete sau uscate și lactate – o combinație sănătoasă de fibre, minerale și vitamine care îi furnizează organismului o cantitate importantă de energie. După un mic dejun cu muesli vei rezista fără probleme până la masa de prânz.

O altă calitate deloc de neglijat este faptul că o porție de muesli ajută tranzitul intestinal, deci previne constipația (asociată cu orele prelungite de lucru pe scaun, în fața unui calculator, de exemplu).

Cerealele: baza temeliei fundamentului

Fulgii de cereale sunt principalul ingredient din orice muesli. Evită porumbul, alege cereale integrale din ovăz, grâu, secară – au un indice glicemic mic și gust neutru. Fără zahăr și sirop de porumb. Mergi pe variantele naturale, de preferat cele bio. Fructele (proaspete sau uscate) îndulcesc suficient produsul. Apropo de fructe – ce alegi?

 Fructe proaspete sau uscate?

Proaspete: mere, pere, kiwi, fructe de pădure etc. – orice fruct aduce fibre solubile și vitamine esențiale pentru o alimentație sănătoasă.

Uscate: sunt sarea și piperul unei porții de muesli. Le poți completa cu semințe de in, de chia, cu germeni de grâu – după gust și inspirație.

Lapte, iaurt, brânză?

După gust. Toate au un aport de calciu, vitaminele A și D, proteine. Dacă alegi laptele, optează pentru cel de soia sau de migdale.

 Rețeta originară

Încearcă rețeta doctorului Bircher Benner, inventatorul muesli: lasă la înmuiat peste noapte o lingură de fulgi de ovăz în trei linguri de apă. Adaugă o lingură de suc de lămâie, o lingură de lapte concentrat, două mere rase și o lingură de migdale sau nuci uscate.

foto – pixabay

Articol de Gabriela Boceanu