Publicat: 28 Aprilie, 2016 - 12:54
În total, peste 600 de copii pregătiți de profesorii Teach for Romania au participat la Săptămâna Altfel

Peste 600 de copii din zone vulnerabile ale țării au avut acces în Săptămâna Altfel la exemple de succes din afara comunității lor, descoperind oportunitățile pe care le-ar putea avea dacă aleg să investească în educația lor.
Astfel, elevi din 11 județe din România au fost implicați de profesorii Teach for Romania și de susținătorii lor, în colaborare cu ceilalți profesori, în activități inedite, menite să le încurajeze gândirea critică și să îi ajute să își imagineze un viitor mai bun pentru ei înșiși.
Elevii clasei a V-a din Brănești, consilieri și secretari de stat
Una dintre cele mai productive vizite ale celor mici a fost la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, care a avut ca rezultat înființarea Ministerului Copiilor, o structură responsabilă cu protecția mediului, la nivelul comunităților rurale. Elevii claselor a V-a au fost, rând pe rând, consilieri sau secretari de stat, dezbătând problemele de mediu ale comunităților din care provin și propunând soluții pentru acestea. Ședința s-a încheiat cu semnarea Promisiunii Ministerului Copiilor, prin care aceștia și-au luat responsabilitatea de a implementa soluțiile și de a-și ajuta comunitățile să prospere, printr-o implicare proactivă. 
„Copiii au învățat astfel că implicarea lor contează cu adevărat în felul în care comunitatea lor funcționează”, povestește Iulia Călin, profesor de Geografie în Brănești și Glina, jud. Ilfov. 
Toți elevii pregătiți de profesorii Teach for Romania au participat, astfel, timp de o săptămână, la evenimente menite să le deschidă orizonturile de gândire și perspectivele despre meseriile existente pe piața muncii. Fie că au învățat să coafeze, împreună cu hairstylistul Bogdan Mirică, fie că au învățat despre plăcintele tradiționale, despre reciclare sau că au stat de vorbă cu managerii unor companii locale sau internaționale, cu toții și-au descoperit pasiuni și abilități pe care își doresc acum să le dezvolte. 
„Mi-am dat seama că deși îți pot apărea multe lucruri în cale, nu trebuie să renunți niciodată, până când nu ajungi unde îți dorești! Trebuie să trecem peste orice obstacol, pentru că viața trebuie trăită și nu trebuie niciodată să renunți la visul tău, indiferent ce ar fi.”, a spus Elena,  unde dintre elevele clasei a VII-a. 
4.000 de elevi din peste 30 de localități defavorizate din țară vor beneficia de educație de calitate
Începând din septembrie, aproximativ 4.000 de elevi din peste 30 de localități defavorizate din țară vor beneficia de educație de calitate. Fenomenul abandonului școlar timpuriu are dimensiuni îngrijorătoare în România, cei mai mulți dintre copiii din mediul rural sau din cartierele defavorizate neajungând să își încheie ciclul școlar primar sau gimnazial.
Teach for Romania pregătește generații de tineri pentru a deveni profesori motivați și talentați, care predau, timp de doi ani, în zonele vulnerabile ale țării. Cei mai buni dintre ei trec printr-un proces intensiv de pregătire în pedagogie și leadership, abia apoi ajungând la catedră, alături de clasele lor.

Comunicat de presa: Teach for Romania