Publicat: 8 Martie, 2019 - 12:21
Share
în ceea ce priveşte numărul de dosare închise în cadrul PRES RO

La mai puţin de două luni de la preluarea Preşedinţiei Consiliului UE de către România, Ministerul Economiei a finalizat opt dosare dintre care şapte legislative şi unul non-legislativ.

Performanţa este una remarcabilă în condiţiile în care, la preluarea oficială a mandatului de către Niculae Bădălău, Ministrul Economiei, în cadrul reuniunii colegiului Comisarilor din 10-11 ianuarie 2019, Ministerul Economiei şi-a asumat finalizarea a cinci dosare legislative. 

"Obţinerea acestei performanţe într-un interval de timp atât de scurt, a presupus o muncă de echipă pe axa Bucureşti-Bruxelles pentru care vreau să mulţumesc tuturor experţilor din cadrul Ministerului Economiei şi a Reprezentanţei Permanente a României la Bruxelles.. Se confirmă ceea ce am spus atunci când am preluat mandatul de ministru al Economiei: Suntem pregătiţi pentru a gestiona Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene şi ne achităm cu demnitate de obligaţiile asumate de către România", a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Printre dosarele legislative şi non-legislative, cu greutate, pe care Ministerului Economiei le-a finalizat, până în prezent, se numară:

1.Regulamentul privind supravegherea pieţei şi conformitatea produselor. Prin această propunere de Regulament se întăresc prerogativele şi responsabilităţile autorităţilor de supraveghere a pieţei din statele membre, astfel încât să asigure introducerea pe piaţa europeană doar a produselor conforme cu cerinţele legislaţiei UE. În acest mod, pe lângă creşterea gradului de siguranţă pentru utilizatori, operatorii economici vor beneficia de condiţii de concurenţă loială.

2.Regulamentul referitor la relaţia dintre platformele on-line şi comercianţii care îşi desfăşoară activitatea prin intermediul acestora. Aceasta implică creşterea transparenţei tranzacţiilor pe platformele on-line, fiind un dosar complex la care au contribuit şi colegii de la Ministerul Afacerilor Externe şi Consiliul Concurenţei.

3.Regulamentul care instituie o excepţie de la protecţia conferită unui medicament original printr-un certificat suplimentar de protecţie (CSP), în vederea exportului şi/sau a stocării. Regulamentul va elimina dezavantajele concurenţiale cu care se confruntă pe pieţele globale producătorii de medicamente generice şi biosimilare cu sediul în UE în raport cu producătorii care îşi au sediul în afara UE.

4.Directiva privind vânzarea de bunuri şi Directiva privind conţinutul digital. Aceste dosare, la finalizarea cărora  Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a contribuit substanţial,  stabilesc reglementări care răspund provocărilor actuale ale pieţei, în mod special dezvoltării digitale, asigurându-se protecţia consumatorilor atunci când achiziţionează bunuri cu elemente digitale, conţinut digital sau servicii digitale.

5.Adoptarea la Consiliul UE Competitivitate din data de 18 februarie 2019 a Concluziilor referitoare la Planul coordonat privind dezvoltarea şi utilizarea inteligenţei artificiale 'made in Europe'. Prevederile acestui dosar non-legislativ subliniază importanţa majoră a dezvoltării şi utilizării inteligenţei artificiale pentru consolidarea competitivităţii industriei europene, necesitatea de a sprijini IMM-urile să inoveze cu ajutorul tehnologiilor de inteligenţă artificială, precum şi de a promova integrarea în educaţie, la toate nivelurile, a competenţelor digitale, cu accent pe inteligenţa artificială. Dosarul a fost adoptat în contextul în care inteligenţa artificială este un subiect de importanţă strategică pentru viitorul industriei şi economiei europene.

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: