Publicat: 7 August, 2020 - 14:43
Share

Ministerul Finanțelor a întocmit o listă cu 15 proiecte feroviare prioritare care sunt în curs de execuție sau pentru care se intenționează alocarea de finanțare în perioada următoare. Printre ele se află însă și proiecte deja finalizate, cum ar fi modernizarea Magistralei 800 București-Constanța. Altele, cum ar fi construcția liniei de cale ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea par mai degrabă un vis frumos.

Finanțele au pus pe hârtie lista proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate, pe baza datelor transmise de nouă ministere, potrivit unui memorandum care urmează să fie discutat în ședința de Guvern de vineri. Pe listă se află 160 de proiecte de investiții prioritare, cu o valoare actualizată de 216,26 miliarde lei și un rest de finanțat pentru finalizarea acestora de 146,85 miliarde lei.

Ministerul Transporturilor se află pe primul loc, cu 130 proiecte, cu o valoare actualizată totală de 197.087.910 mii lei și un rest de finanțat până la finalizarea acestora de 130.891.914 mii lei. Din această listă.

Pe principiul ”Cei patru evangheliști erau trei, Luca și Matei”

Club Feroviar a extras una mai restrânsă, care cuprinde cele 15 proiecte feroviare prioritare pentru Guvern. Între ele, am inclus și construcția noului Stadion Giulești, având în vedere că Rapid este echipă feroviară, iar Clubul Sportiv Rapid, care va prelua stadionul după finalizare, aparține de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Dacă scădem și proiectele de metrou – trei la număr – și cele feroviare finalizate – două – mai rămân doar nouă proiecte propriu-zise de cale ferată. Și ar putea fi doar opt de fapt, pentru că finalizarea liniei noi de cale ferată Vâlcele Râmnicu Vâlcea este promisă de autorități de trei decenii încoace și lucrurile au rămas la fel pe teren, ba chiar s-au degradat serios față de 1989.

15 proiecte feroviare prioritare și stadiile lor de execuție

Lista cuprinde proiectele, iar după fiecare este precizat, cu litere bolduite, stadiul fizic în care se află lucrările în momentul de față.

  1. Modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Aeroport Internaional Henri Coandă București-Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București 61,49%
  2. Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Brașov – Sighișoara. Finanțat din fonduri CEF și buget de stat 0,00%
  3. Reabilitarea liniei de c.f. Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, Secțiunea Frontieră-Curtici-Arad-km 614 (tronsonul 1) (Finanțat din titlul 56.03-Programe din Fond de Coeziune) 98,99%
  4. Reabilitarea liniei de de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Sighișoara-Coșlariu (Finanțat din titlul 56.03-Programe din FC și din titlul 58.03-Programe din FC) 98,20%
  5. Reabilitarea liniei de c.f. Brașov- Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Coșlariu-Simeria (Finanțat din titlul 56.03-Programe din FC și din titlul 58.03-Programe din FC) 95,04%
  6. Consolidarea și modernizarea stadionului Giulești “Valentin Stănescu” 35,00%
  7. Reabilitarea liniei CF Frontieră Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614- Gurasada și Tronsonul 3: Gurasada-Simeria (Finanțat din titlul 56.03-Programe din FC și din titlul 58.03-Programe din FC) 32,29%
  8. Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni) (Finanțat prin Acordul de împrumut semnat cu JICA-Propus la finanțare prin programul de finanțare nerambursabilă al Uniunii Europene 2014-2020) 0,00%
  9. Măsura ISPA 2000/RO/16/P/PT/007-Reabilitarea liniei CF Câmpina-Predeal 99,50%
  10. Măsura ISPA 2000/RO/16/P/PT/001-Reabilitarea liniei CF București-Constanța 100,00%
  11. Racorduri la rețeaua de metrou din București, tronsonul I Nicolae Grigorescu 2-Anghel Saligny și tronsonul II Gara de Nord 2-Basarab-Laminorului-Lac Străulești (Finanțat prin Programul Operațional Sectorial Transporturi 2007-2013) 98,00%
  12. Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon. (Împrumut BEI, Programul Operațional Sectorial Transporturi 2007-2013, Programul Operațional Infrastructură Mare aferent cadrului financiar 2014-2020) 45,00%
  13. Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboși, inclusiv dispecer feroviar Galați 82,00%
  14. Modernizarea instalațiilor pe Magistralele 1, 2, 3 și Tronsonul de Legătură (Propus la finanțare prin POS-T 2007-2013 și programul de finanțare nerambursabilă al Uniunii Europene 2014-2020) 36,55%

15. Linie nouă de cale ferată Vâlcele-Râmnicu-Vâlcea 3,00%

Tag-uri Institutii: