Publicat: 1 Aprilie, 2020 - 12:34
Share

Voluntariat în sprijinul persoanelor vârstnice sau cu dizabilităţi pentru a le facilita accesul la cumpărături şi pentru a-i proteja;

Cumpărături preluate telefonic şi serviciu de livrare gratuit cu plata la domiciliu, alături de Kaufland România şi Glovo;

Izolarea socială, impusă de criza coronavirusului, pune persoanele vârstnice şi pe cele cu mobilitate redusă în dificultate, chiar în imposibilitatea de a-şi procura alimente şi bunuri de strictă necesitate. În sprijinul acestora, Fundaţia Regală Margareta a României organizează o amplă campanie de voluntariat, pentru a facilita accesul la cumpărături, dar şi pentru alte acţiuni logistice de ajutor a vârstnicilor singuri. Toţi cei care doresc să se implice în protejarea acestor categorii vulnerabile se pot înscrie voluntari în unul din cele 14 oraşe, pentru a pregăti, zi de zi, pachetele cu cele necesare.

Printre nevoile stringente identificate în rândul persoanelor vârstnice afectate de criza coronavirusului, se numără realizarea cumpărăturilor de strictă necesitate, sprijinul material, sprijinul emoţional, consilierea psihologică şi diverse servicii de suport la domiciliu. Mulţi dintre vârstnici nu pot comanda online, pentru că nu folosesc platforme sau mijloace de plată digitale, inclusiv cei singuri nu au acest tip de ajutor nici din partea familiei.

Cu scopul de a face accesibile cumpărăturile la domiciliu pentru vârstnicii singuri şi persoanele care nu se pot deplasa şi nu folosesc internetul, Fundaţia Regală Margareta a României se alătură acţiunii iniţiate de Kaufland România şi Glovo, pentru a le oferi posibilitatea să realizeze cumpărăturile necesare telefonic, cu plata ramburs. Acest nou serviciu, creat special pentru a deservi persoanele de peste 65 de ani şi pe cele cu dizabilităţi, le permite acum plasarea telefonică a comenzii printr-o linie dedicată, livrarea acesteia la domiciliu prin serviciu gratuit, precum şi plata cumpărăturilor numerar la primire.

Astfel, la numărul de telefon 0720.00.95.95 (tarif normal), în intervalele luni-sâmbătă: 08:30-21:30 şi duminică: 08:30-20:00, pot fi plasate comenzi, la o distanţă de maximum 6 km faţă de magazinele Kaufland implicate în acest program.

Echipe de voluntari ai Fundaţiei Regale Margareta a României sunt mobilizate în 14 oraşe şi asigură pregătirea coşurilor de cumpărături pentru vârstnicii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Craiova, Constanţa, Sibiu, Arad, Ploieşti, Oradea, Brăila, Galaţi şi Piteşti. Aceştia vor activa şi pentru susţinerea altor acţiuni umanitare în sprijinul vârstnicilor care nu mai au pe nimeni. Voluntarii se pot înscrie printr-un mesaj pe adresa voluntar@principesa.ro.

Cu implicarea voluntarilor, Fundaţia Regală Margareta a României răspunde astfel nevoilor actuale ale seniorilor din România şi solicitărilor adresate de aceştia. Totodată, Fundaţia continuă să le fie aproape pe perioada crizei prin diverse tipuri de ajutor, oferind noi facilităţi prin Telefonul Vârstnicului şi prin reţeaua de servicii sociale susţinută de Fondul Special pentru Bătrâni.

Despre Fundaţia Regală Margareta a României

Fundaţia Regală Margareta a României este o organizaţie neguvernamentală care sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii. De-a lungul celor 30 de ani de activitate, Fundaţia a dezvoltat numeroase proiecte în domeniul educaţiei, dezvoltării comunităţii, societăţii civile, sănătăţii şi culturii, proiecte ce şi-au adus contribuţia la reînnoirea spirituală şi socială a României. Fundaţia Regală Margareta a României este una dintre puţinele organizaţii non-guvernamentale care derulează programe sociale dedicate vârstnicilor, cu sprijinul voluntarilor, într-o abordare intergeneraţională, prin programe menite să combată izolarea şi singurătatea şi să ajute la creşterea calităţii vieţii acestora. www.frmr.ro , www.telefonulvarstnicului.ro