7 august 2022

Ne-a căzut tavanul în cap 

Senatorul PNL Sorin Rosca Stanescu_2013

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Pare de domeniul science-fiction. Dar este cât se poate de adevărat. Motiv pentru care public drept probă o fotografie cu prăpădul de la Aeroportul Băneasa. Ceea ce se întâmplă acolo este tipic românesc. Sau, ca să nu-i jignesc pe români, este tipic pentru modul în care este guvernată țara. Vezi Doamne, Aeroportul Băneasa a fost inaugurat. După ce ar fi fost restaurat și modernizat. Și s-a prăbușit tavanul peste ctitori.

 

Nu știu dacă cititorii sunt familiarizați cu semnificația următoarelor litere: CNAB. Să traducem. Compania Naționala Aeroporturi București. O instituție în care s-au aplicat de-a lungul timpului unele dintre cele mai terifiante experimente. Îmi amintesc că, la un moment dat, în fruntea acestei companii a fost adus un reprezentant Lufthansa. Deci a unei companii concurente. Și rezultatul este că au fost nu numai eliminate zborurile long-curier ale companiei Tarom, piața fiind astfel ocupată imediat de compania Lufthansa, dar au fost și închise cele mai importante agenții Tarom din lume. Locația acestora fusese obținută de-a lungul deceniilor cu mare dificultate. Agențiile Tarom erau plasate în zone ultracentrale ale marilor capitale ale lumii. Și s-au dus cele mai multe pe apa sâmbetei. Mai recent, a fost adus un director al CNAB de la Frankfurt. Un mare specialist. Care s-a făcut rapid de baftă. Pentru el, codurile de bare de pe bagaje identificau, dacă vă puteți imagina, culori și nu adrese. După care a venit un nou manager. Adus nu de la aeroportul din Frankfurt, ci de la cel din Heathrow, Marea Britanie. Și mai isteț. I-a urecheat pe pasageri pe motiv că vin în număr prea mare în aeroport. În loc să le mulțumească. Și, în fine, ne-am revenit.

Începând din 2021, ne-am întors fața și către specialiștii autohtoni. Și astfel director general a fost înălțat un anume domn George Dumitru Dorobanțu. Care tocmai a inaugurat, după ce, vezi Doamne, a organizat bine treaba, Aeroportul Băneasa, probabil cel mai vechi aeroport din România, care, cu multe și multe milioane de euro, se pretinde că a fost modernizat. Și a deschis domnul Dorobanțu sticla de șampanie, a pocnit dopul și de îndată a plesnit tavanul și s-a prăbușit.

De fapt, Dorobanțu a inaugurat o mare minciună. A anunțat că s-au reluat cursele de pe Băneasa. Fals! Nu pot fi reluate. Din mai multe motive. 1). Aeroportul nu e preluat de forțele de securitate. 2).Nu există autorizațiile necesare de funcționare. 3). Nu există certificatele tehnice pentru aparatura instalată. Și dacă tot nu există, se pot pierde garanțiile pentru aparatură în valoare de milioane de euro. Și cum să funcționeze Aeroportul Băneasa fără bandă de bagaje? Așa cum a funcționat o zi Aeroportul Otopeni, unde călătorii, pentru a-și recupera bagajele, au fost nevoiți să dea din picioare pe bandă și să o pună în acest fel în mișcare?

Vineri, la Băneasa, le-a căzut tavanul în cap. Iar asta este tipic pentru maniera în care este condusă țara. Ne grăbim să tăiem panglici, cum s-a întâmplat și în cazul podului prăbușit, după care se alege praful. La propriu. Sunt curios cine vine după Dorobanțu. Sau dacă Dorobanțu pleacă. Pleacă sau nu pleacă?

 

Sursa: CorectNews