7 decembrie 2021

Nicolae Bitea şi-a înaintat demisia din funcţia de director general al Societăţii de Transport Public Timişoara

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Nicolae Bitea şi-a înaintat demisia din funcţia de director general al Societăţii de Transport Public Timişoara, în cadrul Consiliului de Administraţie, din motive personale. Acesta îşi încheie colaborarea în calitate de director general cu STPT începând cu data de 19 octombrie 2021.

Declaraţie Nicolae Bitea:

„Am preluat Societatea de Transport Public Timişoara în calitate de director general începând cu data de 27 iulie 2018, dată la care erau restanţe salariale către angajaţi de mai bine de două luni. De asemenea, condiţiile de muncă ale angajaţilor din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. În aceste condiţii, pe parcursul celor mai bine de trei ani în care am activat ca director general al instituţiei m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, mărirea acestora şi de crearea condiţiilor de muncă cel puţin decente în toate sectoarele, dar în special la nivelul personalului muncitor, unde am găsit condiţii aproape inumane de muncă. În ceea ce priveşte activitatea transportului public local, la data începerii mandatului meu erau scoase în circulaţie 115 de mijloace de transport în fiecare zi. În prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport în comun, pe liniile urbane şi metropolitane, după ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unităţi (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze).

Pe parcursul mandatului am colaborat foarte bine cu Consiliul de Administraţie al STPT, care a susţinut toate proiectele ce au adus un plus societăţii de transport, atât la nivel intern (condiţii de muncă, măriri salariale), cât şi la nivel extern (micşorarea timpilor de aşteptare în staţii, igienizare, montarea de staţii noi).

Precizez că situaţia financiară a STPT este rezonabilă, cu excepţia ratei care trebuie achitată către ANAF, „moştenire” veche pe care am găsit-o în momentul în care am preluat conducerea societăţii. Situaţia financiară ar fi fost alta, dacă Societatea Metropolitană de Transport Timişoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este şi motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, în vederea plăţii serviciilor de transport.

Ţin să atenţionez, aşa cum am făcut-o de nenumărate ori în ultimul an prin zeci de adrese către Primăria Municipiului Timişoara, că neplata ratei de eşalonare, a obligaţiilor la salarii şi a TVA-ului duce la pierderea menţinerii eşalonării şi automat de executare silită de către ANAF a garanţiilor depuse de către STPT. Este vorba despre garanţiile ce presupun întreg patrimoniul societăţii – tramvaie, troleibuze, hale de reparaţii, clădiri, parc propriu, baza sportivă în valoare de 87.000.000 de lei.

Până la sfârşitul anului 2021 trebuie achitate următoarele sume de bani către ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie.

Reamintesc că am făcut, în calitate de director general al STPT, în ultimul am, nenumărate adrese către Primăria Municipiului Timişoara în ceea ce priveşte nevoia lunară de bani pentru funcţionarea zilnică, dar deschiderea şi susţinerea autorităţii tutelare s-au lăsat aşteptate, neprimind niciun răspuns. Adresele la care mă refer pot fi verificate, acestea fiind datate şi înregistrate.

La final, doresc să le transmit foştilor mei colegi din cadrul Societăţii de Transport Timişoara întreaga apreciere pentru efortul depus şi pentru profesionalismul de care au dat dovadă în cei trei ani în care am colaborat.

Realizări în cei trei ani de activitate:

1. Angajarea personalului de bord (şoferi şi vatmani) – în jur de 120 de şoferi şi vatmani în ultimii 3 ani; fără mărirea numărului de şoferi şi vatmani ar fi fost imposibil să suplimentăm cu mijloace de transport în comun majoritatea liniilor

2. Creşterea salariilor personalului de bord cu aproximativ 400 de lei/brut; creşterea salarială este valabilă şi pentru personalul muncitor din cadrul STPT

3. Suplimentarea numărului de unităţi aflate zilnic în traseu

4. Introducerea celor 15 linii destinate exclusiv transportului şcolar către unităţile de învăţământ de pe teritoriul municipiului Timişoara

5. Creşterea parcului auto – 115 unităţi în 2018 vs 165 de unităţi în prezent

6. Introducerea plăţii cu cardul a călătoriilor

7. Introducerea plăţii călătoriilor prin SMS

8. Introducerea plăţii călătoriilor prin intermediul wallet pay

9. Obţinere autorizaţie ISU Muzeu Corneliu Miklosi

10. Înscriere clădiri Dâmboviţa în CF

11. S-a obţinut documentaţia necesară pentru demararea transportului cu vaporetto pe Canalul Bega

12. S-au achiziţionat 15 lămpi cu raze ultraviolete pentru dezinfectarea mijloacelor de transport în comun pe timp de pandemie

13. Au fost închise cabinelor la troleibuze şi autobuze, decizie luată în timpul pandemiei de Coronavirus, pentru protecţia personalului de bord

14. Remedierea staţiilor de biciclete

15. Remedierea panourilor de informare din staţii

16. Continuarea reabilitării Centrului Social

17. A fost obţinută autorizaţia ANRSC pentru iluminat public

18. S-au montat aproximativ 50 de staţii tv/tb/ab

19. Reabilitare interior şi exterior tramvaie vechi

20. Reabilitare interioară prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte

21. S-au montat 400 de dozatoare cu gel dezinfectant în toate mijloacele de transport în comun

22. Suplimentarea echipelor de control pe mijloacele de transport aflate în traseu

23. Remedierea validatoarelor de bilete

24. Remedierea OBC-urilor din mijloacele de transport

25. Suplimentarea punctelor de vânzare a titlurilor de călătorie

26. Achiziţie generator sudori

27. Achiziţie utilaj curbat şină

28. Achiziţie dulapuri vestiare pentru personalul muncitor

29. Montare Wi-Fi în mijloacele de transport

30. Reabilitarea tribunelor de pe arena Electrică, bază sportivă aflată în cadrul Centrului Social

31. Reabilitarea exterioară a clădirii de pe bulevardul Dâmboviţa

32. Dotarea clădirilor de pe bulevardul Dâmboviţa cu geamuri termopan

33. Reabilitarea atelierelor din depoul de tramvaie

34. Refacerea liniilor 6, 7 şi 8 din depoul de tramvaie

35. Schimbarea uşilor de acces de la depou

36. Reabilitare platformă baza mixtă

37. Achiziţie 4 Dacia Dokker destinate transportului persoanelor cu dizabilităţi

38. Achiziţie 6 Dacia Logan, o Dacia Dokker (iluminat public) şi 2 Dacia Duster

39. Achiziţia a 100 de trotinete electrice şi 13 staţii pentru depunerea acestora

40. Reabilitare interioară şi exterioară clădire administrativă pe bulevardul Dâmboviţa, clădire administrativă tramvaie, SAPD, Şcoala de formare profesională

41. S-a înlocuit gardul – depou tramvaie – curbă troleibuze

42. Reabilitare interioară şi exterioară clădire şef coloană şi şef garaj autobuze

43. Reabilitare interioară şi exterioară şef coloană coloană tramvaie

44. S-au schimbat porţile de acces pe platforma Dâmboviţa

45. S-au văruit interioarele tuturor halelor de pe platforma Dâmboviţa

46. S-a început pregătirea platformei pentru Secţia Auto

47. S-a finalizat reabilitarea interioară a spaţiilor care aparţin Secţiei Troleibuze

48. Schimbarea Uşilor de la halele Secţiei Troleibuze

49. Schimbarea uşilor de la Baza Mixtă – Secţia Transport Tramvaie

În curs de finalizare:

1. Atelier service propriu – vopsitorie / tinichigerie

2. Finalizare proiect spălătorie ecologică pentru autobuze

3. Reabilitare platformă auto Calea Stan Vidrighin

4. Achiziţionare autoturn, două basculante şi un 8×4.”

PURTĂTOR DE CUVÂNT
Cosmin Bradu