Publicat: 4 Ianuarie, 2019 - 12:37
Share

Propunerea Gabrielei Firea de ridicare a tuturor maşinilor de pe arterele principale este o nouă măsură heirupistă, fără studii de impact, imposibil de pus în practică şi care va genera abuzuri.

Este obligatorie o analiză de la caz la caz, care să arate locurile unde este posibilă ridicarea maşinilor şi locurile unde prima bandă a devenit parcare de reşedinţă, rezidenţii neavând o altă posibilitate de a parca.

Am solicitat oficial, prin Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, o şedinţă de dezbatere publică pentru proiectul de hotărâre al Consiliului General privind ridicarea maşinilor de pe arterele principale.

Pe scurt, singura soluţie la problema locurilor de parcare din Bucureşti este construcţia de parcări. În ciuda promisiunilor, în doi ani şi jumătate administraţia Firea nu a construit niciun loc de parcare.

Operaţional, pentru a rezolva problema locurilor de parcare în Bucureşti, soluţia mea este următoarea:

a)    Înregistrarea provizorie, pentru o perioadă de 10 ani, a majorităţii locurilor folosite ca locuri de parcare legale, plătite către municipalitate, fie ca parcări de reşedinţă, fie ca parcări cu acces public.

b)    Gestionarea tuturor parcărilor de către municipalitate printr-un sistem informatic. Pentru parcările de reşedinţă, acesta va permite corelarea între locul de parcare şi domiciliul proprietarului, permiţând distribuirea echitabilă a locurilor de parcare. Pentru parcările de reşedinţă şi pentru parcările cu acces public, acesta va genera rapoarte privind gradul de ocupare, indispensabile strategiei de construire a noilor parcări.

c)    Construirea unui sistem park and ride de mari parcări la intrarea în oraş, pentru stimularea rămânerii în afara oraşului a maşinilor celor care vin dimineaţa şi pleacă seara din Bucureşti. 

d)    Construirea de mari parcări "ieftine" în zone apropiate de cele rezidenţiale. Stimularea prin politica de preţuri a parcării în aceste locuri pentru proprietarii care nu folosesc zilnic maşina.

e)    Construirea de parcări cu acces public în zonele aglomerate şi în zonele de reşedinţă pentru care problema persistă. Întrucât aceste parcări sunt scumpe, este obligatoriu ca prioritizarea construirii lor să se facă pe bază de date, generate de sistemul informatic de management.

Primăria trebuie să le ofere cetăţenilor locuri de parcare şi apoi să treacă la sancţionarea celor care nu respectă regulile. Fără strategie, fără o dezbatere reală, administraţia Firea nu face altceva decât să înrăutăţească situaţia şi să genereze abuzuri şi nemulţumiri.

Nicuşor Dan

Deputat de Bucureşti

Tag-uri Nume: