Publicat: 28 Septembrie, 2018 - 11:53
Noul model entry-level deschide lumea conducerii de performanță

Emoțional, agil și digital: cu noul A 35 4MATIC (consum combinat de combustibil de 7,4-7,3 l/ 100 km, emisii combinate de CO 2 169-167 g/km), Mercedes-AMG introduce un model entry-level complet nou în lumea conducerii de performanță. Autovehiculul are la bază noua platformă cu tracțiune față Mercedes și este alimentat de un nou motor turbo cu 4 cilindri, de 2,0 litri, cu o putere de 225 kW (306 CP). Caroseria, suspensia, tracțiunea integrală, transmisia, programele de conducere, ajustările fine - fiecare detaliu a fost proiectat pentru o dinamică de conducere superioară, fără a compromite confortul de zi cu zi. Performanța caracteristică mașinilor sport (accelerația 0-100 km/h în 4,7 secunde) și designul specific subliniază identitatea noului model în familia performanței. Un adevarat AMG pentru etapa Hot Hatch! 
„Odată cu introducerea Mercedes-AMG A 45, în anul 2012, am prezentat un model de referință în segmentul compactelor. Cererea pentru modelele noastre compacte a crescut foarte mult în ultimii ani, acest succes încurajându-ne să dezvoltăm în continuare portofoliul propriu, conferindu-i dimensiuni tot mai extinse. Cu noul Mercedes-AMG A 35, transpunem în realitate promisiunea brandului de a transmite performanța în conducere prin fiecare detaliu și de a oferi o dinamică de excepție, la nivelul versiunii actuale A 45", a declarat Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH. 
Noul motor turbo cu patru cilindri, cu o putere de 225 kW (306 CP)
Motorul turbo de 2.0 litri reprezintă o nouă evoluție și se bazează pe motorul cu patru cilindri M 260 al noii generații Clasa A. Noul sistem de conducere creşte viteza de răspuns la comenzile pedalei de accelerație, oferă o putere de tracțiune ridicată (torsiune de 400 Nm, de la 3000 rpm), o reacție extrem de rapidă și un sunet distinct al motorului. 
Raport agil de transmitere: transmisia cu dublu ambreiaj AMG SPEEDSHIFT DCT 7G
Transmisia cu dublu ambreiaj AMG SPEEDSHIFT DCT 7G contribuie, de asemenea, la caracterul agil și dinamic al noului A 35 4MATIC. Raportul de transmitere a fost configurat astfel încât șoferul să experimenteze o accelerație spontană pentru toate intervalele de viteză, completată de schimbarea rapidă a vitezelor și conexiunile optime pentru schimbarea acestora.
Funcția standard RACE-START permite accelerația maximă la pornirea de pe loc, intensificând senzația resimțită la volan. Funcțiile transmisiei AMG SPEEDSHIFT DCT 7G sunt completate de modul M, activat temporar prin acționarea padelelor de schimbare a direcţiei de pe volan, în orice mod de conducere, și de modul de transmisie manuală „M" pentru schimbarea manuală a vitezelor cu padelele de pe volan.
Tracțiune integrală variabilă AMG Performance 4MATIC
Dinamism, agilitate și performanță – acestea sunt atributele care definesc tracțiunea integrală a noului AMG A 35 4MATIC. Sistemul de tracţiune AMG Performance 4MATIC combină cea mai bună tracțiune și plăcerea de a conduce. Distribuția cuplului este extrem de variabilă pentru a răspunde cerințelor dinamice de operare. Spectrul diferă de la tracțiunea doar pe puntea față la o distribuție a tracțiunii de 50:50 pe ambele punți, spate - față. 
Ambreiajul multidisc, integrat pe transmisia punții spate, realizează  distribuția variabilă a cuplului între punțile față și spate. Acesta este operat electromecanic. Pe lângă viteză, accelerarea laterală și longitudinală și unghiul de virare, factorii care influențează distribuția cuplului sunt viteza de rotație diferită a roţilor, treapta de viteză selectată și poziția accelerației. 
Principalul avantaj al controlului electromecanic comparativ cu sistemul electro-hidraulic îl constituie dinamica de conducere accentuată – datorată în special timpului de răspuns mai rapid și a acționării rapide a discurilor pentru întreaga gamă de moduri de conducere, indiferent de viteză.  
Cât timp este activată funcția ESP®, sistemul 4MATIC rămâne în modul „Confort”. Atunci când șoferul apasă butonul „ESP® SPORT Handling" sau „ESP® OFF", sistemul 4MATIC trece în modul „Sport” – pentru o operare mai dinamică și limite de stabilitate superioare.
Cinci programe de condus: caracteristicile autovehiculului
Cele cinci moduri de condus ale AMG DYNAMIC SELECT - „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” și „Individual” - conferă autovehiculului o serie de caracteristici, de la confort la dinamică. Aceste caracteristici influențează parametri relevanți, precum răspunsul motorului şi al transmisiei. 
Noul mod „Slippery” este optimizat pentru condiții de carosabil alunecos, având putere redusă şi curba de cuplu constantă. Schimbarea ușoară a treptelor de viteză, schimbarea rapidă într-o treaptă de viteză superioară și sistemul ECO start/stop oferă o experiență de condus axată pe stabilitate. 
Modul „Comfort” înseamnă o experiență de condus confortabilă și eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, datorită schimbării rapide într-o treaptă superioară de viteză. Accentul cade pe confort, mai ales în cazul suspensiei și al direcţiei. Este activat sistemul ECO start/stop. 
Datorită motorului sport și a rafinării sistemului de transmisie, modurile „Sport” și „Sport+” pun accent pe agilitate și plăcerea de a conduce. Sunetul motorului cu turbocompresor devine acum și mai distinct. Sistemul ECO start/stop nu este activ. Modul „Sport+” este mai intens, carecteristică dată de dubla-debreiere la reducerea treptei de viteză și întreruperea parțială a cilindrilor prin intermediul unei scurte şi precise întârzieri a sistemelor de aprindere și injecție la încărcare totală. 
Modul „Individual” permite selectarea și salvarea parametrilor individuali, în funcție de propriile preferințe. Mai mult, funcția de alunecare este disponibilă și în cazul setărilor de conducere „Reduced” și „Moderate”. 
AMG DYNAMICS: mai multă agilitate și stabilitate ridicată
O nouă caracteristică a modurilor de conducere AMG DYNAMIC SELECT pentru noul A 35 4MATIC o reprezintă AMG DYNAMICS. Aceast sistem integrat de control dinamic extinde funcțiile de stabilizare ale ESP®, cu intervenții agile conform cu preferințele șoferului. În timpul virajelor, o frânare imperceptibilă pe roțile din spate creează un decalaj în jurul axei verticale. Astfel, A 35 4MATIC virează spontan, într-un mod foarte precis.  
Manifestările diverse ale AMG DYNAMICS se numesc „Basic” și „Advance”. Selecția modurilor de conducere este indicată pe ecranul multimedia de noul simbol AMG DYNAMICS.  
•    „Basic” este atribuit modurilor de conducere„Slippery” și „Comfort”. În acest caz, A 35 4MATIC este extrem de stabil în situațiile cu potenţial ridicat de derapaj. 
•    „Advance” este activat în cadrul modurilor „Sport” și „Sport+”. Gradul scăzut de derapaj, unghiul redus al virajelor și agilitatea îmbunătăţită permit efectuarea unor manevre dinamice, în special în cazul drumurilor șerpuite din mediul rural. 
În modul de conducere „Individual” șoferul poate selecta nivelele AMG DYNAMICS individual. 
Sistem de frânare puternic, de înaltă performanță
Sistemul de frânare performant al mașinii asigură o decelerare constantă și distanțe scurte de frânare. Dimensiunile sale corespund binecunoscutului model A 45 4MATIC. Axul frontal este prevăzut cu un etrier fix Monobloc cu 4 pistoane și discuri de frână cu un diametru de 350 milimetri, iar puntea spate este prevăzută cu un etrier culisant cu un 1 piston și discuri de frână cu un diametru de 330 milimetri. Discurile sunt ventilate intern și perforate pentru a disipa mai bine căldura și pentru a preveni tocirea discurilor de frână, chiar și în condiții extreme de utilizare. Etrierele de frână argintii au inscripționate sigla neagră AMG. 
Design: elemente de design caracteristice domeniului sportiv
Designul exterior respectă limbajul de design al Clasei A şi adaugă elemente caracteristice modelelor AMG. Partea din faţă a autoturismului se distinge prin grila de protecţie cu găuri de ventilaţie, bara centrală specifică liniei AMG cu găuri pentru ventilaţie şi două lamele orizontale din crom. Din profil, jantele de 18 inch și panourile laterale ale liniei de echipare AMG atrag imediat atenția. În partea din spate a autoturismului se remarcă aripa cu un difuzor de aer integrat, eleronul pentru lunetă și cele două țevi de evacuare rotunde. 
Interior sportiv cu sistemul multimedia MBUX
Interiourul modelului A 35 4MATIC urmăreşte idiomul de performanţă specific Mercedes-AMG, cu scaune îmbrăcate în piele ARTICO, realizată manual, în combinaţie cu microfibră DINAMICA de culoare neagră, cu cusături contrastante roşii şi centuri de siguranţă de culoare roşie sau din piele ARTICO, disponibilă pe negru sau gri. Atenţia la detalii este completată de cusătura roşie pe microfibra DINAMICA şi inelele de ventilație de culoare roşie.
Combinaţia dintre designul sportiv şi detaliile sofisticate sunt, de asemenea, prezente în sistemul multimedia MBUX, cu concept inovativ de operare şi afişaj, ce înlocuiește sistemul anterior COMAND și creează o conexiune şi mai apropiată între autovehicul, șofer și pasageri. Instrumentarul de bord oferă o grafică 3D la rezoluție maximă. Din punct de vedere vizual, cele doua afișaje sunt contopite sub un singur ecran mare de sticlă, formând un element central unitar.
Display multimedia cu funcție tactilă și o nouă consolă centrală
Consola centrală tipică AMG cu finisaj în negru lucios primește butoane suplimentare pentru controlul funcțiilor ESP-ului, al transmisiei manuale și al Sistemului de Amortizare Adaptivă (Adaptive Damping System).
Noul A 35 4MATIC poate fi controlat acum și vocal, fiind activat de expresia „Hey Mercedes”. Datorită inteligenței artificiale, sistemul MBUX recunoaște și înțelege aproape toate propozițiile din domeniile infotainmentului și funcționării autovehiculelor, chiar dacă acestea sunt formulate într-un mod indirect.
Noua generație de volane AMG cu butoane pentru control tactil
Noua generație de volane AMG continuă să asigure o legătură perfectă între șofer și autovehicul. Marginea volanului cu o secțiune inferioară aplatizată, pielea perforată din zona de prindere a volanului și cusăturile contrastante de culoare roşie oferă volanului un aspect atrăgător și plăcut la atingere. Padelele galvanizate ale volanului permit un stil de conducere și mai sportiv, cu schimbarea manuală a treptelor de viteză.
Butoanele de control tactil încorporate sunt o caracteristică nouă. Acestea pot fi utilizate pentru a selecta intuitiv elementele afişate pe panoul de bord și sistemul multimedia prin mișcări sus-jos, pentru a fi poziționate în funcție de preferințele individuale. Asistentul activ pentru păstrarea distanței DISTRONIC și sistemul de sistemul de control al vitezei de croazieră TEMPOMAT pot fi reglate de pe panourile de control din partea stânga. Panourile de control din partea dreaptă sunt utilizate pentru a activa controlul vocal, funcția mobilă și pentru a regla volumul sunetului, selectarea muzicii și alte funcții ale sistemului multimedia.
Premiera mondială și lansarea pe piață
Noul Mercedes-AMG A 35 4MATIC va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Paris, în data de 2 octombrie 2018, vânzările vor demara începând din octombrie 2018, în timp ce lansarea pe piață va avea loc în ianuarie 2019 pentru majoritatea țărilor din comunitatea europeană.