Publicat: 21 August, 2016 - 18:32

TEATRUL STELA POPESCU se pregăteşte, în aceste zile de vară, pentru noua stagiune. Sub ochii copiilor de la PALATUL NAŢIONAL AL COPIILOR – pe scenă, în elegante săli de balet – se repetă. „Aladin”,  un musical de succes semnat de Roman Vlad, care a avut trei reprezentaţii cu săli pline în luna iunie, va primi în noiembrie toate onorurile unei premiere. De asemenea şi spectacolul extraordinar „Stela şi prietenii ei” – TSP fiind recent laureat la  Festivalul de la Nurnberg şi devenind deţinătorul unui mult aplaudat  trofeu. Aproape de un contur final este feeria folclorică „România – ţară magică (decembrie). S-a definitivat şi castingul  pentru musicalul „Chiriţa la Iaşi”, semnat tot de compozitorul Roman Vlad, producţie aşteptată în ţară, dar şi în Republica Moldova, şi o colaborare cu un renumit regizor va fi binevenită. 

Se pregătesc: turneul itinerant la case de copii şi şcoli speciale; „Cântecul care face minuni” (octombrie), de asemenea, Gala intitulată „Competiţia şlagărelor, competiţia talentelor (decembrie) – un dialog incendiar cu micii melomani... şi, bineînţeles, o pagină lirică-surpriză, îmbinată cu inspiraţia unui balet modern...

Cine se teme de competiţie? TEATRUL STELA POPESCU pune în prim-plan baletul, creaţia originală românească, pledează  pentru folclorul autentic, lansează tinere voci, este cel mai tânăr  teatru muzical, are deja mii de fani – aduce, fără îndoială, nota de vitalitate, plusul  de energie, culoare – binevenite în lumea  artistică a copiilor.

Dacă OPERA COMICĂ pentru COPII, din 1998 până în  2014, a dezvoltat cu precădere un repertoriu academic (opere, balete, operete, musicaluri) – fondatorul instituţiei Smaranda Oţeanu-Bunea, criticul muzical care a lansat în 2016 şi TEATRUL  STELA POPESCU – propune de această dată o şi mai mare  deschidere spre nou, spre literatura de gen de ultimă oră, de la  dansul modern la hit-urile atât de îndrăgite de copii, de tineri.

Este clar, publicul va alege, se va informa, pentru că în ţară, şi nu numai, printre zecile de teatre dramatice, există doar două  instituţii muzicale dedicate copiilor, tinerilor – ambele sub egida Primăriei Capitalei – un real câştig pentru educaţie, pentru instruire, pentru cultură! Iar motto-ul TSP – „PREŢUIEŞTE  VALOAREA” – este de fapt o lecţie de viaţă din care să se  înţeleagă bine că nimic nu poate fi construit fără respectul total faţă de public, faţă de artişti.

Sigur, mai sunt mulţi paşi de făcut până la deschiderea stagiunii,  aşa că sperăm să avem succes, în perioada imediat următoare: la FESTIVALUL TINEREŢII de la MANGALIA, prin parcurile Capitalei, la OPERA SIBIU FESTIVAL – eveniment românesc de top!

 

 

BIROUL DE PRESĂ TSP