26 octombrie 2021

O oră în plus va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) solicită revizuirea măsurilor de restricționare a circulației, în localitățile în care rata de infectare trece de patru la mia de locuitori, și prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor de proximitate de până în 250 de metri pătrați. Raționamentul unei astfel de hotărâri constă în capacitatea micilor comercianți de a prelua fluxul de clienți ai marilor retaileri pentru a evita aglomerările cauzate de măsurile luate în pripă și fără consultarea asociațiilor de profil. CLCC consideră că deciziile tardive de a limita numărul de clienți nu vor rezolva cu succes aglomerația, în condițiile în care măsurile privind calculul aleatoriu al clientelei utilizând cota de cel puţin 7 metri pătraţi per client nu sunt obligatorii pentru toți marii retaileri.

,,Prelungirea cu o oră a închiderii va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți, care reprezintă coloana vertebrală a unei economii locale sănătoase. În plus, lipsa de predictibilitate a măsurilor decise de autorități a dus la pierderi mari de venituri pentru magazinele de proximitate, silite uneori să se adapteze peste noapte la «noua normalitate». O măsură atât de simplă și de judicioasă, cum este prelungirea cu o oră a închiderii magazinelor de proximitate, va fi și în beneficiul populației care și-ar adapta comportamentul de consumator. Trebuie remarcat că scăderea economică de numai 3,9% înregistrată anul trecut s-a datorat inclusiv muncii și veniturilor generate de micii comercianți locali, care sunt trecuți cu vederea de fiecare dată când se iau decizii «la centru», fără o minimă consultare”, a declarat directorul executiv al CLCC, Constantin Rudnițchi.

CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei și un număr de 36.000 de angajați. Coaliția consideră că libertatea economică, a comerțului și a comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice. CLCC cuprinde companii din FMCG, industria ospitalității, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, ONG-uri.