Publicat: 4 Aprilie, 2020 - 11:01
Share
Utilizarea rețelelor de socializare este legată de o dezinformare crescută 

Dezinformarea poate fi periculoasă chiar și în perioadele de calm relativ, dar în timpul unei crize de sănătate precum actuala pandemie, mizele sunt mult mai mari.

Un nou studiu, intitulat „Going Viral: How Social Media does the Coronavirus Worse”, a descoperit că aproape o treime din public poate adăuga opinii false despre pandemie.

Înfrângerea coronavirusului depinde de un public conștient și conștient care se va conforma liniilor directoare de distanțare socială; exersați o igienă bună; și evitați călătoriile inutile departe de casă. Însă până în prezent răspunsul publicului a fost mixat, iar dezinformarea cu privire la COVID-19 reprezintă o mare parte a problemei.

Pentru a ajuta la înțelegerea rolului pe care îl joacă dezinformarea în criză, un nou studiu amândoi s-au anchetat membrii publicului pentru a vedea cât de bine au înțeles COVID-19 și au analizat postările de socializare despre virus.

Sondajul a inclus 1.000 de participanți, dintr-o gamă variată de vârste și locații geografice. Echipa a atras informații de la Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor și Organizația Mondială a Sănătății .

Rezultatele sondajului includ următoarele:

  • 26 la sută au crezut că virusul va dispărea în primăvară, chiar dacă experții în sănătate nu sunt siguri de cum afectează temperatura răspândirii virusului.
  • 10 la sută au considerat că clătirea regulată a nasului cu soluție salină ar ajuta la eliminarea virusului.
  • 12 la sută au considerat că COVID-19 a fost creat de oameni.

Mai mulți participanți la sondaj, în plus, nu au luat virusul atât de serios pe cât s-ar putea spera: 20 la sută au considerat că nu este grav, în timp ce doar 18 la sută au considerat că este „extrem de grav”.

Echipa de cercetare a investigat, de asemenea, efectul ratelor mai mari ale utilizării de social media asupra răspunsurilor participanților.

Cei care au verificat rar media socială au avut o probabilitate semnificativ mai mică (22 la sută) de a fi informați greșit despre virus decât cei care l-au verificat o oră sau mai mult (36 la sută).

În cele din urmă, analiza a investigat activitatea Twitter și a arătat că în luna martie, au existat aproximativ 1.000 de tweet-uri pe minut despre COVID-19.

Pe scurt, informațiile de pe rețelele de socializare despre COVID-19 au un volum ridicat și o calitate scăzută, iar utilizatorii grei ai rețelelor sociale tind să prezinte o înțelegere slabă a crizei.

„Aceste rezultate sunt alarmante, deoarece un public prost informat ar putea submina eforturile de a conține virusul”, spun autorii raportului. „Criza coronavirusului este exacerbată de o criză de alfabetizare media de bază.” (eTN)

Tag-uri Nume: