Publicat: 11 Ianuarie, 2012 - 07:20
Share

Cristina Ţopescu: "Ai greşit sau nu în trafic, vatmanul poate să te şi omoare" (JN)
Accidentul în care a fost implicat Mircea Lucescu şi comentariile acestuia privind atitudinea vatmanului scot la iveală şi alte nemulţumiri faţă de cei care conduc tramvaiele Capitalei, unii dintre aceştia fiind consideraţi deja un adevărat "pericol public".

Cristina Ţopescu povesteşte că a trecut printr-un accident asemănător cu cel al lui Mircea Lucescu şi consideră că unii vatmani par să aibă o plăcere morbidă de a lovi în colegii de trafic. "Aşteptam să trec în mod regulamentar pe sensul opus, dar rămăsesem pe linia de tramvai unde nu ai voie să staţionezi, e adevărat. Eram, însă, intr-o situaţie imposibilă, nu mă puteam mişca de acolo. Am văzut tramvaiul venind de la o distanţă de câteva zeci de metri, venea încet, mă văzuse, evident, eram sigură c-o să oprească. Şi totuşi nu oprea. Continuam să cred că va opri în timp util, dar el n-o făcea. Nu-mi venea să-mi cred ochilor că vine spre mine şi că nu se opreşte, deşi vedea că sunt în imposibilitate de a mă deplasa. A intrat pur şi simplu în mine şi m-a târât pe linia de tramvai câţiva metri buni, mă impingea, cu o viteză mică, însă, slavă Domnului. Aproape că am avut senzaţia că vatmanul se distrează. A fost cumplit. Când, în sfârşit, s-a oprit, nu mă puteam da jos din maşină, eram paralizată de groază. E o senzaţie îngrozitoare să intre un tramvai în tine şi să te târască pe linia de tramvai... Un taximetrist, martor ocular la accident, revoltat, a sărit la vatman şi i-a spus: "Ai văzut maşina, ai văzut că nu se poate mişca de acolo şi ai intrat special în ea, te-am văzut!!" Era foarte furios şi îi mulţumesc şi acum că m-a apărat atunci. Eu n-am avut nici o reacţie, eram efectiv paralizată. De atunci, de câte ori sunt la volan şi văd că vine un tramvai spre mine, mi se înmoaie picioarele, am o frică viscerală, probabil c-o să rămân cu ea toată viaţa pentru că asemenea momente de groază te marchează, nu glumă, credeţi-mă!", îşi aminteşte ea experienţa petrecută acum câţiva ani. În urma accidentului, maşina Cristinei Ţopescu a fost distrusă pe jumătate.

 

Românii iau "medalia de argint" la inaugurări de autostrăzi: 58 km în 2011, faţă de 217 km la polonezi şi 41 km la unguri (ZF)
Polonezii au reuşit să finalizeze anul trecut 217 kilometri de autostrăzi, de aproape patru ori mai mulţi decât a finalizat Ministerul Transporturilor de la Bucureşti.


Polonia, România, Ungaria şi Bulgaria au finalizat anul trecut, cumulat, circa 335 kilometri de autostrăzi, însă polonezii conduc detaşat la acest capitol, în contextul în care în 2011 şi-au îmbogăţit reţeaua de autostrăzi cu încă 217 kilometri, ajungând la circa 1.200 kilometri în total.

Urmează România, cu 58 kilometri finalizaţi în 2011, Ungaria cu 41,6 kilometri şi Bulgaria cu 19 kilometri. În ceea ce priveşte însă ierarhia în funcţie de lungimea totală a reţelei de autostrăzi, Polonia este pe primul loc, cu aproape 1.200 kilometri, urmată de Ungaria (peste 1.100 kilometri), Bulgaria (aproape 500 kilometri) şi România (392 kilometri).
România a finalizat anul trecut 58 de kilometri de autostrăzi: Arad-Timişoara şi inaugurări parţiale ale tronsoanelor Medgidia-Constanţa şi centura la profil de autostradă a Constanţei. Pe de altă parte, polonezii au deschis circulaţiei în 2011 un număr de 217 kilometri de autostrăzi: trei tronsoane pe autostrada A1, care traversează ţara de la nord la sud, un tronson pe autostrada A2, care traversează ţara de la est la vest, dar şi centura la standard de autostradă a oraşului Wroclaw, potrivit lui Mikolaj Karpinski, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Economiei Maritime din Polonia.

 

 

Cum să-i păcăleşti pe cei care vor să îţi fure banii pe Internet (EVZ)
Tot mai mulţi pasionaţi de internet, sătui de frauda numită "scrisorile nigeriene" acţionează pentru a-i pune pe escrocii cibernetici în cele mai penibile situaţii. Culmea, în multe cazuri, reuşesc să scoată şi bani de la aceştia.

- 45.000 de dolari pe lună sunt veniturile pe care le obţine un escroc cibernetic nigerian, potrivit 419eater.com
- 1,5 miliarde de dolari este valoarea pagubelor produse prin scrisorile nigeriene

Dacă aţi primit vreodată un e-mail din partea unui membru al guvernului nigerian care vă promitea milioane de dolari dacă-l ajutaţi să-şi ascundă averea în Europa, sigur v-aţi întrebat dacă există oameni care mai cred în această fraudă veche de când Internetul. Ei bine, anual, escrocii africani reuşesc să scoată de la naivi aproximativ 1,5 miliarde de dolari, potrivit site-ului caslon.com. Mai nou, infractorii cibernetici s-au specializat şi trimit inclusiv în limba română astfel de mesaje în care pretind că sunt avocaţi, văduve sau consilierii financiari ai unor oameni bogaţi dispuşi să renunţe în favoarea dumneavoastră la o parte din avere.
"Eu sunt Domnul Patrick KW Chan, director executiv & principal de credite financiare ale Hang Seng Bank Ltd, Hong Kong. Am o propunere de afaceri profitabile de interes comun sa о impart cu tine; Aceasta implica transferul de o suma mare de bani. M-am referinta dumneavoastra in cautarea mea pentru cineva care se potriveste in relatia mea afaceri", sună un astfel de email, scris într-o română stricată (probabil tradus cu programul "Google Translate"), citat de site-ul manager.ro.

 

Fața neștiută a lui Raed Arafat. Ambulanțele SMURD, o miză de zeci de milioane de euro (EVZ)
Deltamed SRL Cluj Napoca a livrat peste 1.000 de ambulanţe către Ministerul Sănătăţii, SMURD, SRI, SIE. Patronul firmei, Gogan Vasile, a fost unul dintre primii sponsori ai SMURD.

Majoritatea licitaţiilor pentru dotarea cu ambulanţe şi maşini de pompieri a SMURD au ajuns apanajul unui furnizor de echipamente medicale, Deltamed SRL Cluj Napoca, al cărui patron, Gogan Vasile, este un apropiat şi vechi prieten al lui Raed Arafat, fondatorul şi coordonatorul SMURD.

Jucătorii din piaţa furnizorilor de echipamente medicale s-au plâns, în nenumărate rânduri, de modul în care au fost întocmite Caietele de Sarcini la licitaţiile unde prietenul lui Raed Arafat a participat şi câştigat.
Deltamed SRL, principalul furnizor de ambulanţe pentru SMURD şi MS

Principalul client al firmei Deltamed SRL a fost şi rămâne statul căruia i-a livrat peste 1.000 de ambulanţe în ultimii patru ani, din care o parte au mers de la Ministerul Sănătăţii către Ministerul de Interne. De aici aproximativ 150 de am­bu­lanţe au ajuns să doteze SMURD-ul condus de fostul subsecretar de stat din Ministerul Sănătăţii, Raed Arafat. Între cei doi există o strânsă legătură de prietenie care a fost cimentată în anii ’90, când Raed Arafat punea bazele la Târgu Mureş a primului serviciu de urgenţă SMURD.

Conform datelor www. e-li­citatie.ro, Deltamed Cluj a livrat, în perioada 2007-2011, am­bu­lanţe, maşini de pompieri şi echipamente medicale pentru dotarea SMURD, dar şi a altor unităţi spitaliceşti, de peste 160 de milioane de lei. Practic, toată gama de produse oferită de prietenul lui Raed Arafat, începând de la ambulanţe şi terminând cu ma­şini de pompieri, se regăseşte în dotarea unităţilor SMURD din întreaga ţară.


 

Am luat o tranşă FMI de la pompă! Cartelul românesc al benzinei, cea mai mare amendă din UE (Adevarul)
Companiile petroliere vor trebui să plătească statului român o amendă de circa 205 milioane de euro pentru că s-au înţeles între elesă scoată de pe piaţă un sortiment de benzină.

Ieri a fost o zi de doliu pe piaţa petrolieră românească, dar una cu lauri pentru autorităţile statului. Într-o conferinţă de presă susţinută cu sala arhiplină şi peste 50 de jurnalişti veniţi cu toată artileria grea să transmită în direct marea ştire, preşedintele Consiliului Concurenţei a anunţat triumfător că, în sfârşit, se dă verdictul în cazul unei anchete începute acum şase ani.

Cele şase companii petroliere de pe piaţa românească au primit amenzi de 890 de milioane de lei în total, adică 205 milioane de euro, pentru că s-au înţeles între ele să scoată de pe piaţă un sortiment de benzină, Eco Premium.

Acest carburant înlocuia benzina cu plumb, interzisă în UE din 2005, şi era folosit de maşinile mai vechi de opt ani. Potrivit Consiliului Concurenţei, respectivul sortiment era folosit de 20% din vehiculele pe benzină şi aducea cam 5% din cifra de afaceri a companiilor.

 

Cazul agenţilor corupţi de la secţiile 1 şi 3. Birocraţie sau protecţie pentru poliţişti? (Puterea)
Un an și jumătate le-a trebuit ofițerilor de la Direcția Generală Anticorupție pentru a aduna informații despre agenții de la Secțiile 1 și 3 din Capitală, după care a fost demarată acțiunea propriu-zisă.


Potrivit șefului Poliției Capitalei, Viorel Vasile, informațiile despre agenții de poliție au fost transmise încă din luna mai a anului 2010 factorilor competenți. Viorel Vasile, care la acea vreme era șef al Direcției de Investigații Criminale din IGP, ne-a declarat că situația agenților corupți a fost sesizată Poliției Capitalei de șeful Secției 3. Imediat, Corpul de control al șefului Poliției Capitalei, pe atunci Lucian Guran, a demarat cercetările prealabile, iar rezultatele acestora au fost comunicate IGP și DGA. Viorel Vasile spune că structura anticorupție a MAI a fost sesizată în scris. DGA era condusă, în luna mai a anului 2010, de Liviu Popa, acum șeful Poliției Române. Surse din cadrul DGA ne-au declarat că ofițerii anticorupție au primit doar niște informații „seci”, drept pentru care au avut nevoie de un an și jumătate pentru a demara acțiunea propriu-zisă, respectiv interceptări telefonice, infiltrări de agenți sub acoperire, declarații de martor etc. Acestea au fost organizate începând din luna octombrie a anului trecut, astfel că trei luni le-au fost de ajuns ofițerilor DGA și procurorilor să-i „salte” pe agenții corupți de la ambele Secții de poliție, 1 și 3.

 

De la români doar pentru… români. Petroliştii încasează sancţiuni PREMIUM (Telegraf)
Din ciclul “suntem mai catolici decât Papa”, la noi lupul cel rău este cel mai rău lup cu putinţă, lupul cel bun îşi menţine statusul năravului, iar bunătatea este tratată drept prostie crasă. Ţara tuturor posibilităţilor, România, iese din nou la rampa europeană cu o nouă premieră: amenzi record date companiilor petroliere pentru practici neconcurenţiale. Toate bune până aici, asta înseamnă că autoritatea de reglementare, Consiliul Concurenţei (CC), şi-a făcut treaba. Doar că prestaţia CC este de-a dreptul uluitoare pentru întreg mapamondul: cumulul amenzilor date celor şase companii româneşti este de 205 milioane de euro. Ca o comparaţie, British Petroleum a primit ca amendă, în 2010, pentru tragedia din Golful Mexic, 50 de milioane de dolari, adică 39,2 milioane euro. La un calcul simplu, o companie românească a primit o amendă pentru motiv de neconcurenţialitate aproape cât a primit BP pentru distrugerea unui ecosistem şi poluarea timp de multe generaţii de acum încolo. Nici măcar nu se poate vorbi despre “concurenţă” în acest caz, şi atunci ne vine să credem că motivele sunt altele şi că “înţelegerile neconcurenţiale” de care sunt acuzate cele şase companii - OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL Romania Petroleum Products şi Lukoil România – sunt praf aruncat în ochii presei şi, implicit, opiniei publice.

SĂ INTRĂM ÎN AMĂNUNTE La început de an, după ce, în 2011, a fost luat adesea peste picior, CC face o demonstraţie de forţă, instituind, o dată cu amenzile date companiilor petroliere româneşti, o premieră în UE! Astfel, OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL Romania Petroleum Products şi Lukoil România, s-au trezit, în prag de ianuarie, cu sancţiuni (în jur) de 3% din cifrele de afaceri realizate în anul 2010, un record european greu de egalat, suma totală ajungând la 880,5 milioane lei (aproximativ 205 milioane euro). Sancţiunile vin în urma finalizării, cu o întârziere remarcabilă (după ce comisia de la Concurenţă a fost schimbată pe motive de integritate), a marii anchete derulate pe piaţa carburanţilor, de către CC, anchetă începută în anul 2005 şi reluată în 2009. Subiectul principal al investigaţiei: suspiciuni de înţelegeri anticoncurenţiale între cele şase companii care, în 2008, au retras de pe piaţă un sortiment de benzină.

 

 

Cel mai deştept a cedat (Azi)
Fereşte-te de Băsescu şi când îţi face daruri!
Fondatorul SMURD, Raed Arafat, a demisionat, ieri, din funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii în urma atacului lansat împotriva lui, luni seară, de Traian Băsescu.

Decizia lui Raed Arafat vine după ce Traian Băsescu a intervenit, într-o emisiune difuzată de Realitatea TV, la care invitat era subsecretarul de stat, atacându-l brutal pe reputatul medic deoarece nu susţine proiectul noii Legi a Sănătăţii elaborat la Cotroceni. Între altele, Băsescu i-a reproşat lui Raed Arafat că vrea să creeze „o psihoză publică“ şi „să dezinformeze populaţia“...

„Cred că este un moment în care trebuie să lămurim totul public. Vreau să fim oneşti. V-am rugat ca orice observaţie aveţi pe tema serviciilor de urgenţă să o înaintaţi la noua lege. Acesta a fost şi motivul telefonului meu“, a declarat Băsescu într-o intervenţie telefonică.

În replică, subsecretarul de stat Raed Arafat a dezvăluit că, de fapt, a transmis Comisiei Prezidenţiale punctele de vedere pe proiectul Legii Sănătăţii şi că, după o a doua discuţie în comisie, nu a mai fost acceptat la dezbateri!

„De cel puţin trei luni încerc să vorbesc cu o comisie (comisie prezidenţială – n.r.) despre proiectul Legii Sănătăţii. Din Comisie fac parte Vlădescu, Păunescu şi Duţă. După a doua discuţie am fost blocat de Cristian Vlădescu (consilier prezidenţial – n.r.), care nu a mai acceptat ca la nicio discuţie privind proiectul să particip şi eu. La solicitarea lor, a celor trei, nu am mai fost primit la discuţii. Nu aş fi ieşit să discut public acest subiect dacă nu aş fi fost considerat duşmanul reformei sanitare“, a dezvăluit Raed Arafat.

Medicul a spus că ministrul Sănătăţii a trimis în urmă cu zece zile punctele de vedere privind asistenţa medicală de urgenţă consilierului prezidenţial Virgil Păunescu.

„Acolo erau trecute toate datele, astfel că punctele mele de vedere au fost cunoscute. Sigur, dacă nu se doreşte ca eu să vorbesc despre acest subiect din interiorul sistemului, va trebui să plec, dar voi apăra punctele de vedere şi din afara acestuia“, a declarat reputatul medic.

Băsescu l-a acuzat la televiziunea citată pe fondatorul SMURD inclusiv că este „stângist“.

„Dacă vreţi să fiu sincer, nu vreau să fiu rău, cred că Raed Arafat are nişte puncte de vedere stângiste, că numai statul trebuie să fie în sistemul de urgenţe (...) Sigur, nu-i impune nimeni domnului Arafat, că nu are dreptul să aibă părerea că trebuie să rămână un sistem al statului, dar acest lucru îl exprimă în primul rând în interiorul ministerului şi, dacă nu găseşte înţelegere, poate şi are alt punct de vedere decât propriul lui ministru, ori trebuie să plece ministrul, ori secretarul de stat. Cine credeţi că pleacă? Ghici ghicitoarea mea!“, a întrebat, cinic, Traian Băsescu.

După atacurile lui Băsescu, Raed Arafat a declarat că „asta e ultima bătălie pentru dezvoltarea unui sistem de urgenţă. Mă retrag şi vorbesc din afară, ca orice cetăţean român, fără să am obligaţii în Guvern. Aşa este normal şi onest din partea mea“.

 

 

TAXA AUTO 2012. Ce maşini nu plătesc noua TAXĂ (Gandul)
Taxa se aplică în cazul autovehiculelor care se înmatriculează în România, cât şi în cazul vânzării unui autoturism cumpărat şi înmatriculat înainte de 2007, fiind taxat cumpărătorul. Astfel, pentru maşinile mai vechi de 5 ani se plăteşte o sumă calculată în funcţie de vechime, capacitatea cilindrică şi coeficientul de poluare.

În articolele 3 şi 8 se face referire la masinile care nu platesc aceasta taxă.

Taxa auto 2012 nu se mai plăteşte nici în cazul:

- autovehiculelor aparţinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane străine cu statut diplomatic, care îşi desfaşoară activitatea pe teritoriul României;

- autovehiculelor special modificate în scopul conducerii de către persoanele cu handicap, precum şi autovehiculele special modificate în scopul preluării şi transportării persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite 1n Legea nr.448/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

- autovehiculelor destinate a fi utilizate de forţele armate, forţele de securitate a statului, de poliţie, de jandarmerie, de poliţia de frontieră, de pompieri;