11 Mar 2019 - 08:23

AMOS News a realizat o scurtă selecție a principalelor articole apărute în presa centrală: 

MAE: Autorităţile etiopiene nu au notificat ambasada română cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre victime(Jurnalul Naţional)
Autorităţile etiopiene nu au notificat, până în prezent, ambasada română din Etiopia cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre persoanele implicate în accidentul aviatic, iar la nivelul misiunii diplomatice nu s-au înregistrat solicitări de asistenţă consulară, anunţă Ministerul Afacerilor Externe într-un comunicat de presă transmis duminică.
"Până în prezent, autorităţile etiopiene nu au notificat ambasada cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre persoanele implicate, iar la nivelul misiunii diplomatice nu s-au înregistrat solicitări de asistenţă consulară", se arată în comunicat.
Ambasada României la Addis Abeba urmăreşte îndeaproape evenimentele legate de accidentul aviatic produs duminică în apropierea aeroportului din capitala Etiopiei.
"Misiunea diplomatică română a întreprins, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă autorităţile locale, în vederea obţinerii unor informaţii cu privire la existenţa unor cetăţeni români printre victime", se mai arată în comunicat.
Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Addis Abeba: +251 116 622 675, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă sau la numărul de urgenţă al misiunii diplomatice: +251 935 350 059.
Ministerul precizează că ambasada României la Addis Abeba menţine cazul în atenţie şi este în contact cu autorităţile locale, fiind pregătită să acorde asistenţă consulară, în funcţie de solicitări.
 

Cristian Hostiuc, ZF. PSD pare că vrea să pună o bombă sub economie: În timp ce Germania, Europa, China şi întreaga lume scad, guvernul PSD merge înainte cu un buget şi o creştere economică sinucigaşă de 5,5%, în timp ce cea mai mare bancă din România şi-a redus previziunea la numai 2,8% (Ziarul Financiar)
Economia Germaniei şi a Europei, principalele pieţe de comerţ ale României (peste 70% din schimburile comerciale de export şi import, în valoare de 140 de miliarde de euro) şi principala piaţă de muncă pentru cele 4 milioane de români care lucrează în afară (care trimit în ţară oficial peste 4 miliarde de euro şi care susţin o mare parte din consum şi piaţa rezidenţială) dau semne evidente de scădere. Banca Centrală Europeană, gardianul euro, se pregăteşte să pună din nou în priză maşina de tipărit bani (cei 2.600 de miliarde de euro injectaţi până acum par să nu fi fost de ajuns) pentru a opri această scădere economică care ar putea să atragă o nouă criză. Dobânzile la euro vor fi menţinute jos (cu minus) încă mulţi ani de acum încolo. Fed – Banca Centrală Americană - a anunţat că nu va mai creşte dobânzile la dolari, conform planului, pentru a nu induce şi mai mult o criză la nivel mondial care să mute banii din pieţele emergente pe piaţa americană. Deşi importurile americane sunt la un maxim de 10 ani, provocând un deficit comercial uriaş Statelor Unite, de 891 de miliarde de dolari, exporturile Chinei au scăzut cu 21%, declanşând o undă de şoc în întreaga lume.

 

Pas important pentru metroul spre Aeroportul Otopeni: documentația intră pe SEAP(Evenimentul Zilei)
Metrorex va urca, la începutul săptămânii viitoare, în Sistemul Electronic de Achizitii Publice - SEAP/SICAP, documentaţia privind proiectarea şi execuţia proiectului „Legătură reţele de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” - magistrala M6, Lotul 1 staţiile 1 Mai – Tokio. Anunțul a fost făcut, pe Facebook, de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) va avea14 kilometri și va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti). Răzvan Cuc a mai anunţat că Autoritatea pentru Reformă Feroviară a finalizat documentaţia privind achiziţia primului lot de 40 de rame regionale, destinate operatorilor de transport feroviar de călători, documentaţie ce va fi urcată în Sistemul Electronic SEAP/SICAP, în prima parte a săptămânii următoare.    

 

Ordonanţele lui Tudorel Toader omoară dosarele „Mineriada“ şi „Revoluţia“. Zegrean: „Se amână tragerea la răspundere a vinovaţilor“(Adevarul)
Dosarul „Mineriada din 13-15 iunie 1990” ar putea sta ani buni în instanţă. Astfel, după ce au aşteptat mai bine de 29 de ani ca să îi vadă în boxa acuzaţilor pe foştii lideri politici suspectaţi de infracţiuni contra umanităţii, victimele evenimentelor din 1990 trebuie să se înarmeze, din nou, cu răbdare. „Totul se face cu scopul de a amâna tragerea la răspundere a acelor vinovaţi”, atrage atenţia judecătorul Augustin Zegrean.Asta pentru că schimbările repetate ale Legilor justiţiei vor afecta şi marile dosare, precum Mineriada din iunie 90. Semnalul de alarmă a fost tras chiar de către procurorul general al României, Augustin Lazăr care la sfârşitul săptămânii trecute a cerut Consiliului Superior al Magistraturii să sesizeze Curtea Constituţională a României cu un posibil conflict constituţional legat de modul în care Guvernul a adoptat mai multe ordonanţe de urgenţă care modifică Legile Justiţiei. „Pentru a ilustra efectele negative, starea de pseudo-anomie creată, paradoxal, prin inflaţie de reglementări inconsecvente şi necorelate, practic blocajul creat Ministerului Public prin manieră de reglementare a Guvernului prin ordonanţe de urgenţă, exemplul care urmează este edificator. În cauza cunoscută publicului sub denumirea de Dosarul Mineriada a fost inculpat, printre alţii - inclusiv militari, şi un magistrat; astfel, dosarul a devenit un dosar preluat de Secţia de investigare a infracţiunilor din justiţie", explică Augustin Lazăr. Mai exact, magistratul trimis în judecată în dosarul Mineriada este generalul Mugurel Florescu, fost şef al Direcţiei Procuraturilor Militare în iunie 1990, fost procuror general adjunct al României. După intrarea în vigoare a OUG 90/2018 privind unele măsuri pentru operaţionalizarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie, în dosarele în care sunt implicaţi magistraţi, competenţa este preluată de Secţia Specială.  „Până la acest moment, participarea în şedinţa de judecată a cauzei menţionate a fost asigurată de un procuror militar care a şi efectuat ancheta penală în cauză şi care, totodată, este şi şeful structurii de judiciar a Secţiei Parchetelor Militare. Având în vedere că acest procuror a efectuat urmărirea penală în cauză şi desfăşoară şi activitate de reprezentare în faţă instanţelor de judecată, respectiv are cea mai bună cunoaştere a cauzei dintre toţi procurorii Ministerului Public (este, practic, autorul dosarului de urmărire penală şi al actului de sesizare a instanţei), precum şi specializare în participarea în şedinţa de judecată, reprezentarea de către acesta a Ministerului Public era singura în măsură să asigure în cele mai bune condiţii rolul procurorului în soluţionarea Dosarului Mineriadă", a explicat Augustin Lazăr. În această situaţie, procurorul general l-a desemnat pe acesta să fie în continuare procuror de şedinţă, dar judecătorul de camera preliminară nu a acceptat compromisul. „Judecătorul de camera preliminară nu a acceptat această interpretare şi, prin urmare, nici participarea procurorului menţionat; în consecinţă, a dispus participarea unui procuror din cadrul Secţiei judiciare a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Cele de mai sus, deşi nu reprezintă decât un exemplu punctual, oferă o perspectiva concretă asupra anvergurii disfuncţionalităţilor şi prejudiciilor create prin manieră de legiferare a Guvernului, nu doar Ministerului Public, ci şi participanţilor la procedurile judiciare", explică Lazăr.

 

Cel mai dur ULTRAMARATON din lume, câştigat din nou de un ROMÂN. Cine este alergătorul care îi calcă pe urme lui TIBI UŞERIU(Gandul)
Crişan Pop Vlad Adrian, coordonator de voluntari la MagiCamp, a câştigat cursa de 193 de kilometri (n.r. cursa scurtă) a celui mai greu maraton din lume, 6633 Artic Ultra. Acest maraton are două curse, una de 193 de kilometri, pe care anul acesta a câştigat-o Vlad, şi alta de 563 de kilometri, unde Tibi Uşeriu a fost câştigător 3 ani la rând. Crişan Pop Vlad Adrian a ieşit primul la cursa de 193 de kilometri a maratonul 6633 Artic Ultra încheiată în cursul zilei de duminică. Informaţia este confirmată de postarea pe Facebook a celor de la MagiCamp despre reuşita colegului lor: „Vlad al nostru e incredibil: a terminat pe primul loc cel mai dur ultramaraton din lume! A alergat peste 200 de km pentru copiii MagiCAMP la Polul Nord, în cea mai dură, mai geroasă, mai crâncenă cursă de alergare de pe Pământ. S-a înscris la 6633 Arctic Ultra dintr-un singur motiv, cu un singur gând: să strângă bani de burse pentru copiii bolnavi de cancer. Vrea să creeze 100 burse pentru 100 de copii bolnavi de cancer din tabăra MagiCAMP. Burse de 500 de lei pe lună, timp de 12 luni. Cursa s-a terminat, donaţii pentru burse se pot strânge în continuare AICI. Mulţumim, Vlad! Mulţumim tuturor!”.
 

Format: