Share
5 Mar 2019 - 08:26

AMOS News a realizat o scurtă selecție a principalelor articole apărute în presa centrală: 

Ce face Iohannis ieșit din comun la Cotroceni: arde gazul(Jurnalul National)
Administraţia Prezidenţială a pregătit peste 2,4 milioane de lei pentru achiziţia a 13.280 MWh gaze naturale necesare producerii de energie termică la Palatul Cotroceni. Cantitatea este una impresionantă, care transformă reşedinţa preşedintelui Klaus Iohannis în cea mai mare consumatoare de energie termică din ţară. Consumul anual de energie al Palatului Cotroceni este, de altfel, de aproape două ori mai mare decât cel înregistrat de Palatul Parlamentului, a doua cea mai mare clădire de pe Pământ. La final de mandat, Iohannis se poate lăuda cu o factură totală la energie (gaze naturale şi electricitate) de peste 11,5 milioane de lei. Administraţia Prezidenţială a lansat pe 22 februarie 2019 licitaţia pentru achiziţia de gaze naturale, un acord-cadru care va fi valabil în perioada 1 iunie 2019 - 31 mai 2021, cu o valoare estimată de 2.414.038,4 lei, fără TVA. Cantitatea maximă a fi achiziţionată este de 13.280 MWh, iar energia termică va fi livrată în două puncte de consum: unul de categoria B3, racordat din strada Ana Davila nr. 2 şi altul de categoria B4, racordat din str. Geniului nr. 1-3. Data limită de depunere a ofertelor este 5 aprilie 2019, iar evaluarea acestora va avea loc pe 30 aprilie. Iohannis arde de două ori mai mult curent decât Băsescu Acesta va fi al treilea acord încheiat de Administraţia Prezidenţială pentru achiziţia de gaze naturale necesare producerii de energie termică la Palatul Cotroceni din mandatul lui Klaus Iohannis. Pe 24 mai 2017, instituţia a semnat un astfel de contract cu Engie România SA, care i-a livrat 14.520 MWh, în valoare totală de 1.658.038,8 lei, fără TVA, iar pe 11 iunie 2015 a încheiat un acord de 2.097.770 lei, fără TVA, cu E.On Energie România SA, pentru furnizarea a 15.500 MWh gaze naturale. În mandatul prezidenţial al lui Klaus Iohannis s-au achiziţionat, astfel, 43.300 MWh gaze naturale pentru energia termică a Palatului Cotroceni, în valoare de 6.169.847,2 lei, fără TVA.

 

România a depăşit Ungaria şi Polonia la producţia de automobile în 2018: Cu peste 470.000 de maşini asamblate de Dacia şi Ford în 2018, România a urcat cu 30% punctând cea mai mare creştere din Uniunea Europeană la producţia de maşini(Ziarul Financiar)
România a urcat pe locul opt în topul ţărilor producătoare de auto­turisme la nivelul UE depăşind Ungaria şi Polonia, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Au­to­mobile (ACEA). Saltul vine în condiţiile în care Ford a produs în premieră peste 140.000 de SUV-uri EcoSport la Craiova, de trei ori mai multe maşini decât în 2017 când în producţie era B-Max, iar Duster a adus la Mioveni o creştere de 7%. În 2018 au fost asamblate în cele două uzine auto din România aproape 477.000 de maşini, în creştere cu 31% faţă de 2017. Aceasta este cea mai mare creştere din ultimii zece ani înregistrată de producţia locală. Este pentru prima dată când România atin­ge această performanţă. Anterior, România a mai urcat pe locul al optulea, dar numai pentru prima jumătate din 2013 - primul an întreg de producţie pentru Ford B-Max la acea vreme, însă spre finalul anului a coborât pe locul opt, după ce Belgia accelerase producţia la acea vreme.
Gabriel Sicoe, pre­şe­dintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) spune că în ciuda scăderii din Polonia şi Ungaria, dinamica industriei de autoturisme  din ţările Europei Centrale şi de Est va fi crescătoare în următorii ani, iar lideri de „pluton“ vor rămâne Cehia şi Slovacia.
 

 

Casa Regală se cutremură. Prințul Charles și Putin, artizanii unei scheme care schimbă harta lumii. Este alertă la Casa Albă (Evenimentul Zilei)
O investigație oficială demonstrează că o fundație de caritate condusă de Prințul Charles ar fi primit donații din partea unei companii offshore. Aceasta scurgea sume uriașe de bani cash din Rusia. Este vorba despre 4.6 miliarde de dolari.O fundație de caritate condusă de Prințul Charles ar fi primit donații din partea unei companii offshore care scurgea sume uriașe de bani cash din Rusia, într-o schemă care este investigată de procurori, informează The Guardian. Banii care au circulat prin rețea au inclus bani lichizi, iar aceștia pot fi legați de cele mai mari fraude comise în timpul președinției lui Vladimir Putin. Este vorba despre 4.6 miliarde de dolari care ar fi fost trimise către Europa și Statele Unite printr-o rețea rusească alcătuită din companii off-shore cu conturi în Lituania. Totul a fost dezvăluit dintr-o serie de 1.3 milioane de operațiuni bancare care ar fi fost obținute de Organized Crime and Corruption Reporting Project și de site-ul lituanian 15min.lt. Nu există nicio informație care să ateste că beneficiarii finali ai fondurilor erau conștienți de sursa originară a banilor ce soseau printr-un traseu dubios. Cu toate acestea, documentele indică faptul că banii s-ar fi amestecat, făcând imposibilă identificarea sursei originare, înainte de a trece prin intermediul companiilor de monitorizare în sistemul bancar global.
 

Acarul Leon: şeful vagoanelor, găsit vinovat pentru starea şinelor de cale ferată. Sarabanda politrucilor care au îngropat infrastructura CFR(Adevarul)
Trenurile nu mai stau pe şine, iar o tragedie de proporţii pare că nu mai poate fi evitată. Starea tehnică a infrastructurii CFR este atât de proastă încât numai în weekendul trecut nu mai puţin de trei trenuri de călători au deraiat. Din fericire nu au provocat daune şi nimeni nu a fost rănit, dar linia ferată a fost blocată câteva ore în Arad, la ieşirea din staţia Săvârşin, şi în Braşov, între Augustin şi Racoş.Şi parcă vrând să dovedească cât de incapabili sunt, mai marii de la Ministerul Transporturilor au anunţat că pentru incidentele de la sfârşitul săptămânii trecute v-a răspunde directorul CFR Călători, Leon Bărbulescu. Asta deşi nici Bărbulescu şi nici compania pe care acesta o conduce nu răspund de starea tehnică a căii de rulare a trenurilor. Reţeaua de cale ferată se află în grija CFR Infrastructură o cu totul altă instituţie decât cea nominalizată de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. „Este ca şi când i-ai cere socoteală şefului Poliţiei Române pentru ceea ce au făcut jandarmii”, explică experţii în domeniu.   Dezamăgirea „M-a dezamăgit. Vrea să facă lucrurile să fie bine, ca să nu fie rău (…)  În cursul zilei de mâine o să vreau să am şi eu o discuţie cu reprezentantul Adunării Generale să vină cu modificarea de urgenţă în ceea ce priveşte managementul de la CFR Călători (…) Dânsul trebuia să vină cu nişte lucruri clarificatoare în legătură cu aceste incidente”, a declarat ministrul Cuc duminică după ce a cerut demisia lui Leon Bărbulescu. Reacţia demnitarului demonstrează că, deşi a mai ocupat acest fotoliu, nu ştie cu ce se ocupă instituţiile din subordine. „Totul este în grădina CFR Infrastructură, care şi răspunde din punct de vedere legal din cauza stării căilor ferate. Şi situaţia de înrăutăţeşte. Dovadă stau şi accidentele care devin tot mai dese. Într-un fel, CFR Călători nu mai răspunde nici măcar de materialul rulant, de vagoane şi locomotive. Starea acestora şi necesitatea unor eventuale achiziţii sau modernizări sunt evaluate şi decise de Autoritatea de Reformă Feroviară, iar licitaţiile pentru acestea sunt făcute de compania mamă CFR.  Concret, CFR Călători doar exploatează materialul rulat”, a explicat şi Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură.
 

A construit din bani proprii PRIMUL METRU de autostradă din Moldova. Provocare de la Suceava pentru oamenii de afaceri(Gandul)
Ştefan Mandachi, patronul unul lanţ de restaurante fast-food din Suceava, a construit în mod simbolic primul metru de autostradă din Moldova. El a apelat la o firmă de specialitate care a construit un metru de autostradă, între Putna şi Voroneţ şi provoacă oamenii de afaceri la un protest simbolic: pe 15 martie, să-şi întrerupă activitatea timp de 15 minute, pentru a trage un semnal de alarmă asupra situaţiei infrastructirii din România. Primul metru de autostradă a costat 4.500 de euro şi ar urma să fie ”inaugurat” pe 15 martie, la ora 15:00, scrie Monitorul de Suceava. Ştefan Mandachi, patronul unui lanţ de restaurante fast-food, a anunţat că tot pe 15 martie va întrerupe activitatea în toate restaurantele sale, timp de 15 minute, pentru a trage un semnal de alarmă şi pentru a atrage atenţia celor responsabili cu dezvoltarea infrastructurii din România. Suceveanul i-a provocat şi pe alţi oameni de afaceri să îi urmeze exemplul. Între ei, Ion Ţiriac, George Becali şi Viorel Cataramă. Într-un clip postat pe YouTube, Mandachi spune că, de 30 de ani, în Moldova nu s-a construit niciun centimentru de autostradă, lucru care afectează activitatea tuturor antreprenorilor din România.Afaceristul a anunţat, într-o conferinţă de presă, că nu vrea să candideze la o funcţie publică, nu este membru de partid şi că singurul lucru pe care şi-l doreşte este ca şi în România să se construiască autostrăzi.
 

Format: