7 Aug 2015 - 08:40

AMOS News a realizat o scurtă selecție a principalelor articole apărute în presa centrală: 

Europa League: ASA învinge la Saint-Etienne, dar ratează calificarea(Jurnalul Naţional)
Echipa ASA Târgu Mureş s-a impus cu scorul de 2-1 (1-0) pe terenul formaţiei franceze AS Saint-Etienne, joi seara, în manşa secundă a turului III preliminar al Europa League la fotbal.

Vicecampioana României părăseşte, astfel, cu fruntea sus cea de-a doua competiţie continentală intercluburi, după ce a practicat un joc curajos pe stadionul "Geoffroy-Guichard", în faţa unei formaţii în faţa căreia se înclinase fără drept de apel în meciul tur (0-3). 

 

Prejudiciul de 1,7 miliarde de euro de la Petrotel Lukoil a fost creat printr-un „carusel fiscal“ în patru paşi. Ruşii neagă din nou acuzaţiile(Ziarul Financiar)
Rechizitoriul de 123 de pagini realizat de procurorii de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti detaliază în patru capitole majore modalităţile prin care Petrotel Lukoil, a treia cea mai mare rafinărie din ţară, a fost decapitalizată, acesta fiind de altfel „romanul“ pe care se bazează cel mai mare scandal economic actual.

Un intermediar necunoscut pare a fi cheia atât în ceea ce priveşte importurile scumpe, cele mai multe din Kazahstan, cât şi vânzările de produse petroliere sub costuri. Împrumuturi de la compania-mamă la dobânzi duble faţă de piaţă sau majorări de capital făcute de acţionarul din Olanda al rafinăriei care însă se întorceau în aceeaşi zi cu dobândă, toate fac parte dintr-un „carusel fiscal“, aşa cum este denumit de procurori, care a generat un prejudiciu de 1,7 mld. euro în perioada 2011-2014.

De cealaltă parte a baricadei, ruşii de la Lukoil neagă acuzaţiile care li se aduc şi spun că-şi vor apăra reputaţia prin toate mijloacele posibile, la curţi internaţionale, dar şi pe plan local.

Lukoil a cumpărat rafinăria din Ploieşti în 1998 cu 53 de milioane de dolari. În 2003 a delistat-o de pe BVB.

În 2011-2014, perioada analizată de procurori, rafinăria ploieşteană a generat pierderi de a­proape 2 mld. lei, dar de fapt profiturile erau exportate în alte ţări, către firme controlate direct sau indirect chiar de cei cărora li se încredinţase administrarea unităţii, potrivit procurorilor.

 

CE sumă uriașă au rambursat grecii către FMI!(Evenimentul Zilei)
Grecia a rambursat joi 186,3 milioane de euro FMI și a evitat o nouă încetare de plăți față de această instituție.
Între timp, se poartă negocieri asupra unui al treilea plan de ajutor pentru țară. "Grecia a plătit interesele datorate FMI astăzi", a declarat un purtător de cuvânt al Fondului Monetar Internațional (FMI) într-un comunicat, informează Agerpres.

Este prima dată de la începutul lunii iunie când Grecia, în mari dificultăți financiare, onorează o rambursare față de FMI la timp, notează AFP.

După ce a cerut o amânare, țara a intrat în cele din urmă la 30 iunie în incapacitate de plată față de Fond, unul dintre creditorii ei internaționali din 2010 alături de europeni.

O nouă scadență nu a putut fi onorată de Atena la jumătatea lunii iulie, ridicând plata arieratelor țării față de FMI la 2 miliarde de euro.

 

A început sezonul nunţilor romilor din Timişoara: maşinile eclipsează miresele. Explicaţia specialiştilor: „Îşi demonstrează statutul şi puterea“(Adevarul)
Timişoara trăieşte din plin sezonul “nunţilor ţigăneşti”. În această perioadă, zeci de familii de romi foarte bogaţi vin acasă din Occident, pentru a participa la sărbători importante pentru ei. Piesele de rezistenţă sunt maşinile etalate pe străzi.
Romii bogaţi, numiţi în Timişoara şi “ţigani de mătase”, marea lor majoritate cetăţeni germani, francezi, spanioli, italieni, belgieni sau ai altor state occidentale, revin acasă în perioda verii.  Vin pentru aşa numitul “sezon al nunţilor”, în care bulibaşii îşi căsătoresc fiii şi fiicele. Este şi momentul din în care rivalitatea dintre familiile de romi este reglată prin etalarea bogăţiilor. Mulţi cetăţeni, reprezentanţi ai majorităţi, sunt deranjaţi de nunţile lor, dar în special de luxul arătat. Hainele invitaţilor sunt de ultimul răcnet, cumpărate de cele mai renumite firme, ori comandate de cunoscute case de modă. Însă cele mai vizibile şi spectaculoase sunt maşinile cu care vin romii. Acestea transformă oraşul într-un veritabil salon auto, de unde nu lipsesc cele mai noi modele, care au fost puse în vânzare în 2015.

 

Misterul prăbuşirii zborului MH370 şi cum au ajuns rămăşiţele aeronavei la mii de kilometri de locul căutărilor iniţiale(Gandul)
La 17 luni de la dispariţia fără vreo explicaţie 100% plauzibilă a zborului malaezian MH370, primele dovezi palpabile ale epavei avionului prăbuşit au fost descoperite în apropierea insulei franceze Reunion, din Oceanul Indian, la aproximativ 4.000 de kilometri distanţă de aria de căutare din largul Australiei, locul unde s-au concentrat căutările iniţiale. Bucăţile de aripă, de ferestre şi de scaune, despre care autorităţile malaeziene sunt „concludent” convinse că aparţin Boeing-ului 777 dispărut, vor ajuta ancheta despre dispariţia avionului care zbura pe ruta Kuala Lumpur-Beijing. În acelaşi timp, familiile pasagerilor chinezi care au dispărut o dată cu avionul nu sunt convinse că rămăşiţele găsite în Reunion provin chiar de la aparatul respectiv, mai ales că autorităţile malaeziene le dau ca sigure, în timp ce francezii sunt mai rezervaţi. „Vrem o confirmare sigură 100%”, spun reprezentanţii familiilor chineze. Dispariţia neelucidată încă a zborului MH370 a alimentat timp de 17 luni misterul, astfel că nu este de mirare că în spaţiul public circulă mai multe scenarii conspiraţioniste, de la deturnarea sa de către CIA, pentru a-l ascunde la baza militară de la Diego Garcia, din Oceanul Indian, până la doborârea sa cu o armă spaţială.
Primele dovezi fizice ale epavei avionului Boeing 777 care opera pe cursa MH370 a Malaysia Airlines, pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, au fost găsite pe ţărmul insulei franceze Reunion, din Oceanul Indian, la peste 4.000 de kilometri de aria de căutare iniţială a epavei – largul coastelor Australiei. Autorităţile franceze au recuperat o parte din aripa avionului, un element numit „flaperon”, precum şi părţi dintr-o uşă, din scaune sau din ferestre. Avionul malaezian s-a prăbuşit pe 8 martie 2014, cu 239 de persoane la bord, undeva în largul Oceanului Indian.

Conform prim-ministrului malaezian Najib Razak, anchetatorii au stabilit „concludent” că resturile aparţin avionului Boeing 777 malaezian. La fel de sigură a fost şi compania aeriană, care a confirmat într-un comunicat de presă că bucata de aripă aparţine MH370.Totuşi, procurorul francez care conduce ancheta, Serge Mackowiak, nu a fost la fel de tranşant, spunând doar că „există supoziţii foarte puternice” că rămăşiţele provin de la MH370, conform Financial Times.

 

 

 

Format: