Publicat: 2 August, 2012 - 18:00
Share

În sectorul auto, este extrem de neobişnuit ca un autovehicul din acest segment să fie fabricat în Germania. Opel este singurul producător auto care a luat această decizie datorită istoricului fabricii. „Modelul ADAM atrage după sine provocări complexe de producţie şi logistică pe care ni le asumăm cu plăcere. Dorim să subliniem faptul că da, în Germania se poate fabrica un autovehicul de acest tip”, a declarat directorul uzinei, Stefan Fesser


Datorită flexibilităţii fabricii din Eisenach, clienţii se vor bucura de posibilităţi de personalizare aproape nelimitate.

Pot alege dintr-o gamă variată de culori pentru exterior, în combinaţie cu 3 culori diferite pentru acoperiş. În plus, pot opta pentru diferite culori pentru interior, ornamente şi diverse capitonaje ale plafonului - inclusiv un plafon iluminat cu o reţea de LED-uri asemănătoare unor steluţe.
 
Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design, explică: „Niciun alt autovehicul din acest segment nu poate fi personalizat la un asemenea nivel precum Opel ADAM, deoarece noi oferim combinaţii realmente nelimitate de vopsele pentru caroserie/culori interioare, materiale textile, ornamente şi kituri. Este puţin probabil ca clienţii noştri să mai vadă un alt autovehicul ca al lor.”
 
Sistem infotainment complet nou – sisteme Android şi Apple iOS integrate  
În plus, modelul ADAM este echipat cu tehnologii premium, care se regăsesc de obicei doar în segmente superioare, inclusiv un nou sistem infotainment, care ermite integrarea în autovehicul a smartphone-urilor (Android şi Apple iOS) şi utilizarea aplicaţiilor bazate pe internet.
 
Ultimele finisaje pentru unităţile de producţie
 
Experţii în producţie se folosesc de zilele oficiale de pauză care au început în acestă săptămână pentru a implementa ultimele finisaje în ceea ce priveşte transformarea pentru ADAM. Acesta va fi construit pe aceeaşi linie de asamblare ca şi modelul Corsa. Producţia unor autovehicule diferite pe o singură linie de asamblare necesită un nivel ridicat de concentrare.

Au fost asamblate deja primele autovehicule de testare. Prototipurile, cu modelul lor tip tablă de şah alb-negru, au fost zărite deja în Eisenach pe parcursul ultimelor săptămâni şi au făcut senzaţie.
 
O nouă clădire de producţie, un nou robot de vopsit şi instalaţii de sudură
 
La baza conceptului de extindere a fabricii se află clădirea de producţie E100. Pe o suprafaţă de 22.000 m2 se sudează şi se montează componente ale caroseriei şi ale şasiului. Au fost prevăzute noi instalaţii de sudură.
 
Noua uzină de producţie are acces direct la calea ferată pentru livrarea pieselor. În plus, există 7 staţii de andocare în partea din spate şi o staţie laterală pentru camioane. Noul centru de asamblare este conectat la punctul de construcţie a caroseriei, precum şi la linia de asamblare finală.  Şi atelierul de vopsitorie a trebuit să fie pregătit pentru modelul

ADAM. Linia a fost prevăzută cu un robot de vopsire ultra-modern, care asigură cea mai bună şi mai eficientă aplicare a vopselei pe toate tipurile de caroserie.
 
Noul Opel ADAM va putea fi comandat după premiera sa mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris (29 septembrie – 14 octombrie 2012).  Primele autovehicule vor fi disponibile în reprezentanţe începând cu luna ianuarie 2013.