Publicat: 23 Iulie, 2015 - 14:23

Primarul general, Sorin Oprescu, a susținut astăzi, la sediul Municipalității, o declarație de presă referitoare la situația serviciului public de termoficare din Capitală.

Găsiți în atașament discursul integral rostit astăzi de Primarul General.

Bună dimineața,

Am dorit să ne întâlnim astăzi pentru a aduce la cunoștința cetățenilor, în mod corect și transparent, UNA DINTRE PROBLEMELE EXTREM DE GRAVE cu care se confruntă orașul.

...

Este vorba despre SERVICIUL PUBLIC DE TERMOFICARE al Bucureștiului, esențial pentru asigurarea unui nivel de trăi civilizat, dar și suportabil pentru mai mult de 1,2 milioane de persoane, care trăiesc în 570.000 de apartamente, din cele 8.200 de blocuri racordate la rețeaua de termoficare a orașului.

Doar din exprimarea acestor cifre ne dăm seama că discutăm despre o problemă de interes public major.

Probleme de această complexitate consider că trebuie rezolvate cu rațiune, consensual, și cu implicarea responsabilă a tuturor factorilor decidenți, fie că fac parte din Administrația Locală, Administrația Centrală, politicieni indiferent de culoare, societate civilă, mass media.

Politicianismul ieftin, demagogia agresivă, șmecheria, impostura, incompetență și interesele meschine NU AU CE CĂUTA atunci când în joc e interesul cetățenilor, chiar viața lor de zi cu zi.

Întotdeauna am afirmat că fac administrație fără culoare politică. Iar politicienii trebuie să înțeleagă că singurul care e important și dictează este cetățeanul.

Din acest motiv, ÎN NUMELE LOCUITORILOR ACESTUI ORAȘ, în calitate de Primar General ales să le reprezinte interesele, vreau să trag un sever semnal de alarmă asupra situației RADET:

— Administrației Centrale: îndeosebi miniștrilor Energiei, Justiției și Finanțelor

— Instituțiilor centrale de REGLEMENTARE (ANRE, ANRSC)

— Altor instituții centrale menite să protejeze SIGURANȚA PUBLICĂ

Dar

— Și aleșilor locali ai partidelor politice.

Situația serviciului public de termoficare nu mai poate fi tolerata, orice zi care trece adâncește criza, iar singurii care au de suferit sunt bucureștenii.

...

Am reacționat conștient de problema termoficării în București, încă din primele zile ale primului mandat și până astăzi:

1. DATORIE PLĂTITĂ

— În 2008 am preluat la bugetul Municipiului București o datorie de 743 de milioane de lei, pe care am plătit-o eșalonat în următorii 3 ani.

2. CONSUM PLĂTIT

— An de an, am căutat ca tot ceea ce Bucureștiul consumă, respectiv căldura și apa caldă, să fie achitat producătorului. Astăzi, spre exemplu, procentul de plată pe primele 7 luni ale anului 2015 este de 101%, respectiv 697,6 milioane lei plătite ELCEN-ului pentru agentul termic produs.

3. SUBVENȚIE ANUALĂ = PROTECȚIE SOCIALĂ

— Consecvent politicii de protecție socială, am avut grijă că an de an, Primăria Municipiului București să subvenționeze circa 50% din factura bucureșteanului. În acest fel, am ținut să avem un grad de suportabilitate decent, iar costul gigacaloriei în București este printre cele mai mici din țară.

* În cifre, efortul Primăriei de a plăti în locul cetățenilor este, în medie, de 120-130 de milioane de euro, anual.

* Concret, în bugetul anului 2015 sunt prevăzuți 570,4 milioane de lei (adică 120 de milioane de euro), iar la data de 21 iulie 2015 plățile efectuate sunt de 294 milioane de lei, adică 65,3 milioane de euro. Iată că Primăria Municipiului București a achitat deja către RADET peste jumătate din subvenția convenită pentru anul 2015.

4. INVESTIȚII ÎN SISTEM

— Menționez că an de an, am trecut în bugetul Primăriei Municipiului București sume pentru INVESTIȚII în sistemul de transport și distribuție, astfel ca astăzi exista bani disponibili, respectiv 56 de milioane de lei, din care s-au plătit circa 10 milioane de lei, urmând ca RADET să depună proiecte de investiții pentru a putea fi alocată suma rămasă. Această sumă nu este încă data RADET-ului, din cauză că în acest moment regia nu e gata cu proiectele de investiții.

Pentru a avea date exacte și adevărate, nu de natura dezinformărilor cu care sunteți intoxicați pe diverse canale, care vin de regulă din mediul politic de nivel mediocru, haideți să vă spun ce INVESTIȚII s-au făcut în ultimii 10 ani în sistemul de termoficare:

* Modernizare sistem transport, 113 milioane de lei (89 de km de rețea termică primară)

* Modernizare sistem de distribuție, 317 milioane de lei (24 de km rețea termică secundară, 221 puncte termice compacte, înlocuire conducte în peste 100 de puncte termice...)

* Automatizare puncte termice, 387 milioane de lei (au fost modernizate 576 de puncte termice, iar aproape 500 au fost automatizate).

* Dispecerizarea sistemului centralizat de încălzire, 87 de milioane de lei

* Modernizare centrale termice de cvartal, 81 de milioane de lei (exemple: Centrala termică zonală Casa presei, 20 de centrale termice de cvartal)

* Contorizarea energiei termice la consumatorii casnici, 219 de milioane de lei.

Suma totală a investițiilor făcute în ultimii 10 ani este deci de peste 300 de milioane de euro (dacă ținem seama de media cursului leu-euro).

5. REPARAȚII ANUALE

* An de an au fost prevăzute sume separate pentru reparații și intervenții de urgență, dar din păcate banii ajung mult mai greu direct la RADET, din cauză că aceștia nu pot fi virați de Primăria Municipiului București în contul RADET, ci trec prin contul escrow comun cu ELCEN-ul, astfel încât, ca și salariile angajaților, banii ajung la RADET doar prin așa-zisa bunăvoința sau milă a conducătorilor ELCEN.

Nu este corect, este chiar aberant și nedrept ca banii orașului și ai cetățenilor să fie gestionați de o altă entitate, în speță Electrocentrale București, adică producătorul de energie.

Această situație se datorează unor reglementări ABSURDE introduse de ANRE și ANRSC.

Ca să înțelegeți dvs:

Dau un exemplu: dacă virez 100 de lei în contul escrow, la RADET ajung doar 6,5 lei, din care trebuie făcute și reparații și trebuie plătite și salariile. VI SE PARE CORECT?

Și cu toate acestea, facem toate eforturile ca banii pentru reparațiile care trebuie făcute în această vară, până la începerea sezonului rece, să fie asigurați, reparațiile să fie făcute, astfel încât populația să nu sufere la iarnă, indiferent în ce zonă a Bucureștiului locuiesc.

6. DEMERSURI EFECTUATE

Cunoscând bine deficientele sistemului, după ce m-am consultat cu un număr mare de specialiști și experți, am realizat că nu este suficient și că problemele vechi, de zeci de ani — sistemul a fost conceput în anii 50—ne dau un diagnostic precis: în momentul actual sistemul centralizat de alimentare și producție de energie este supra-dimensionat, mult învechit (peste 80% rețelele sunt mai vechi de 30 de ani), cu randamente tehnice extrem de scăzute, cu pierderi majore în sistem, de peste 35-40%.

Am conștientizat ca problema este amplă și poate fi rezolvată numai cu implicarea Autorităților centrale, în special a Guvernului.

DIN ANUL 2009 VORBESC PERIODIC CU GUVERNELE ROMÂNIEI, DAR FĂRĂ NICIUN REZULTAT, DE PARCĂ BUCUREȘTIUL ESTE, PROPRIETATEA' MEA ȘI NU CAPITALA ROMÂNIEI.

În anul 2010, am făcut prima încercare de inițiere și promovare a unui Memorandum către Guvernul României, pentru anularea datoriei principale și a penalităților RADET către ELCEN, dar fără niciun rezultat. Guvernul și Primul Ministru nu și-au asumat răspunderea implicării în rezolvarea situației pentru populația orașului, deși Municipiul București a făcut toate eforturile în acest sens.

— În anul 2011 am sesizat Președinția, Consiliul Suprem de Apărare a Țării și Serviciile de Informații (SRI și SIE) asupra situației serviciului și a riscurilor pentru populație.

— În anul 2012 s-a realizat un concept privind restructurarea și reabilitarea Serviciului, prin realizarea infrastructurii integrate (, SACET — integrat,) de producere, transport și distribuție a agentului termic.

— Astfel, în perioada septembrie 2012 — februarie 2013, au avut loc discuții cu Fondul Monetar Internațional (FMI) în prezența Ministerului de Finanțe, prin care PMB a solicitat trecerea ELCEN SA la Municipiul București, în baza legislației în vigoare.

— S-a concluzionat necesitatea imperativă de realizare a Serviciului Public Integrat SACET, prin care producătorul, respectiv ELCEN, și transportatorul și distribuitorul, respectiv RADET, să funcționeze pentru eficientizarea sistemului, crearea posibilităților de modernizare, cu menținerea gradului de suportabilitate a costurilor serviciului (gigacalorie) într-o singură entitate.

— Pe cale de consecință, pe 27 martie 2013, Guvernul României a aprobat Memorandumul cu tema 'Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat ('SACET') în Municipiul București și Municipiul Constantă' ('Memorandumul').

— Urmare a acestui act s-au realizat:

* În perioada martie 2013 — 1.10.2014 — divizarea ELCEN SA, conform prevederilor Memorandumului, în Electrocentrale București SA, Electrocentrale Constantă SA și Electrocentrale Titan-Fântânele.

* La solicitarea Primarului General, CGMB a aprobat în anul 2013 și respectiv 2014:

— HCGMB nr.108/ 2013, de însușire a Soluției din Memorandumului;

— HCGMB nr.110/ 2013, în legătură cu încheierea contractului de consultanță cu IFC;

— HCGMB nr. 261/ 2014 privind aprobarea solicitării către Guvernul României de emitere a actului normativ (HG) privind transferul cu titlu gratuit a participărilor statului în Electrocentrale București SA,la Municipiul București.

Din luna octombrie 2014, până în prezent, au fost realizate:

— Demersuri necesare privind îndeplinirea condițiilor impuse de OUG nr.68/ 2014 de modificare a Legii nr.51/2006, care reglementează gratuitatea transferului acțiunilor.

— Au fost întreprinse demersuri către Consiliul Concurenței pentru clarificarea obligațiilor de concurență și ajutor de stat în legătură cu transferul acțiunilor, în incidenta cu legislația specifică, obținându-se clarificările procedurale necesare.

— Demersuri de clarificare a incidenței Deciziei nr 740/ 2014 privind potențială neconstituționalitate a OUG nr.68/2014, apelându-se la Centrul de Cercetări în Drept Public și Constituțional, de pe lângă Facultatea de Drept a Universității București.

— Documentația pentru solicitarea către Președintele României, de inițiere a Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) privind declararea proiectului 'Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat ('SACET') în Municipiul București, ca Proiect Strategic de Interes Național și s-au inițiat consultări, în acest sens, cu ACTUALUL Președinte al României, d-l Klaus Iohannis.

— Au avut loc nenumărate întâlniri cu reprezentanții ministerelor Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, de Justiție, Energiei, în vederea clarificării aspectelor legate de OUG nr.68/ 2014 și a aspectelor de neconstituționalitate a aceleași OUG, invocate de Ministerul de Justiție

Și respectiv asupra propunerilor Ministerului Energiei de integrare a RADET București în Electrocentrale București SA, dar fără niciun rezultat. Propunerile formulate de Ministerul Energiei s-au dovedit inacceptabile pentru Municipiul București și total în afara Hotărârilor adoptate de Guvernul României și Consiliului General al Municipiului București.

7. ASIGURAREA FONDURILOR NECESARE PENTRU REABILITAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT ȘI DISTRIBUȚIE ȘI INTRODUCEREA UNOR NOI CAPACITĂȚI DE PRODUCȚIE

Așa cum v-am explicat, sistemul termic este mult învechit și supra-dimensionat, sunt necesare sume foarte mari pentru a-l reconfigura, motiv pentru care, cu sprijinul Guvernului României în Acordul de parteneriat între România și Uniunea Europeană, la capitolul proiecte mari de infrastructură (POIM) este prevăzută suma expresă pentru București, pe perioada bugetară 2014-2020, de 182,7 milioane euro — bani europeni—la care se adaugă co-finanțarea, deci peste 200 de milioane de euro. În perioada următoare se vor realiza studiile de fezabilitate, proiectele tehnice, toată documentația necesară aplicației pentru absorbția acestor fonduri nerambursabile.

CRED CĂ VĂ DAȚI SEAMA CĂ BUGETUL ORAȘULUI NU PUTEA ALOCA ACESTE SUME, ÎNTR-UN TIMP ATÂT DE SCURT, IAR OBȚINEREA ACESTUI DISPONIBIL ESTE O REUȘITĂ!

Deoarece conform studiilor estimative făcute de experți valoarea totală a modernizării întregii rețele a sistemului de transport și distribuție în București este de circa 360 de milioane de euro, am început discuții cu organisme internaționale de finanțare a acestei sume, care și-au oferit disponibilitatea în acest sens (mă refer la Banca Mondială, BEI și BERD).

Desigur că aceasta disponibilitate există numai datorită faptului că în iunie anul acesta, Primăria Municipiului București a reușit refinanțarea și re-eșalonarea datoriei de 500 de milioane de euro, efectuată acum 10 ani, în administrațiile anterioare.

Una dintre marile probleme ale sistemului termic în București este faptul că Bucureștiul este captiv unui singur furnizor de energie, respectiv ELCEN.

Din acest motiv, răspunzând și directivelor europene în ceea ce înseamnă managementul deșeurilor, tot în Acordul de parteneriat cu Comisia Europeană, în ciclul bugetar 2014-2020, și tot în condiții de prevederi exprese pentru București, este prevăzută suma de aproximativ 190 de milioane de euro, pentru realizarea incineratorului de gunoaie, care este o unitate de producție de energie, din gunoaie, care ar înlocui, în condiții de înalta performanta și randament o parte din ceea ce Bucureștiul cumpăra acum, într-un mod cu totul păgubos de la ELCEN.

În concluzie:

Am luat toate măsurile să asigurăm din fonduri europene NERAMBURSABILE circa 400 de milioane de euro, pentru reabilitarea și modernizarea, eficientizarea și reducerea pierderilor din sistemul de termoficare al orașului.

ASPECTE NEGATIVE

În ciuda a ceea ce v-am prezentat până acum, și a eforturilor făcute, situația sistemului energiei termice în București este extrem de gravă.

Iată de ce:

1. Probleme în administrarea RADET București:

a. RADET București este subordonat direct Consiliului General al Municipiului București, Primarul General îndeplinind numai funcțiile de ordonator principal de credite și responsabil de asigurarea serviciului, neavând prerogative de coordonare și control asupra activității RADET București.

b. Lipsa deciziei politice la nivelul Consiliului General, a Consiliului de Administrație, a conducerii RADET de transformare a Regiei în Societate Comercială, așa cum prevedea legea și cum ar fi fost normal și corect pentru a putea restructura și eficientiza întregul serviciu de transport și distribuție. Este un obiectiv care trebuie atins cu maximă prioritate, în următoarele două, trei luni. De altfel, am purtat discuții și cu actuala conducere a RADET, dar și cu membrii Consiliului General, din toate structurile politice, și ACUM avem un punct de vedere comun, de consens, ca acest lucru trebuie făcut cât mai repede.

c. Din păcate, pe parcursul timpului, au fost și acte de corupție identificate de Corpul de Control al Primului Ministru și sancționate de către instituțiile abilitate ale statului;

2. MAREA PROBLEMĂ o reprezintă însă Electrocentrale București SA care NU aparține Primăriei, este subordonată Ministerului Energiei.

De ce fac această afirmație:

— ELCEN-ul deține peste 90% din piața de producție de energie pentru București, ceea ce practic face orașul captiv acestui producător.

— ELCEN-ul livrează energia termică în urma unui proces de producție cu randamente și eficientă dezastruoase, la costuri mari, cu capacități supradimensionate, fără a demonstra costurile reale de producție.

(Randament dezastruos: de circa 40-50%. Prin comparație, în țările civilizate, randamentul de producție a energiei termice la instalații de înalta eficiența este de peste 80%.)

— Se adaugă existența unor contracte de cumpărare a gazului metan de la furnizori interni și externi, la prețuri mari și cu clauze oneroase.

— Alocarea în mod nejustificat a cheltuielilor pentru producția de energie termică, în favoarea producției de energie electrică, pentru facilitarea vânzării energiei electrice în regim concurențial, față de vânzarea energiei termice către un operator captiv.

— REPET: CET-urile sunt în proprietatea Electrocentrale București SĂ (Ministerul Energiei), Sistemele de transport și distribuție în proprietatea Municipiului București. Deci, Primăria Municipiului București nu are niciun control asupra prețului de producție a agentului termic, pe care este obligată să-l cumpere de la ELCEN.

— Management defectuos, în detrimentul RADET-ului, realizat la nivelul ELCEN.

* Un exemplu revoltător și grosolan îl reprezintă faptul că la nivelul ELCEN-ului a fost schimbată destinația fondurilor obținute de către ELCEN din schema bonus, care prin lege prevedea ca acești bani SUNT DESTINAȚI EXCLUSIV PENTRU MODERNIZREA unităților de producție, în sensul creșterii eficienței și randamentului prin co-generare.

Desigur înțelegeți că asta presupunea din punctul de vedere al cumpărătorului, respectiv RADET și Primăria Municipiului București, un cost mai bun al gigacaloriei. Adică din aceiași bani puteam cumpăra mai multe gigacalorii. Ce vă spun a fost constatat de către Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE), la începutul anului trecut, iar societatea ELCEN a fost penalizată și obligată să returneze suma de 315 milioane de lei.

GRIJA mea este ca banii vin tot din buzunarul bucureștenilor, chiar dacă greșeala aparține conducătorilor ELCEN.

* Al doilea exemplu: Nerealizarea lucrărilor de mentenanța și modernizare la CET-urile Progresul, Sud și Grozăvești, a generat 3 avarii majore, în iarna 2014—2015 (în timpul sărbătorilor de iarnă), cu afectarea unui număr de peste o jumătate de milion de locuitori.

3. Probleme cauzate de reglementatori, ANRE și ANRSC

— ANRE a emis reglementări evident în defavoarea distribuitorului de energie termică RADET București, favorizând în schimb producătorul de energie termică Electrocentrale București SA, atât prin ultima reglementare a Contractului Cadru de Vânzare-Cumpărare a Energiei Termice, cât și prin creșterea prețului de producere/ furnizare a agentului termic.

— Lovitura mortală pe care ANRE a dat-o în favoarea producătorului este Ordinul 50 din 2009, al Președintelui ANRE privind Contractul Cadru de Vânzare-Cumpărare a Energiei Termice, care stipula la Art.20 că ordinea plăților facturilor se face — mai întâi în contul penalităților, și — abia în al doilea rând, în contul consumului curent și respectiv a datoriei principale.

La acesta se adaugă prevederile OUG 115/ 2001 privind contractul de Cont Escrow, obligatoriu pentru operatorii care au datorii la furnizorii de energie termică (care este de fapt un cont de repartiție a veniturilor).

Această reglementare a ANRE-ului abuziva și aberanta a permis că, dacă un distribuitor de energie, în speță RADET, are o datorie la un producător de energie termică, în speță ELCEN, se sting prima dată dobânzile și penalitățile, și abia apoi datoria de bază.

Deci factura lunară plătită de RADET către ELCEN nu se stingea, nu se ducea în contul datoriei de bază din consum, ci diminua doar o parte din penalități.

Cauzele menționate au condus la înregistrarea unei datorii totale a RADET București către furnizori săi, de peste 3,8 Miliarde Lei, din care 3,6 Miliarde Lei sunt datorii numai către Electrocentrale București SA, în condițiile în care RADET București împreună cu Municipiul București au plătit în ultimii 10 ani aprox. 9,7 Miliarde de Lei, pentru un cost al agentului termic consumat de aprox. 8 Miliarde de Lei, restul fiind numai penalități.

Iată cum, RADET-ul și Municipalitatea, deși au plătit cu 1,7 miliarde de lei mai mult decât au consumat, încă mai au datorii de 3,8 miliarde.

JAF PE FAȚĂ ȘI DIN BANII CETĂȚENILOR BUCUREȘTIULUI CARE PLĂTESC DIRECT LA RADET, DAR ȘI DIN SUBVENȚIA DE 50% PE CARE O ACORDA PRIMĂRIA.

ELCEN-ul trece toate aceste sume la profit, un profit ireal, făcut din condei, favorizat de reglementatorul ANRE, neconcordant cu prețul real, comercial de pe piață.

Acest ELCEN este unul dintre paradoxurile păguboase ale României. Și asta din cauză că unii băieți deștepți din conducerea ELCEN-ului, au făcut tot ce le stă în putere să-și ia salarii și bonusuri anuale de sute de mii de euro, din banii bucureștenilor (lucru de altfel constatat și de Curtea de Conturi). Însă ei sunt doar cei din primul rând. Adevărații beneficiari ai acestui sistem sunt furnizorii de gaze și cumpărătorii de curent electric.

Deci, dacă analizăm de la cauză la efect, în acest carusel exista interese financiare ale unor grupări de tipul 'băieților deștepți din energie', care perpetuează aceste mecanisme de ani de zile, sufocând populația și economia României.

Eu știu că afacerile și interesele financiare în domeniul energiei sunt pe bani foarte mulți, cu interese transpartinice în care sunt amestecați oameni de afaceri și oameni politici deopotrivă. Dar, domnilor, lăsați să fie suportabilă și civilizată și viața oamenilor de rând.

Și iată și o problemă cauzată de ANRSC

Neacceptarea de către acest reglementator (ANRSC) a unei pierderi tehnologice mai mare de 24%, stabilită ipotetic, când de fapt pierderea reală de agent termic și apa de adaos este mai mare cu încă 13%, decât cea acceptată de către reglementator.

* PIERDEREA REALĂ ÎN SISTEM ESTE DE 35-40%.

4. Probleme generate la nivelul Administrației Centrale (îndeosebi ministerele Energiei și Justiției)

— Neasumarea de către Guvern a responsabilității adoptării HG de transfer cu titlu gratuit a participării statului în Electrocentrale București SA către Municipiul București, invocând aspecte de neconstituționalitate a OUG nr.68/ 2014 (nevalidate de către Curtea Constituțională prin procedura legală posibil de inițiat)

Și

— Nesatisfacerea de către Ministerul Energiei a unor cerințe a OUG nr.68/ 2014, solicitate în mod repetat de către Ministerul Dezvoltării și Administrației Publice, deși PMB a pus acestuia la dispoziție toate informațiile și analizele solicitate.

Opoziția formulată de către Ministerul Energiei la implementarea Memorandumului aprobat de Guvern și formularea de propuneri nefavorabile pentru Municipiul București, cât și neaplicabile ținând cont de Legea nr.51/2006 (Legea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice).

...

Pentru ieșirea din acest cerc vicios consider absolut necesară realizarea următoarelor lucruri:

1. La nivelul Consiliului General și Primăriei Municipiului București:

a. Transformarea RADET în Societate Comercială

b. Realizarea reparațiilor și investițiilor necesare bunei funcționări a RADET

2. Modificarea Memorandumului existent cu păstrarea obiectivelor Municipiului București prin punerea în aplicare a OG nr.78/ 2003 privind transferul cu titlu gratuit al unor active cu caracter social, între care și CET-uri către autoritățile locale, soluție care elimină orice fel de aspecte de neconstituționalitate (OG fiind ratificată de Parlamentul României), soluție care s-ar impune și pentru faptul că pasivul Electrocentrale București SĂ (datoriile către furnizori) s-a dublat față de data aprobării Memorandumului (27.03.2013) din cauza managementului defectuos al acestei societăți, fiind necesar o expertiza preliminară în acest sens.

3. Depunerea proiectelor și aplicațiilor pentru obținerea celor peste 400 de milioane de euro, din fonduri europene nerambursabile

4. Reconsiderarea și modificarea reglementărilor ANRE și ANRSC, care la acest moment, așa cum am arătat, sunt discriminatorii și în defavoarea distribuitorului de energie termică

5. Clarificarea la Curtea Constituțională a existenței sau nu a conflictului de NeConstituționalitate, conform OUG nr.68/2014, privind situația RADET-ELCEN. (NB: Nu poți să compari situația portului Constanța cu situația RADET-ELCEN, așa cum invoca d-l ministru al energiei Gerea, de parcă ar fi ministrul transporturilor și nu al energiei. Este normal ca Curtea Constituțională să se pronunțe separat pe această speță. Și în acest sens, rog pe cei îndrituiți de lege, să facă acest demers.)

6. Adoptarea de către Guvernul României a actului de reglementare (HG) privind transferul cu titlu gratuit al participărilor statului în Electrocentrale București SA, către Municipiul București.

7. Declararea prin hotărârea CSAT a proiectului 'Realizarea serviciilor publice de alimentare cu energie termică prin sistem de alimentare centralizată cu energie termică integrat ('SACET') în Municipiul București, ca Proiect Strategic de Interes Național.

Sper că am reușit să sintetizăm cât mai bine situația reală a Serviciului public de energie termică, ce probleme avem, ce am făcut de-a lungul anilor, cine sunt responsabilii, ce avem de făcut pentru a ieși din acest impas și de a oferi bucureștenilor un sistem performant, cu eficiența, cu grad de suportabilitate a costurilor optim, și în ultimă instanță, UN NIVEL DE TRĂI CIVILIZAT așa cum e normal, așa cum și-l doresc și merită!

Comunicat de presă - PMB