Publicat: 18 Februarie, 2013 - 12:10
Compania promovează un comportament civic şi ecologic, în acelaşi timp

În data de 15 februarie, Clubul de Turism şi Ecologie Ecotur a lansat în parteneriat cu Metrorex expoziţia EcoMetroArt, un proiect finanţat de Petrom prin cadrul platformei Ţara lui Andrei - program de responsabilitate socială. O idee inedită care aduce în peisajul urban două lucruri necesare: câteva momente de relaxare călătorilor, dar şi promovarea tinerelor valori româneşti. În preţul unei călătorii de metrou se pot admira 15 lucrări absolut fascinante care atrag atenţia importanţei ecologiei în mediul urban, în spaţiul generos de la staţia de metrou Universitate - vestibulul intermediar. Tot în această staţie, publicul călător se poate întâlni cu personaje întruchipate de talentaţii actori ai Teatrului Masca.

Cele 100 de lucrări înscrise în competiţia EcoMetroArt au "călătorit" pe sub ochiul vigilent al juriului prin participarea reprezentantului Petrom, Mihaela Popa, specialist în Comunicare şi Relaţii Publice Metrorex, Evelyne Croitoru, reprezentanţii Uniunii Artiştilor Plastici din România, Marilena Preda Sanc şi, respectiv Lisandru Neamţu, şi Irina Muscoiu, reprezentant Ecotur.

Lucrările expuse vor obţine premii ce constau în tablete de ultimă generaţie şi vouchere pentru achiziţionarea materialelor de lucru din magazinele de profil, fiind încadrate într-una din cele 3 secţiuni, şi anume: arta plastică şi grafică, arta digitală şi arta stradală.

Şi dacă unii dintre călători au fost sensibilizaţi de mesajul acestei inedite expoziţii, pot vota lucrarea favorită până miercuri, 20 februarie pe pagina oficială de facebook a Clubului Ecotur: www.facebook.com/ecoturclubul.

Ca o dovadă de implicare şi responsabilitate socială a companiei, reprezentantul Metrorex, Tiberiu Moldovan a spus: "Metrorex dezvoltă permanent programe ce au ca scop atât protecţia mediului - aliniindu-se astfel politicilor naţionale şi internaţionale ecologiste, cât şi punerea în valoare a spaţiilor generoase ale metroului prin forme inedite de exprimare a artei urbane. Astfel, în parteneriat cu Ecotur - Clubul de Turism si Ecologie, Metrorex a organizat în perioada 07.01 - 01.02.2013 concursul de arta vizuala EcoMetroArt. Concursul isi propune sensibilizarea opiniei publice referitor la importanta protejarii resurselor naturale. Provocarea lansata prin acest concurs este îmbinarea armonioasa a conceptului de ecologie cu mediul urban evidentiind metroul, ca simbol al acestuia. Concursul are ca tematica centrala protectia mediului, si anume ilustrarea acesteia dintr-o perspectiva inedita, plasata într-o atmosfera pozitiva si educativa. Sunt necesare astfel de actiuni de sensibilizare pentru schimbarea comportamentului si pentru promovarea beneficiilor de utilizare a transportului ecologic pentru toate categoriile de populatie. Metroul este un mijloc de transport nepoluant, ecologic. Prin actiunea de astazi, invitam publicul calator sa se implice în procesul de promovare a mesajului de pastrarea mediului în care traim, curat si nepoluat. în timp ce resursele financiare sunt din ce în ce mai limitate, educatia de calitate devine o necesitate pentru formarea spiritului inovativ al tinerilor în derularea proiectelor ecologice. Proiect finanţat de Petrom, în cadrul platformei Ţara lui Andrei, un program de responsabilitate socială."

După deliberarea juriului, pe 22 februarie va avea loc festivitatea de premiere. Tot atunci se va oferi şi Premiul publicului, ca rezultat al campaniei de votare on line.

Dacă privirile călătorilor din staţia de metrou Universitate au fost încântate de acest crâmpei de relaxare trebuie amintiţi cei care şi-au adus contribuţia: UAP - ca un adevărat mentor în ceea ce priveşte aprecierea lucrărilor artiştilor; HasHasTravel a ajutat la consolidarea imaginii conceptului EcoMetroArt motivând artiştii să accepte provocarea concursului; Pictorshop a dat culoare premiilor ce vor fi oferite fiind răspunzător de mişcarea artistică a proiectului; Librăriile Humanitas vor oferi drept premiu opere ce pot deveni surse de învăţare pentru concurenţi; Ziarul Ring va susţine dezvoltarea profesională a artiştilor, acordându-le şansa de a-şi pune în practică talentul în cadrul redacţiei.

Compania METROREX nu este la primul proiect care doreşte să aducă o "altfel" de atmosferă în cotidianul călătorilor. Printre alte proiecte de până acum se numără: "O ţară mai bună în fiecare zi – concert Alexandru Tomescu”, “Galeria din galerie – expoziţie foto permanentă”, “Ziua Mondială a Apei”,  ”Energie pentru viaţă – defibrilatoare în staţii de metrou”,  “Activ indiferent de vârstă! Din respect pentru seniori!”, “Muzica clasică la metrou”, ”Trenul copiilor spre Moş Crăciun” - conform reprezentantului Metrorex, Evelyne Croitoru.

"Arta dezvoltă întotdeauna senzaţii, induce stări, linişteşte sau animează, trezeşte amintiri! Cum ar fi dacă aţi lua o mică pauză gândindu-vă care au fost momentele vieţii care v-au impresionat cel mai mult, care v-au fost cel mai aproape de suflet? Nu-i aşa că uneori nici măcar nu ne mai amintim momentul ci doar senzaţia, emoţia pe care am simţit-o atunci? Un miros, nişte sunete magice, o IMAGINE? Produsul artistic va aduce mereu privitorului bucurie, sau linişte sau poate frământare, într-un mod neaşteptat. Felicitări tinerilor artişti expozanţi la EcoMetroArt! Sunt convinsă că publicul călător cu metroul va aprecia expoziţia din staţia de metrou UNIVERSITATE" - a scris Evelyne Croitoru, specialist în Comunicare şi Relaţii Publice - Metrorex, pe site-ul Agenţiei de Presă AMOS News.