Publicat: 24 Ianuarie, 2020 - 14:03

Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în 2018 iar infrastructura rutieră nu ţine pasul, se arată în cel mai recent studiu PwC Digital Auto Report.

"Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ţine pasul. Spre exemplu, Bucureşti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing şi micro mobility', a declarat Daniel Anghel, partener şi liderul serviciilor fiscale şi juridice, PwC România, într-un comunicat de presa.
"Viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate - creşterea numărului de autovehicule conectate la internet 4G şi 5G şi la multipli senzori şi dispozitive de comunicaţie, electricitate - creşterea ponderii autovehiculelor electrice, partajare - creşterea ponderii sistemelor de car-sharing şi autonomie - apariţia autovehiculelor autonome. China va continua să-şi dezvolte parcul auto într-un ritm accelerat, de peste 33%, până la 303 milioane maşini în 2025, în timp ce în SUA avansul va fi unul modest, de 2,2%.
Va fi necesară îmbunătăţirea infrastructurii de transport, telecomunicaţii şi de alimentare a maşinilor electrice. Motoarele electrice şi funcţiile automate vor creşte cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în 2030. În acest context, vom asista la o schimbare semnificativă a modelelor de afaceri ale producătorilor auto şi furnizorilor lor, care vor depune eforturi intense pentru reducerea costurilor tehnologice în următorul deceniu", se mai arată în comunicat.

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: