Publicat: 30 Martie, 2015 - 10:00

Începând cu data de 1 aprilie 2015, pașapoartele simple electronice vor fi expediate la domiciliul/ reședința solicitantului, la cererea acestuia, prin serviciul de curierat rapid al Poștei Române.

Tariful de expediere a documentelor de călătorie este de 7,97 lei și se achită la primirea pașaportului.

Solicitanții trebuie să-și exprime opțiunea, prin completarea formularului de livrare a pașaportului prin C. N. Poșta Română S.A., în momentul depunerii cererii pentru eliberarea pașaportului simplu electronic la ghișeul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, din cadrul Instituției Prefectului — Județul Sibiu.

În ziua în care Poșta Română va prelua pașaportul emis de Direcția Generală de Direcția Generală de Pașapoarte, destinatarul va primi automat un SMS cu numărul documentului de transport (AWB) care va însoți plicul cu pașaportul și va fi informat că livrarea se va efectua prin Prioripost, serviciul de curierat rapid al Poștei Române. În ziua livrării, destinatarul va fi contactat telefonic pentru a i se comunica mai multe detalii.

Dacă în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea SMS-ului de notificare a livrării destinatarul nu este găsit acasă, pașaportul va fi returnat la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Județean din raya de domiciliu/reședință a destinatarului.

Amănunte despre taxele și documentele necesare pentru eliberarea pașapoartelor sunt publicate pe www.prefecturasibiu.ro.

Biroul de presă