Publicat: 1 Aprilie, 2020 - 13:31
Share

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a preluat şi a soluţionat, anul trecut, peste 13.500 de apeluri primite prin intermediul Call-Center-ul Autorităţii. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la pieţele financiare nebancare şi gradul de informare a acestora se situează pe un trend ascendent. Cele mai multe informaţii solicitate de către consumatori au vizat sectorul asigurări-reasigurări, în proporţie de aproximativ 50%, şi sectorul pensiilor private (30%). De sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare au fost interesaţi circa 12% dintre apelanţi, iar aproximativ 5% dintre consumatori au cerut informaţii despre soluţionarea alternativă a litigiilor, restul fiind interesaţi de alte tipuri de informaţii. Consultanţii Call-Center-ul A.S.F. au efectuat, pe parcursul anului 2019, circa 3.000 de apeluri pentru a solicita clarificări sau date suplimentare consumatorilor care au contactat A.S.F., demonstrând astfel o abordare proactivă în relaţia cu aceştia. În urma sondajului de opinie, realizat de către experţii Serviciului de Relaţii cu Publicul din cadrul A.S.F. prin sistemul Net Promoter Score - NPS, care măsoară gradul de satisfacţie a consumatorilor referitor la informaţiile primite de la specialiştii care lucrează în Call-Center, a rezultat faptul că 96,3% dintre consumatori s-au declarat satisfăcuţi cu privire la informaţiile primite. Rezultatul a fost calculat în urma centralizării răspunsurilor la întrebarea NPS "Aţi fost mulţumit de informaţiile oferite, v-au fost de folos?". În acelaşi context care vizează facilitarea accesului consumatorilor la informaţii din piaţa fianciară non-bancară, 80.764 de persoane au aflat, în 2019, prin intermediul aplicaţiei Află la ce fond de pensii eşti!, într-un termen mediu de 5 zile, numele fondului de pensii administrat privat la care contribuie. Aplicaţia, gestionată de Serviciul de Relaţii cu Publicul şi disponibilă pe site-ul Autorităţii, oferă totodată şi administratorilor fondurilor de pensii Pilon II posibilitatea de a interacţiona cu proprii participanţi, facilitând identificarea corectă şi actualizarea datelor acestora, conform legislaţiei incidente în vigoare. De asemenea, SAL-Fin (Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar), coordonată de către Serviciul de Relaţii cu Publicul, a primit anul trecut 521 de cereri de soluţionare alternativă, ceea ce reprezintă mai mult decât o dublare a numărului de cereri comparativ cu anul precedent. Dintre acestea au fost finalizate 315 litigii, în creştere cu 80% faţă de anul anterior, când au fost înregistrate 175 de litigii soluţionate. Pentru a simplifica interacţiunea publicului cu consultanţii A.S.F., consumatorii pot obţine informaţiile necesare la Telverde 0800.825.627, pe toată durata programului de lucru al Serviciului Relaţii cu Publicul, care poate fi regăsit aici. De asemenea, aceştia pot adresa petiţii pe site-ul www.asfromania.ro prin intermediul Portalului online - Depunere Petiţie / Reclamaţie / Sesizare. Protecţia drepturilor şi intereselor consumatorilor de servicii financiare non-bancare reprezintă una dintre misiunile fundamentale ale A.S.F. Despre A.S.F. A.S.F .este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

Tag-uri Institutii: