23 mai 2022

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor

On 1 March 2021, a view of UNICEF’s ‘Pandemic Classroom’ installation at United Nations Headquarters in New York, United States of America. To call attention to the education emergency wrought by the COVID-19 pandemic, and to and raise awareness of the need for governments to keep schools open, UNICEF unveiled ‘Pandemic Classroom’ – a model classroom made up of 168 empty desks, each seat representing one million children living in countries where schools have been almost entirely closed since the onset of lockdowns. “With every day that goes by, children unable to access in-person schooling fall further and further behind, with the most marginalized paying the heaviest price,” said UNICEF Executive Director Henrietta Fore. “No effort should be spared to keep schools open, or prioritise them in reopening plans.” On the installation, Fore added, “Behind each empty chair hangs an empty backpack – a placeholder for a child’s deferred potential … We do not want shuttered doors and closed buildings to obscure the fact that our children’s futures are being put on indefinite pause.” School closures have devastating consequences for children’s learning and wellbeing. The majority of schoolchildren worldwide rely on their schools as a place where they can interact with their peers, seek support, access health and immunization services and a nutritious meal. The longer schools remain closed, the longer children are cut off from these critical elements of childhood. According to new data released today by UNICEF, schools for more than 168 million children globally have been completely closed for almost an entire year due to COVID-19 lockdowns. Furthermore, around 214 million children globally – or 1 in 7 – have missed more than three-quarters of their in-person learning. As students return to their classrooms, they will need support to readjust and catch up on their learning. UNICEF urges governments to prioritise every student’s uniqu

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor. Cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei şi în contextul a aproape doi ani de pandemie de COVID-19, UNICEF publică cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei asupra educaţiei copiilor.

„În luna martie se vor împlini doi ani de când pandemia de COVID-19 a început să perturbe educaţia la nivel mondial. Pur şi simplu asistăm la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de şcolarizarea copiilor”, a afirmat Robert Jenkins, Şeful Departamentului pentru Educaţiei al UNICEF . „Deşi este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educaţie, simpla redeschidere a şcolilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învăţare. De asemenea, şcolile trebuie să-şi depăşească rolul de bază şi să contribuie la reclădirea sănătăţii mintale şi fizice, la dezvoltarea socială şi la alimentaţia copiilor”.

Copiii au pierdut competenţe de bază de citire şi de aritmetică. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învăţământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoştinţe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenţi în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili şi de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi.

– În statele cu venituri mici şi medii, pierderile de învăţare ale copiilor cauzate de închiderea şcolilor au făcut ca 70% dintre copiii de 10 ani să nu poată citi sau înţelege un text simplu, o creştere de la 53%, procent înregistrat înainte de pandemie.

– În Etiopia, se estimează că elevii de şcoală primară au acumulat între 30 şi 40% din cunoştinţele de aritmetică pe care le-ar fi deprins într-un an şcolar normal.

– În SUA, s-au înregistrat pierderi de învăţare în multe state, printre care Texas, California, Colorado, Tennessee, Carolina de Nord, Ohio, Virginia şi Maryland. De exemplu, în Texas, două treimi dintre copiii din clasa a treia au înregistrat în 2021 rezultate mai slabe la matematică faţă de nivelul anului lor, în comparaţie cu anul 2019, când jumătate dintre copii au avut aceleaşi pierderi.

– În mai multe state din Brazilia aproximativ trei din patru copii din clasa a doua nu pot citi, în creştere de la unu din doi copii înregistraţi înainte de pandemie. În întreaga ţară, unu din zece elevi cu vârste cuprinse între 10 şi 15 ani a afirmat că nu intenţionează să revină la şcoală odată ce şcoala sa se va redeschide.

– În Africa de Sud elevii sunt în urmă faţă de nivelul la care ar trebui să fie cu 75% până la 100% dintr-un an şcolar. Se estimează că între 400.000 şi 500.000 de elevi au abandonat şcoala în totalitate în intervalul martie 2020 şi iulie 2021.

Consecinţele închiderii şcolilor sunt în creştere. Pe lângă pierderile de învăţare, închiderea şcolilor a avut efecte negative asupra sănătăţii mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursă regulată de alimentaţie şi a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supuşi.

– Din ce în ce mai multe dovezi arată că pandemia de COVID-19 a generat niveluri crescute de anxietate şi depresie în rândul copiilor şi tinerilor, unele studii arătând că fetele, adolescenţii şi cei care trăiesc în mediul rural au şanse mai mari să se confrunte cu astfel de probleme.

– În intervalul în care şcolile au fost închise, peste 370 de milioane de copii din întreaga lume nu au beneficiat de mesele oferite la şcoală ceea ce pentru unii copii a însemnat pierderea singurei surse sigure de alimente şi nutriţie zilnică.

Surse:

State of the Global Education Crisis report
National Income Dynamics Study (NIDS) – Coronavirus Rapid Mobile Survey (CRAM) Wave 5 and Department of Basic Education.

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în România şi în alte 190 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF lucrează împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorităţi locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naţionali şi internaţionali şi mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educaţie timpurie de calitate şi la şcoală, pentru protejarea adolescenţilor şi monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecţie socială şi pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. Pentru mai multe informaţii despre UNICEF şi activitatea sa, vizitaţi https://www.unicef.org/romania/ro.