26 mai 2022

Peste 700 de cadre didactice din toată țara au urmat în 2021 cursul online acreditat ”Managementul sistemic al clasei de elevi”

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Se apropie de final al doilea an de pandemie, în care profesorii și elevii au trecut prin toate formele de învățământ: la clasă, online și hibrid. Mai mult ca oricând, cadrele didactice au nevoie de sprijin pentru a putea oferi elevilor cea mai bună experiență didactică fie din fața ecranelor, fie în clase.

Fundația United Way România, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Timiș (CCD Timiș), cu finanțarea Fundației Globalworth, a organizat în 2021 o serie de cursuri online acreditate de Ministerul Educației, cu tema ”Managementul sistemic al clasei de elevi” (https://www.unitedway.ro/centrul-schimbarii-in-comunitate/), dedicate dascălilor din toată țara.

Pe parcursul anului, peste 700 de cadre didactice au absolvit cursul organizat de United Way.
„Criza pandemică a adus și o mare criză în educație. Totuși, aceeași criză ne-a forțat să ne adaptăm situației pentru a putea sprijini pe cei care, după părinți, sunt principalul suport al copiilor, profesorii. Ne bucură faptul că prin acest curs online am putut ajunge la cadrele didactice din aproape toată țara. Suntem conștienți că, prin sprijinirea educației, construim pentru toată comunitatea o societate mai bună”, declară Adriana Dobrea, Director Executiv United Way România.
Programul de formare ”Managementul sistemic al clasei de elevi” a urmărit scopul de a contribui la dezvoltarea competențelor sociale și civice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
”În perioada februarie – noiembrie 2021 Casa Corpului Didactic Timiș a organizat formarea pentru 718 cadre didactice. Acestea provin din 422 de instituții de învățământ preuniversitar, dintre care 118 din mediul rural și 304 din mediul urban, din 40 județe și Municipiul București”, a declarat Simona Elena Duiuleasa, Profesor metodist la Casa Corpului Didactic Timiș.
Pe parcursul a 40 de ore, dascălii au învățat cum să fie mai atenți la nevoile copiilor, cât de importantă este relația lor cu copiii în raport cu motivația pentru învățare, cum să gestioneze anumite situații și comportamente mai delicate, cum să implice părinții și cum să-și construiască o rețea de parteneri care să-i sprijine în actul educativ.
Drept rezultat al cursului, peste 11.800 elevi din mediul rural și peste 30.000 elevi din mediul urban vor găsi sprijin mai susținut din partea cadrelor didactice pentru a-și putea continua educația (în special ca urmare a dezvoltării competențelor acestora din urmă în domeniul comunicării și relaționării în mediul școlar, în utilizarea tehnicilor de disciplinare pozitivă și a metodelor de stimulare a învățării active).
De asemenea, peste 40.000 de familii vor fi impactate ca urmare a faptului că cele 718 cadre didactice au dobândit cunoștințele necesare pentru a implementa măsuri active de dezvoltare și consolidare a unei relații de parteneriat tripartite ”părinte-copil-școală” care să conducă la reducerea riscului de abandon școlar.