Publicat: 30 Septembrie, 2016 - 10:02
Share

MKOR Consulting a testat percepţia părinţilor români privind varianta de homeschooling pentru copiii lor. 98% dintre părinţii respondenţi au declarat că ştiu ce presupune acest concept, iar 73% dintre aceştia au o părere bună sau foarte bună despre educarea copiilor acasă. 
    Interesul ridicat este demonstrat şi de faptul că 92% consideră că acest tip de învăţământ ar trebui reglementat în România. De altfel, 52% ar lua în considerare educarea de acasă a propriilor copii.     Cu toate acestea doar 8% dintre copiii părinţilor respondenţi (105 familii) învaţă în sistem homeschooling. 
    Cei mai mulţi părinţi (38%) îşi dau copiii la o şcoală sau o grădiniţă de stat.  Motivul principal este legat de lipsa alternativelor (27%) ceea ce înseamnă că, printr-o promovare mai bună, alte forme de învăţământ se pot dezvolta. Alte explicaţii privesc lipsa resurselor financiare şi de timp (23%) sau calitatea sistemului de învăţământ de stat (22%). 
    24% dintre respondenţi au ales învăţământul privat pentru nivelul crescut de încredere (57%) şi nemulţumirea faţă de sistemul de stat (20%). De precizat că motivele pentru  varianta homeschooling sunt asemănătoare cu cele pentru învăţământul privat.  
    Principalul argument în favoarea homeschooling-ului este libertatea copiilor de a învăţa ceea ce le place – 64%. Pe locul al doilea este programul flexibil şi ritmul propriu de a învăţa al fiecărui copil – 35%. 
    La capitolul argumente contra homeschooling, aproape toţi respondenţii (97%) nominalizează problema socializării deficitare. Surprinzător este că problema banilor apare abia pe locul patru după socializare, incapacitatea părinţilor de a înlocui profesorii şi nereglementarea acestui sistem.
    Interesant este că majoritatea celor care a răspuns întrebărilor studiului are copii preşcolari sau mai mici ceea ce înseamnă că există şanse foarte mari ca acest sistem de învăţământ să crească semnificativ în următorii ani şi în ţara noastră.  
„Ţinem să precizăm că acest studiu a fost realizat la iniţiativa noastră, a MKOR Consulting, şi face parte din strategia companiei de a testa principalele teme de interes apărute în spaţiul public la un anumit moment. Ca element de noutate, cercetarea curpinde şi o parte de analiză despre ce înseamnă homeschooling-ul în alte ţări şi care este evoluţia sa în România. Un lucru este clar, românii, în special cei din mediul urban, dezamăgiţi de scăderea calităţii învăţământului de stat, iau în considerare opţiunea homeschooling din ce în ce mai mult,” a declarat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR. 
    Toate informaţiile şi statisticile studiului le puteţi afla accesând site-ul MKOR Consulting - https://mkor.ro/blog/rezultate-studiu-homeschooling-romania/
     Studiul „Homeschooling-ul în România 2016” a fost realizat între 19 – 22 septembrie 2016, sub forma unui interviu structurat online – sondaj de opinie online la care au răspuns 1.700 de persoane. 95% dintre respondenţi locuiesc în mediul urban, dintre care 48% în Bucureşti, iar 5% locuiesc în mediul rural. Obiectivele studiului au constat în identificarea principalelor percepţii ale părinţilor români asupra homeschooling-ului în paralel cu sistemele standard de învăţământ, precum şi asupra educaţiei copiilor lor, în general.
    

MKOR Consulting oferă servicii de cercetare de piaţă, studii de satisfacţie a clienţilor, segmentarea publicului-ţintă şi profilul clientului, studiul concurenţei, studii de oportunitate pentru pieţe noi – orientate către rezultate reale de business. Fiecare proiect de cercetare are o direcţie strategică, scopul agenţiei fiind dezvoltarea pe termen lung a afacerilor clienţilor săi. Alături de grafice “reci”, oferă şi interpretare bazată pe fapte şi recomandări ce provin din experienţă.
De-a lungul celor aproape 4 ani de existenţă, MKOR a efectuat zeci de studii de piaţă, având ca scop extinderea pieţelor sau portofoliilor clienţilor săi, explorarea unor noi oportunităţi, analiza concurenţei sau satisfacţia clienţilor. Portofoliul divers de clienţi reflectă deschiderea către o varietate de industrii a agenţiei.
MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 10 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina a absolvit facultatea de Ştiinţe Politice din cadrul UBB Cluj-Napoca, are un masterat în PR la aceeaşi universitate şi un MBA la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale.