20 mai 2022

Pirelli a prezentat compozițiile de pneuri pentru cele 23 de grand prix-uri ce fac parte din calendarul 2021

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Pirelli a prezentat compozițiile de pneuri pentru cele 23 de grand prix-uri ce fac parte din calendarul 2021 a Campionatului Mondial de Formula 1.

Cele mai multe dintre selecții sunt similare cu cele prezente anul trecut sau în 2019, deși pentru două etape – Azerbaijan și Brazilia – nominalizarea este cu un pas mai soft. De asemenea, sunt și două etape (Olanda și Arabia Saudită) care reprezintă noi circuite pentru 2021.

Luând în considerare anumite dificultăți logistice cauzate de pandemia de Covid-19, existând riscul de întrerupere a lanțului de aprovizionare, regulamentul sportiv al Formulei 1 a fost modificat pentru a oferi o flexibilitate maximă, astfel că nu mai este necesară nominalizarea pneurilor pentru cursele la distanță cu 14 săptămâni în avans și pentru cele din Europa cu 8 săptămâni. Așa cum s-a întâmplat și anul trecut, va exista o alocare fixă a numărului de pneuri pentru fiecare pilot, constând în două seturi de pneuri hard (compoziția cea mai dură), trei seturi din compoziția medium și opt seturi din compoziția soft (cea mai moale), pentru fiecare grand prix.

Aceasta înseamnă că selecția și alocările vor fi fixe de-a lungul sezonului, deși Pirelli și FIA își rezervă dreptul de a putea modifica nominalizările cu până la 15 zile înainte de fiecare cursă dacă circumstanțele o impun.

 

Mario Isola, Head of F1 and Car Racing: „Anunțarea selecțiilor pentru tot anul va ajuta echipele și piloții să-și facă planificările mai riguros, dar există și o mare flexibilitate în cazul în care din cauza restricțiilor impuse de Covid-19 calendarul s-ar putea modifica, așa cum a fost cazul anul trecut. Selecțiile sunt destul de asemănătoare cu cele de anul trecut (sau 2019, în cazul curselor care nu s-au derulat în 2020), ceea ce înseamnă că echipele au foarte multe date pe care să se bazeze – dar avem și două curse unde nominalizările sunt cu o treaptă mai soft. Prima este Azerbaijan, unde compoziția hard C2 nu a fost utilizată ultima dată, astfel că am mers pe o selecție mai soft: C3, C4 și C5. Apoi avem Brazilia, unde vom aduce C2, C3 și C4 anul acesta, după ce compoziția C1 selectată ca fiind cea hard ultima dată nu a oferit niciun avantaj semnificativ în privința uzurii față de pneul medium. În ambele cazuri, nominalizările mai soft ar putea conduce la o mai mare varietate a strategiilor de cursă”