5 august 2021

Podium pentru Alex Cascatău la Zolder în etapa a doua din GT & Prototype Challenge

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Pilotul constănţean Alex Cascatău a revenit în Belgia, pe circuit Zolder, pentru a concura în etapa a treia a GT & Prototype Challenge la finele săptămânii trecute. Locul al doilea obţinut în prima cursă a fost însă contrabalansat de un loc patru în cea de-a doua.

La aproape două luni distanţă de prima rundă a stagiunii 2021, concurenţii din cadrul GT & Prototype Challenge s-au reunit pe circuitul Zolder, o fostă gazdă a Marelui Premiu al Belgiei, pentru a continua lupta începută în Germania, la Hockenheim. Baticonsult Racing s-a prezentat la start cu o maşină proaspăt reconstruită după accidentul suferit de coechipierul lui Cascatău, luxemburghezul Alain Berg.

Zolder, circuit pe care Cascatău a obţinut performanţe foarte bune în sezoanele trecute, ar fi trebuit să fie gazda etapei a treia a sezonului, dar inundaţiile din iunie care au afectat şi zona din Ardeni unde se întinde circuitul Spa-Francorchamps au dus la anularea întrecerilor ce ar fi trebuit să se ţină pe legendarul circuit de şapte kilometri. Astfel, mai micul Zolder a devenit practic gazda etapei secunde, această schimbare de planuri jucând în favoarea întregii echipe Baticonsult Racing care altfel ar mai fi pierdut puncte importante în ierarhia categoriei CN deoarece nu a făcut deplasarea la Spa ca urmare a accidentului de la Hockenheim.

Weekend-ul 16-18 iulie a fost prima ocazie pentru Cascatău şi Berg să ruleze cu Norma M20 FC a echipei Baticonsult după ce aceasta a fost reconstruită, în mijlocul său aflându-se un nou agregat Honda K20 de doi litri. Echipa a pierdut vechiul motor chiar în testele din pre-sezon care au avut loc la Spa în primăvară.

Antrenamente şi calificări

Programul etapei de la Zolder a fost cel obişnuit în GT & Prototype Challenge cu două sesiuni de antrenamente libere urmate de o unică se sesiune de calificări şi, apoi, cele două curse, fiecare cu o lungime de o oră plus un tur. Rivalii maşinii #614 pilotate de Cascatău şi Berg au fost mai numeroşi ca oricând, la categoria CN fiind înscrise alte patru modele Norma: trei din partea Deldiche Racing, rivali la titlu şi în sezonul 2020, şi, respectiv, una din partea McDonald’s Racing.

Deldiche Racing şi-a anunţat intenţiile încă din prima sesiune de antrenamente libere ce s-a desfăşurat pe un asfalt ud. în ciuda aderenţei precare, modelele turbo au fost la vârf, cel mai rapid tur fiind un 1:36.750 înregistrat de echipajul cu numărul 610 format din Piessens şi de Jonghe. Cei doi piloţi Deldiche Racing au fost urmaţi de coechipierul Tom Boonen din maşina #611 (1:37.838).

Baticonsult Racing au ales să ruleze într-un ritm conservator în această primă sesiune, Alain Berg fiind trimis pe circuit pentru a roda motorul cel nou, motiv pentru care acesta a terminat sesiunea pe poziţia a patra la general şi la categoria CN. Abia în a doua sesiune de antrenamente, care s-a desfăşurat pe uscat, a avut ocazia şi Cascatău să ruleze cu maşina echipei Baticonsult Racing.

Deşi nu a rulat prea mult, pneurile slick folosite dezvoltând nişte pene lente pe partea stângă după câteva tururi, Cascatău a coborât până la un 1:29.904, la doar o jumătate de secundă de turul-etalon reuşit de acelaşi echipaj #610 format din Piessens şi de Jonghe. Boonen a fost iarăşi al doilea, el fiind urmat de Bouillon şi van Dosselaer, piloţii McDonald’s Racing.

Sesiunea de calificări a fost mai scurtă decât cele două sesiuni de antrenamente libere. Dacă fiecare sesiune de antrenamente s-a întins pe durata a 50 de minute, Cascatău n-a avut decât 20 de minute la dispoziţie pentru a pune pe tabelă două tururi rapide care să-i asigure o poziţie de start cât mai bună în cele două întreceri ale weekend-ului. Ca de fiecare dată, cel mai rapid tur reuşit în timpul sesiunii îţi decide poziţia pe grila primei curse în timp ce al doilea cel mai rapid timp pe tur te poziţionează pe grilă în cursa a doua.

Cascatău a bifat mai întâi câteva tururi în care a inspectat condiţiile circuitului, rulând confortabil în 1:29. Apoi, după ce a trecut la boxe pentru a se verifica presiunea în anvelope, românul a revenit pe traseu şi a coborât imediat până la un 1:28.397. Următorul tur ar fi putut să fie chiar mai rapid, dar problemele la baterie l-au obligat pe Cascatău să tragă pe dreapta. Astfel, acel 1:28 a fost cel mai bun timp al sesiunii pentru echipajul #614 care a plecat de pe poziţia a patra a grilei în ambele curse.

Cursele

Prima cursă a avut loc sâmbătă, startul fiind unul destul de strâns în care Cascatău a fost devansat de Bob Herber şi al său Lamborghini Huracan Super Trofeo care a trecut în faţă în primul viraj din pricina avantajului de putere, înainte ca românul să riposteze pe exterior în primul viraj, pentru a reveni pe poziţia a patra. Apoi, Cascatău s-a pus în urmărirea celor trei modele Norma ale Deldiche Racing, pe care le-a şi depăşit în cele din urmă.

Primul pe listă a fost Joosen care şi-a ratat punctul de frânare în ultima şicană, Piessens şi Boonen fiind depăşiţi în doar câteva tururi în trafic. Ajutându-se tot de maşinile mai lente de pe circuit, Cascatău şi-a construit un avans de 10 secunde înainte de a opri la boxe pe când mai erau doar 25 de minute din cursă. Cum pe îngustul circuit belgian au concurat un total de 35 de maşini de diverse categorii, Cascatău şi-a putut folosi racecraft-ul pentru a suplini lipsa de viteză de vârf a Normei sale care, pe liniile drepte, era cu până la 8 km/h mai lentă decât modelele turbo ale rivalilor de la Deldiche şi McDonald’s Racing – deşi aceştia din urmă au avut probleme tot weekend-ul şi n-au contat în lupta pentru podium.

După oprire, Berg a revenit pe circuit tot în poziţia de lider, dar, pe final, acesta a fost prins din urmă şi depăşit de coechipierul lui Piessens, de Jonghe. în urma acestei manevre s-a decis şi podiumul primei curse cu Cascatău şi Berg pe treapta a doua a podiumului, Joosen şi de Cock terminând pe poziţia a treia. Modelele de categorie GT3 nu au contat pe acest traseu sinuos.

Cursa a doua a debutat la fel ca prima, cu Cascatău atacat rapid de Bob Herber, înainte ca un adevărat trenuleţ de Norme să se formeze la vârful plutonului. O neutralizare cu safety car a păstrat această ordine, cu Cascatău pe patru, pentru mai multe tururi, compactarea plutonului ne fiind în favoarea românului care îşi putea depăşi rivalii doar prin trafic.

O a doua neutralizare i-a prins pe concurenţi chiar în momentul în care s-a deschis fereastra de opriri la boxe de la jumătatea cursei. Cascatău n-a trecut pe la boxe în acelaşi tur cu rivalii de la Deldiche, ci în bucla următoare. Această greşeală l-a aruncat pe coechipierul Berg la coada trenuleţului făcut de safety car. Astfel, după restart, Berg şi-a început recuperarea prin pluton.

Acesta a trecut linia de sosire pe poziţia a 10-a la general, respectiv locul patru la categoria CN. Victoria a revenit lui Tom Boonen, de Jonghe şi Piessens fiind pe doi cu cel de-al treilea echipaj Deldiche Racing, acela format din Joosen şi de Cock, pe poziţia a treia.

În urma acestei etape, Cascatău şi Berg au rămas pe poziţia a treia a clasamentului categoriei CN, dar diferenţa dintre ei şi echipajele din faţă s-a redus. Următoarele etape din GT & Prototype Challenge îl va duce pe român şi pe echipa Baticonsult Racing înapoi la Assen, în Olanda, unde sunt programate două întâlniri: una în 6-8 august, iar cea de-a doua în 17-19 septembrie.

Alex Cascatău: ‘Ţinând cont de problemele pe care le-am avut la început de sezon, sunt foarte mulţumit de evoluţia mea de la Zolder. Ne-a lipsit clar puterea şi viteza pe linia dreaptă, dar chiar şi aşa am putut să mă impun în cursa de sâmbătă în faţa Normelor turbo, pe traseul lor de casă. Cred că la Assen vom fi şi mai competitivi, fiindcă avem deja idei pentru a remedia o parte din deficitul de putere pe care maşina îl acuză în acest moment, iar Assen e un circuit care îmi place foarte mult şi pe care am fost foarte rapizi anul trecut.’