Publicat: 15 Martie, 2016 - 14:15
Share

Compania Națională Poșta Română extinde parteneriatul cu eMAG prin care operatorul național de servicii poștale livrează colete către clienții retailerului online, prin intermediul serviciului PostCollect. Astfel, începând cu luna aprilie, cei care vor să-și ridice personal produsele comandate vor avea la dispoziție șase oficii poștale din București care vor furniza acest serviciu.

Noile puncte de livrare PostCollect din Capitală vor acoperi zonele: Tineretului, Unirii, Piața Sudului, Titan, Dristor și Obor. Este vorba despre OP 44, 46, 61, 72, 77 și 79. În faza pilot a proiectului cu eMAG, demarată la mijlocul anului trecut, Poșta Română a început livrarea coletelor retailerului la Oficiul Poștal Buzău 7 și la Oficiul Poștal Târgoviște 4. Într-o perspectivă imediată, alte puncte de livrare se vor deschide și în alte zone importante din Capitală, precum și în țară, în cadrul aceluiași parteneriat.

'Dezvoltarea produsului PostCollect se încadrează în strategia Poștei Române de a crește cota de piață pe segmentul de livrare a mărfurilor comandate on-line. Am selectat o opțiune de livrare alternativă, care se adresează clienților ocupați, care nu mai vor să aștepte curierul, preferând să-și ridice singuri produsele de la un punct fix, aflat în proximitatea domiciliului sau a locului de muncă. Strategia noastră și acest produs valorifică potențialul rețelei poștale, care numără peste 5.600 de subunități pe întreg teritoriul național', a declarat Irina Purcaru, Directorul Direcției Operațiuni și Relații Comerciale a Poștei Române.

În cadrul serviciului PostCollect, operatorul național de servicii poștale preia, sortează și livrează coletele partenerului la sediul subunităților poștale participante, în funcție de alegerea clientului. Aceasta poate fi făcută printr-un singur click, pe site-ul retailerului. Strategia Poștei Române vizează extinderea serviciului Postcollect în cele peste 800 de oficii poștale cu acces VPN. Toate unitățile selectate au ghișee special dedicate acestui serviciu, program extins — seara și în weekend.

Expedițiile eMAG sunt monitorizate în sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare până la livrare. Destinatarii sunt avizați de către eMAG, printr-un SMS, în momentul în care coletele sunt predate Poștei Române. După sosirea coletului la punctul de livrare, destinatarii sunt anunțați, tot prin SMS, că expediția este disponibilă pentru ridicare la sediul oficiului poștal. Livrarea coletelor se face la sediul oficiilor poștale prin intermediul ghișeelor dedicate și vizibil semnalizate, clientul având opțiunea deschiderii coletului pentru verificarea conținutului.

Conform contractului încheiat, Poșta Română poate păstra coletele avizate în oficiile poștale timp de 10 zile calendaristice, de la data preluării lor de la eMAG. Timpul în care coletul va ajunge la punctul de livrare este de cel mult două zile, putând fi prelungit cu încă o zi în situația depășirii orei limită de predare a trimiterilor de către eMAG.

Despre Poșta Română: Poșta Română este o companie națională înființată conform Legii 31/1990, și nu o instituție publică. Ea funcționează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că își formează singură veniturile din contracte comerciale și, prin urmare, se autofinanțează.

Poșta Română este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională, în proporție de 75%, și de Fondul Proprietatea (FP) în proporție de 25%. Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.

Despre eMAG: eMAG este cel mai mare magazin online din regiune și unul dintre creatorii pieței de comerț online din România. În ultimii 14 ani, eMAG s-a plasat în poziția de lider constant al pieței, ca urmare a orientării sale permanente către client, manifestată prin servicii care creează noi standarde în piață, precum 30 de zile drept de retur, Service Pick Up and Return, Garanția Plus și Deschiderea coletului la livrare. eMAG a dezvoltat programe de training de specialitate, diferențiate pe categorii de angajați, precum și cea mai mare Academie din mediul privat. Totodată, eMAG oferă singurul MBA specializat pe e-commerce din România, cu profesori experimentați în business-ul internațional.

Compartiment Comunicare și Relații Publice