Publicat: 21 Octombrie, 2016 - 10:29

Compania Naţională Poşta Română dezvoltă parteneriatul cu eMAG prin care operatorul naţional de servicii poştale livrează colete către clienţii retailerului online, prin intermediul serviciului PostCollect. Astfel, dacă în prezent numărul oficiilor poştale care furnizează acest serviciu a ajuns la 104, începând cu luna noiembrie, 200 de oficii operaţionale, la nivel naţional, vor sta la dispoziţia celor care vor dori să-şi ridice produsele comandate de la un punct fix, aflat în proximitatea domiciliului sau a locului de muncă. 

Creşterea constantă a volumului de trimiteri prin serviciul PostCollect, în doar un an de la lansarea acestui produs, a dus la extinderea parteneriatului dintre Poşta Română şi eMAG. Dacă, în faza pilot, s-a început livrarea coletelor în doar două oficii poştale (Târgovişte şi Buzău), în etapa a doua, serviciul a devenit funcţional şi în oficiile din Bucureşti. În prezent, sunt operaţionale 104 oficii PostCollect în Bucureşti şi în 31 de judeţe, urmând ca, până la 3 noiembrie, să extindem serviciul în 200 de oficii amplasate în toate judeţele ţării. (vezi infografia anexată)

„Rezultatele bune generate de produsul PostCollect demonstrează că Poşta Română are capacitatea de a se adapta rapid la schimbările de pe piaţa serviciilor poştale şi de a-şi extinde cota de piaţă pe segmentul comerţului online. Strategia companiei vizează dezvoltarea acestui serviciu în toate cele peste 800 de oficii poştale cu acces VPN”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române. 

În cadrul serviciului PostCollect, operatorul naţional de servicii poştale preia, sortează şi livrează coletele partenerului la sediul subunităţilor poştale participante, în funcţie de alegerea clientului. Aceasta poate fi făcută printr-un singur click, pe site-ul retailerului. Toate unităţile selectate au ghişee special dedicate acestui serviciu, cu program extins - seara şi în weekend. 

Expediţiile eMAG sunt monitorizate în sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare, până la livrare. Destinatarii sunt avizaţi de către eMAG, printr-un SMS, în momentul în care coletele sunt predate Poştei Române. După sosirea coletului la punctul de livrare, destinatarii sunt anunţaţi, tot prin SMS, că expediţia este disponibilă pentru ridicare la sediul oficiului poştal. Livrarea coletelor se face la sediul oficiilor poştale prin intermediul ghişeelor dedicate şi vizibil semnalizate, clientul având opţiunea deschiderii coletului pentru verificarea conţinutului. Conform contractului încheiat, Poşta Română poate păstra coletele avizate în oficiile poştale timp de 7 zile calendaristice, de la data preluării lor de la eMAG. 

Despre Poşta Română: Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică. Ea funcţionează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că îşi formează singură veniturile din contracte comerciale şi, prin urmare, se autofinanţează. 
Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi. 

eMAG este cel mai mare magazin online din regiune şi unul dintre creatorii pieţei de comerţ online din România. În ultimii 14 ani, eMAG s-a plasat în poziţia de lider constant al pieţei, ca urmare a orientării sale permanente către client, manifestată prin servicii care creează noi standarde în piaţă, precum 30 de zile drept de retur, Service Pick Up and Return, Garanţia Plus şi Deschiderea coletului la livrare. eMAG a dezvoltat programe de training de specialitate, diferenţiate pe categorii de angajaţi, precum şi cea mai mare Academie din mediul privat. Totodată, eMAG oferă singurul MBA specializat pe e-commerce din România, cu profesori experimentaţi în business-ul internaţional.