13 august 2022

Premieră în Capitală: Semnături electronice gratuite pentru cetăţenii Sectorului 3

Contract E Signature. Employee Signing Law Document

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Primăria Sectorului 3 a demarat un program pilot prin care oferă gratuit 5.000 de semnături electronice persoanelor care accesează online serviciile oferite de instituţie.

Este prima administraţie locală din Bucureşti care implementează semnătura electronică certificată, iar programul are ca scop încurajarea şi facilitarea relaţiei online cu cetăţenii sectorului 3.

„Trebuie să învăţăm să renunţăm la hârtii, să reducem birocraţia pentru că viitorul înseamnă relaţia online cu cetăţeanul. Primăria Sectorului 3 se află de câţiva ani într-un amplu proces de digitalizare care are deja efecte pozitive pentru cetăţeni. Mai mult online înseamnă fără drumuri la primărie, fără timp pierdut la cozi interminabile. Încurajăm pe toţi cetăţenii Sectorului 3 să profite de serviciile noastre online”, a precizat primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă.

Cum putem intra în posesia unei semnături electronice gratuite

Valabilitatea semnăturilor electronice gratuite este de trei luni de la activare.

Persoanele interesate de obţinerea semnăturii electronice trebuie să parcurgă următoarele etape:

1. Accesăm site-ul www.primarie3.ro;

2. Dacă aveţi cont folosiţi user-ul şi parola pentru a vă loga;

3. Pentru crearea unui cont nou, apăsaţi pe butonul „Cont nou”;

4. Completaţi căsuţele cu datele dvs., apoi apăsaţi pe butonul „Cont nou”;

5. Accesaţi-vă adresa de mail şi apăsaţi pe „Confirmare cont nou”;

6. Introduceţi parola dorită pentru contul nou şi apăsaţi pe butonul”Confirmare şi setare parolă”;

7. Contul a fost creat. Apăsaţi pe „Pagina principală”;

8. Apăsaţi pe butonul „Acte necesare”;

9. Alegeţi tipul de operaţiune care vă interesează şi selectaţi „Formular online”;

10. Bifaţi căsuţele şi apăsaţi pe „Completare cerere”;

11. Completaţi cu datele dvs. şi apăsaţi pe „Salvează şi continuă”;

12. Descărcaţi documentele afişate. Documentele de tip Opis trebuie printate, completate, scanate/fotografiate şi salvate pe dispozitivul dvs.;

13. Apăsaţi pe „Către ataşamente”;

14. Pentru a crea o semnătură electronică apăsaţi pe link-ul „Aici”;

15. Selectaţi o dată şi o oră disponibile pentru a programa identificarea video. Completaţi căsuţele cu datele dvs. şi apăsaţi pe butonul „Confirmă programarea”;

16. Pe adresa dvs. de mail veţi primi codul de validare şi link-ul pentru a începe identificarea video. La ora programată apăsaţi pe link-ul „Apasă aici”;

17. Bifaţi căsuţele şi apăsaţi pe butonul „Completare cerere”;

18. Completaţi cu datele dvs. şi apăsaţi pe butonul „Continuă”;

19. Apăsaţi pe butonul „Identificare video”;

20. Citiţi informarea GDPR iar la finalul paginii bifaţi căsuţa şi apăsaţi pe butonul „Continuaţi”;

21. Completaţi cu datele dvs., bifaţi căsuţele şi apăsaţi pe butonul „Apasă aici pentru a începe”;

22. Odată începută identificarea video, urmaţi indicaţiile persoanei cu care intraţi în legătura;

23. După ce aţi finalizat identificarea video apăsaţi pe „Solicitări” apoi pe submeniul „Solicitări nedepuse” apoi „Vezi detalii” şi pe „Continuă”;

24. Datele dvs. sunt deja completate iar documentele sunt descărcate, completate şi salvate pe dispozitivul dvs.;

25. Apăsaţi pe „Salvează şi continuă”;, apoi pe „Către ataşamente”, unde bifaţi a doua căsuţă şi apoi apăsaţi pe „Către anexe”;

26. Apăsaţi pe „Confirmă”;

27. Încărcaţi pe rând fiecare document menţionat şi apăsaţi apoi pe „Salvează şi continuă”;

28. Apăsaţi pe „Acceptă şi mergi la pasul de autorizare”;

29. Veţi primi un cod prim SMS. Întroduceţi acest cod în căsuţă şi apăsaţi pe butonul „Autorizează semnarea”;

30. Documentele au fost trimise. Apăsaţi pe butonul „Continuă”;

31. Selectaţi metoda de plată dorită şi apăsaţi pe butonul „Continuă”;

32. Documentele dvs. au fost preluate de primărie, urmând ca acestea să fie soluţionate în termenul legal.

Prin acest proiect cetăţenii pot interacţiona exclusiv electronic cu Primăria Sectorului 3, putând să depună, să solicite documentele de care au nevoie şi să utilizeze semnătura electronică calificată la distanţă direct în contul creat în portalul www.primarie3.ro .

Proiectul este derulat de Primăria Sectorului 3 şi certSIGN şi presupune ca cetăţenii să utilizeze într-o manieră modernă, transparentă şi aliniată cu cele mai înalte standarde în vigoare, semnătura electronică în cloud direct din contul lor.

Semnătura electronică este echivalentă din punct de vedere juridic cu semnătura olografă.

Serviciul Presă
presa@primarie3.ro

Sursa foto: Pixabay