20 mai 2022

Primăria Municipiului Bucureşti extinde procesul de digitalizare în instituţie

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Primăria Municipiului Bucureşti extinde procesul de digitalizare în instituţie începând de astăzi, 17 ianuarie 2022. Astfel, direcţiile din primărie vor folosi Sistemul de Management al Documentelor şi Fluxurilor de Lucru, pentru a înlocui formatul pe hârtie al lucrărilor cu formatul electronic.

Primarul General, Nicuşor Dan: „Important pentru bucureştenii care vor adresa solicitări sau petiţii, primăria nu va mai fi o cutie neagră. Cei care depun cereri vor putea urmări traseul solicitării lor, la fel cum urmăresc online traseul unei comenzi comerciale (şi ştiu exact că produsele comandate se află în depozit sau la curier sau pe traseul către ei).

Acest proces de digitalizare se va petrece treptat, cu o fază de rodaj pentru următoarele 4-5 săptămâni, urmată de cel mult două luni pentru mutarea în online a documentelor şi proceselor birocratice care acum sunt pe hârtie (Vor fi câteva excepţii care decurg din cadrul legal, cum ar fi de pildă în interacţiunea cu sistemul de justiţie, care cere în diverse împrejurări acte originale, pe suport de hârtie).”

Concret, utilizarea Sistemului de Management al Documentelor şi Fluxurilor de Lucru presupune:

– Înlocuirea treptată a formatului de hârtie cu formatul electronic. Inclusiv documentele primite fizic vor fi scanate, iar traseul şi rezolvarea lor vor fi electronice.

– Dispar adresele de înaintare către direcţii (deci şi adresele de răspuns). Practic, utilizarea platformei informatice şi primirea / trimiterea de sarcini prin intermediul platformei echivalează cu luarea la cunoştinţă şi fac inutile adresele de înaintare şi de răspuns. Astfel, dispare şi etapa de tipărire a emailurilor şi trimiterea lor spre rezolvare pe suport de hârtie.

Funcţionarii primăriei vor avea semnătură electronică, asta grăbind diverse acte şi aprobări.

Fluxurile de lucru în interiorul PMB vor putea fi urmărite online, monitorizate mult mai uşor şi apoi constant optimizate. Se va putea vedea exact în ce zone / direcţii se acumulează întârzieri, cine este responsabil şi, dacă este necesar, va fi redistribuit personalul pentru promptitudine mai mare în activitate.