Publicat: 29 Noiembrie, 2016 - 11:39
Share

Obiectivul Primăriei Municipiului București este să se asigure că noul Centru Municipal Integrat pentru Situații de Urgență (CMISU) este funcțional în cel mai scurt timp, a anunțat Primarul General, Gabriela Firea, în cadrul unei reuniuni la care au participat reprezentanții principalelor instituții cu responsabilități în domeniul situațiilor de urgență.

'Centrul pentru Managementul Situațiilor de Urgență este un obiectiv finalizat 100%, atât din punct de vedere al construcției, cât și al dotărilor de ultimă generație — echipamentele IT și de comunicații. Ne dorim cu toții să devină centrul unic de comandă al serviciilor de urgență cât mai curând, astfel încât timpii de reacție să scadă, atât în activitatea de zi cu zi, cât și în cazul producerii unor situații deosebite, cum sunt de exemplu accidentele colective', a declarat Primarul General al Municipiului București.

În urma discuțiilor s-a evidențiat necesitatea stabilirii unui calendar de populare a CMISU, care va fi trimis în vederea avizării tuturor instituțiilor cu responsabilități în domeniul situațiilor de urgență. De asemenea, vor fi stabilite proceduri de funcționare și modalități concrete de colaborare între instituțiile participante.

Primăria Municipiului București va analiza în perioada următoare propunerile referitoare la reconfigurarea unor spații din cadrul CMISU și asigurarea unor dotări suplimentare, propuneri prezentate în cadrul reuniunii de astăzi. 'Municipalitatea va asigura tot ce este necesar pentru ca acest Centru să fie operațional, să funcționeze în beneficiul bucureștenilor, pentru că a fost construit și dotat din banii acestora. Ca Primar General, vă garantez că voi sprijini instituțiile beneficiare cu tot ce va fi necesar'a declarat Primarul General, Gabriela Firea.

La întâlnirea de la sediul PMB au participat prefectul Capitalei, Paul Petrovan, secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, general ing. Marcel Opriș, directorul Serviciului de Ambulanță București Ilfov, Alice Grasu, inspectorul șef al ISU Dealul Spirii București-Ilfov, col. Flaviu-Dorel Chiscop, medicul șef al SMURD București, dr. Bogdan Oprița, directorul general al Jandarmeriei București, lt.col. Sebastian Cucoș, directorul general al DGPMB, chestor de poliție Mihai Voicu.

Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență are o suprafață totală de peste 6.000 metri pătrați (6061,75 mp) și este structurat pe trei niveluri.

Acesta cuprinde atât spațiile funcționale în care se va desfășura activitatea specialiștilor — sala operațională, sala Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență, sala secretariatului tehnic, cât și spații tehnice care pot asigura funcționarea autonomă a Centrului chiar în cazul apariției unor evenimente grave — există rezerve de apă, precum și rezerve de combustibil pentru funcționarea generatoarelor electrice timp de 72 de ore.

Sistemul Informatic Integrat care stă la baza centrului de comandă și control asigura coordonarea centralizată a instituțiilor implicate, făcând posibilă vizionarea tuturor resurselor disponibile pe stațiile de lucru și pe un ecran unic de mari dimensiuni (video-wall), situat in sala operațională.

Prin acest Sistem informatic se asigura inclusiv comunicarea cu sistemele de alertare și avertizare pentru populație — panouri stradale, panouri Metrorex, sirene, mesaje SMS. De asemenea, se asigura comunicarea cu presa — tv, radio.