Publicat: 27 Decembrie, 2015 - 14:22
Share

În urma materialelor apărute în mass-media privind emiterea proceselor verbale de constatare a contravenției pentru circulația fără peaj valabil, dar și pentru a nu se crea confuzii în privința achitării peajului (tarif trecere pentru utilizarea podurilor între Fetești și Cernavodă) prin intermediul SMS, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România reamintește utilizatorilor pașii care trebuie urmați (pași ce se regăsesc și pe site-ul www.cnadnr.ro), respectiv:

1—se trimite la 7577 textul care conține numărul de înmatriculare și categoria tarifară corespunzătoare tipului de vehicul (1,2,3 sau 4). Exemplu pentru autoturism: B54AJV 1;

2 — se va primi un mesaj prin care se cere să se confirme achiziția (mesajul va conține informații detaliate despre achiziție, inclusiv costul total);

3 — pentru confirmarea achiziției, se trimite la numărul 7577 un mesaj cu textul DA, ulterior primirii mesajului de la pasul 2 — în maxim 3 ore;

4 — se va primi un mesaj de confirmare a achiziției ce va conține seria peajului, categoria acesteia, numărul de înmatriculare pentru care a fost emis și data la care perioada de valabilitate expiră.

Precizări suplimentare:

Prin SMS se poate achiziționa peajul doar pentru 1 trecere;

Prin SMS se poate achiziționa peajul doar pentru vehicule înmatriculate în România;

Prin SMS nu se poate achiziționa peajul dacă solicitarea este inițializată din afara teritoriului României;

În cazul în care se trimite textul în alt format, decât cel prevăzut la pasul 1, acesta nu va fi luat în considerare;

Detalii privind costul total al achiziției peajului prin SMS este comunicat utilizatorului în mesajul text prevăzut la pasul 2 (costul total cuprinde și costul generat de utilizarea serviciului de mesaje scurte);

Utilizatorul nu poate considera peajul emis dacă nu a primit mesajul de confirmare prevăzut la pasul 4;

Dacă după transmiterea unui mesaj către numarul 7577 nu primiți niciun mesaj este posibil ca pe acel număr de telefon să existe eventuale restricții, motiv pentru care va trebui să luați legătura cu call centerul operatorului dvs. de telefonie mobilă pentru mai multe detalii.

De asemenea, menționăm că pot exista situații în care:

utilizatorii nu au urmat pașii prezentați mai sus, motiv pentru care aceștia nu au fost taxați cu sumele reprezentând tariful de trecere;

utilizatorii au înscris eronat în mesajele transmise numărul de înmatriculare al vehiculului, caz în care peajul a fost emis pe numărul de înmatriculare solicitat.

utilizatorii au achitat peajul după expirarea termenului prevăzut de legislația în vigoare (după ora 24:00 a zilei următoare trecerii), acesta neputând fi luat în considerare pentru trecerea respectivă, dar poate fi 'consumat' printr-o trecere în termen de 12 luni de la achitare.

CNADNR SA roagă utilizatorii să verifice în mod constant datele înscrise, urmând pașii de transmitere a mesajului, astfel încât să nu mai existe situații precum cele relatate de mass/media, respectiv situația în care utilizatorul a achitat tariful după expirarea termenului prevăzut de legislația în vigoare (după ora 24:00 a zilei următoare trecerii).

Precizăm că, până în prezent CNADNR nu a primit nicio sesizare de la un utilizator care a achitat corespunzător tariful și a fost sancționat.

De asemenea, CNADNR SA solicită sprijinul reprezentanților mass-media pentru preîntâmpinarea unor astfel de situații, prin relatarea corecta a informațiilor.

CNADNR SA