3 decembrie 2021

Problemele din Sectorul 1 vor putea fi raportate online

Distribuie pe rețelele tale sociale:

 

Problemele din Sectorul 1 pot fi raportate online şi prin intermediul unei aplicaţii pe mobil

Administraţia Domeniului Public Sector 1 a lansat aplicaţia de sesizări din cadrul proiectului de digitalizare, prin care cetăţenii pot raporta problemele din sector.

Fie că este vorba de spaţii verzi neîngrijite sau deteriorate, copaci căzuţi, toaletat arbori, stropitori nefuncţionale sau coşuri de gunoi rupte, raportarea problemelor se va face mult mai uşor, iar cetăţenii pot urmări online modul în care acestea au fost rezolvate.

ADP Sector 1 – Sesizări este o aplicaţie software de servicii electronice, accesibilă prin interfaţă web sau prin descărcarea aplicaţiilor pentru dispozitive mobile (iOS şi Android). Această aplicaţie face parte din proiectul de digitalizarea a ADP Sector 1 şi oferă posibilitatea cetăţenilor de a raporta în timp real direct către departamentul competent din cadrul ADP Sector problemele sesizate în sector.

Acces

Aplicaţia poate fi utilizată de oricine cu acces la internet prin accesarea site-ului ADP Sector 1 la adresa https://adp-sector1.ro – Demersuri online – Sesizări sau prin descărcarea aplicaţiei „ADP Sector 1” din magazinele iOS şi Android.

Aplicaţia ADP Sector 1 – Sesizări îşi propune diminuarea buclei de comunicare dintre cetăţeni şi administraţia publică prin eficientizarea atât a modului de raportare a problemelor (localizarea pe hartă – GIS) precum şi, a modului de lucru în cadrul instituţiei (legătura directă între categoria de problemă selectată şi compartimentul competent, paperless).

Pentru folosirea aplicaţiei, cetăţenii vor crea un cont pe baza unei adrese de e-mail ce necesită validare (prin accesarea unui link primit în e-mail).

Pentru depunerea unei sesizări se va alege:

– categoria;

– descriere succintă a problemei;

– poze;

– locaţia pe hartă.

Prin crearea unui cont, cetăţenii vor avea acces la tot istoricul din aplicaţie.

Statusul sesizărilor

Toate sesizările depuse se afişează pe harta GIS împreună cu rezoluţiile primate la acestea, astfel:

Sesizări active – reprezintă sesizările care se pot încadra în una dintre cele două subcategorii de mai jos:

* Sesizare nouă – reprezintă o sesizare nouă adăugată care încă nu a fost procesată de către reprezentanţii instituţiei.

* Sesizare în lucru – reprezintă o sesizare pentru a cărei rezolvare au fost demarate activităţile specifice.

Sesizări rezolvate – reprezintă sesizările care se pot încadra în una dintre subcategoriile de mai jos:

* Favorabil – sesizarea a fost analizată de către departamentul de specialitate şi s-a furnizat un răspuns care conţine toate informaţiile existente la momentul redactării răspunsului;

* Nefavorabil – sesizarea a fost analizată de către departamentul de specialitate şi s-a furnizat un răspuns care conţine motivaţia legală pentru care solicitării nu i se poate da curs;

* Parţial – sesizarea a fost analizată de către departamentul de specialitate şi s-a furnizat un răspuns care rezolvă parţial problema (în limitele atribuţiilor ADP SECTOR 1) sau a posibilităţilor legale existente la momentul furnizării răspunsului);

* Declinat competenţa – sesizarea a fost analizată de către departamentul de specialitate şi s-a furnizat un răspuns cu privire la faptul că rezolvarea problemei sesizate nu intră în atribuţiile ADP SECTOR 1.

Cu ajutorul aplicaţiei ne dorim să facilităm comunicarea dintre instituţie şi cetăţeni. Mai mult, prin modulul destinat Sesizărilor online, facem încă un pas în digitalizarea instituţiilor publice. Susţinem soluţionarea electronică şi organizată a documentelor trimise de cetăţeni.

Serviciul Imagine şi Cultură