Publicat: 26 Aprilie, 2019 - 14:21

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc, a înregistrat o creștere de 76% a EBITDA în primul trimestru, comparativ cu trimestrul 1 al anului trecut, până la 13,2 milioane de lei, ca urmare a  creșterii cu 34% a cifrei de afaceri, precum și pe fondul măsurilor de îmbunătățire a profitabilității implementate de companiile din Grup. 
Creșterea cifrei de afaceri a Grupului de la 131 de milioane lei, la 175 de milioane lei a fost organică, generată pe de o parte de creșterea pieței, iar pe de altă parte de o atenție sporită acordată funcției comerciale. 
„Pe parcursul primului trimestru s-au materializat măsurile de îmbunătățire a profitabilității, pe fondul evoluției favorabile a sectorului construcțiilor. Suntem în grafic cu atingerea obiectivului nostru anual în ceea ce privește EBITDA și cifra de afaceri și culegem roadele investițiilor din ultimii doi ani”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast. 
Principalii indicatori, mii lei
TeraPlast Grup    T1 2019    T1 2018    Creștere (%)
Cifra de afaceri    174,643    130,720    34%
EBITDA    13,169    7,502    76%
            
TeraSteel România și Serbia - Panouri sandwich    T1 2019    T1 2018    Creștere (%)
Cifra de afaceri    55,767    47,662    17%
EBITDA    5,711    3,704    54%
            
Wetterbest - Țiglă metalică    T1 2019    T1 2018    Creștere (%)
Cifra de afaceri    44,083    25,547    73%
EBITDA    1,266    -809    n/a
            
TeraPlast - Instalații, Granule și Profile tâmplărie    T1 2019    T1 2018    Creștere (%)
Cifra de afaceri    68,836    51,412    34%
EBITDA    5,672    4,087    39%
            
TeraGlass - Ferestre și uși PVC    T1 2019    T1 2018    Creștere (%)
Cifra de afaceri    5,958    6,099    -2%
EBITDA    520    520    0%

Cea mare mare creștere, cu 18,6 milioane de lei, a fost înregistrată de Wetterbest, ca urmare a măsurilor implementate de echipa condusă de directorul general Marian Pîrvu, care s-a alăturat companiei la începutul acestui an. Cifra de afaceri a companiei  a depășit 44 milioane de lei în trimestrul 1, față de 25,5 milioane de lei în aceeași perioadă din 2018.
Compania TeraPlast a înregistrat un avans al cifrei de afaceri de 17,5 milioane de lei, pe fondul demarării lucrărilor de infrastructură apă și canal finanțate cu fonduri europene. Odată cu creșterea volumelor, precum și ca efect al măsurilor de eficiență operațională, EBITDA companiei a crescut la 5,7 milioane de lei, cu 39% mai mult față de primul trimestru din 2018. 
Vânzările de panouri sandwich ale TeraSteel au crescut cu 8 milioane de lei în primul trimestru al anului, față de aceeași perioadă , în special prin creșterea înregistrată de către subsidiara din Serbia. Această evoluție se datorează dezvoltării bazei de clienți din zona Balcanilor, precum și consolidării relațiilor cu clienții existenți. 
Grupul TeraPlast desfășoară în acest an ample proiecte de investiții, care depășesc  23 de milioane de euro, pentru extinderea capacităților de producție și diversificarea portofoliului de produse.

Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător de materiale de construcții, cu capital românesc. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, business-ul de reciclare al Grupului se desfășoară în compania independentă TeraPlast Recycling. 
Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR și BET-Plus.

 

Tag-uri Institutii: