7 iulie 2022

Programul naţional de stimulare a lecturii în grădiniţe şi în familie

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Astăzi, 20 ianuarie 2022, de la ora 14:00, Asociaţia OvidiuRo lansează online cea de-a treia serie de înscriere a grădiniţelor publice în programul naţional de stimulare a lecturii în grădiniţe şi în familie, Citeşte-mi 100 de poveşti!, alături de partenerii săi strategici, Ministerul Educaţiei, reprezentat de domnul Sorin Mihai Cîmpeanu şi Ministerul Culturii, reprezentat de domnul Lucian Romaşcanu.

Programul, prin care asociaţia şi-a propus ca, până în 2025 să transforme, alături de partenerii săi şi de echipele locale, toate grădiniţele publice din România în grădiniţe – bibliotecă, insule de lectură şi natură în care copiii descoperă, alături de adulţi, tainele cărţilor, s-a bucurat de un succes real.

La un an de la lansare, 1.162 de grădiniţe din întreaga ţară au primit certificat de grădiniţă – bibliotecă, prin participarea activă a 3.350 de profesori, care au desfăşurat activităţi zilnice de lectură cu peste 78.000 de copii. Peste 140.000 de cărţi au ajuns deja în cele mai defavorizate comunităţi din România, doar în cadrul acestui program.

OvidiuRo oferă preşcolarilor şi educatoarelor cărţi ilustrate atent selecţionate din literatura naţională şi internaţională. De asemenea, educatoarele au ocazia de a participa la sesiuni de formare profesională, centrate pe literaţie, atât prin interacţiune directă, cât şi prin diferite materiale disponibile pe platforma de cursuri online OvidiuRo, care poate fi accesată prin simpla creare a unui cont pe www.ovid.ro.

„În perioada ianuarie – iunie 2022 ne vom adresa tuturor unităţilor de învăţământ care au grupe de preşcolari, atât din mediul urban cât şi din mediul rural, şi care nu sunt încă grădiniţe-bibliotecă. Intervenţiile din mediul rural vor fi mai consistente, pentru că în aceste comunităţi nevoile educaţionale sunt mai mari şi resursele disponibile sunt mai puţine. Ne dorim ca cei mici să aibă experienţe de lectură memorabile, care să se transforme în rutine de lectură şi care să le hrănească setea de cunoaştere şi curiozitatea”, a declarat Maria Gheorghiu, co-fondator Asociaţia OvidiuRo.

În acest context, domnul Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministrul Educaţiei, a declarat:

„Programul „Citeşte-mi 100 de poveşti!” are ambiţia şi determinarea să consolideze eforturile noastre în dezvoltarea educaţiei timpurii, un obiectiv major al Ministerului Educaţiei şi al programului România Educată.

Suntem cu toţii conştienţi că bazele viitoarei cariere educaţionale şi a bunăstării unui copil sunt construite în primii ani ai copilăriei şi pot insufla dorinţa de a învăţa pe tot parcursul vieţii, precum şi de faptul că primii ani ai copilăriei reprezintă o perioadă în cursul căreia ar trebui încurajată lectura şi dragostea pentru lumea cărţilor. Credem cu tărie că primul contact al copiilor cu mediul educaţional, este unul dintre cele mai solide baze pentru a deveni tinerii implicaţi şi curioşi de mâine. Împreună cu OvidiuRo, motivând profesorii, educatorii şi directorii deopotrivă, putem schimba pozitiv viaţa copiilor”.

Partener de încredere în program, Ministerul Culturii se implică încă de la începutul programului naţional de literaţie:

„Este o mare bucurie să vedem implicarea constantă a OvidiuRo în acţiuni cu mare impact în zonele mai puţin favorizate. Citeşte-mi 100 de poveşti! este o minune de program, o idee mare cât toţi copiii care s-au bucurat şi se vor bucura de lumina lecturii în viaţa lor.

Ministerul Culturii susţine cu mândrie această iniţiativă şi îi încurajează pe cât mai mulţi să vină aproape de cei care vor să lase o urmă în viaţa comunităţii”, a declarat domnul Lucian Romaşcanu, Ministrul Culturii.

*** Despre Asociaţia OvidiuRo

Misiunea Asociaţiei OvidiuRo este ca fiecare copil din comunităţi defavorizate să beneficieze de educaţie timpurie de calitate şi să devină, astfel, un membru activ al societăţii româneşti.

OvidiuRo mobilizează resurse publice şi private pentru a asigura educaţie preşcolară de calitate pentru copii, oferind materiale educaţionale şi formând profesorii pentru a valorifica aceste resurse.

Mai multe informaţii: https://www.ovid.ro