31 iulie 2021

PS1: Primăria Sectorului 1 a reuşit să deschidă în această dimineaţă porţile sortatorilor şi să-i plătească direct

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Notificăm Romprest să strângă gunoiul din Sectorul 1. „Am deschis în această dimineaţă porţile sortatorilor”

Primăria Sectorului 1 a reuşit să deschidă în această dimineaţă porţile sortatorilor şi să-i plătească direct, în ciuda piedicilor puse de Compania Romprest Service SA, iar gunoiul a început să fie ridicat. În doar 3 ore de la deschidere Romprest a depozitat peste 260 tone de gunoi, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Tot în această dimineaţă, Primăria Sectorului 1 a notificat Romprest Service să reia, în 24 de ore, prestarea serviciului public de salubrizare, în caz contrar, după expirarea termenului, contractul cu această societate va fi reziliat de drept.

„Operatorul de salubritate nu şi-a plătit sortatorii. Sortatorii şi-au închis porţile şi operatorul a lăsat gunoiul (lucru interzis de lege şi de contractul de delegare) pe străzi. Primăria a găsit o soluţie să plătească direct spre sortatori datoriile operatorului. Dar ce credeţi? Compania Romprest Service SA s-a împotrivit vehement. Şi a urmat multe zile de muncă pentru aparatul primăriei să găsească soluţii. Şi am găsit,” a afirmat Clotilde Armand.

Cetăţenii nemulţumiţi de serviciile Romprest Service sunt rugaţi să sune şi să reclame neridicarea depozitelor de deşeuri la Poliţia Locală Sector 1, la numărul de telefon 021/9540, apelabil 24 h din 24, sau să facă sesizări online, însoţite de fotografii, la adresa contact@politialocalasector1.ro sau la rubrica „Petiţii” de pe site-ul acestei instituţii www.politialocalasector1.ro/informatii-de-interes-public/petitii-online.

* * *

Am achitat 168 de milioane de lei, în 10 luni

Menţionăm că Primăria Sectorului 1 a achitat, în perioada iulie 2020- mai 2021, către Romprest Service suma de 168 de milioane de lei, reprezentând, printre altele, şi contravaloarea serviciilor prestate de către cei trei operatori de servicii de sortare/ tratate (Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export şi 3 R Green SRL), precum şi contravaloarea serviciilor desfăşurate în mod direct de către Romprest Service.

Practic, Primăria Sectorului 1 a validat şi a achitat în mod constant, toate serviciile de sortare/ tratare a deşeurilor municipale, facturate indirect de către prestatorii de servicii de sortare şi în mod direct de către operatorul delegat Romprest Service, onorându-şi astfel obligaţiile contractuale pe acest segment de servicii prestate, asigurând continuitatea serviciilor publice de gestionare a deşeurilor municipale.

Aşadar, suma aferentă facturilor emise de către Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export şi 3 R Green SRL a fost achitată, însă din culpa şi atitudinea neloială a Romprest Service, acestea nu au fost plătite mai departe către operatori, periclitând mai departe continuitatea serviciului de salubrizare şi, în consecinţă, sănătatea populaţiei rezidente sau care desfăşoară activităţi pe raza Sectorului 1.

* * *

Demersurile primăriei

Prin adresa nr. 28031/ 28 mai 2021, Primăria Sectorului 1 a pus în vedere Romprest Service că are obligaţia de a achita sumele restante datorate prestatorilor de servicii de sortare/ tratare a deşeurilor municipale, provenind de pe raza Sectorului 1, în condiţiile Primăria Sectorului 1 a achitat aceste sume către operatorul delegat.

De asemenea, Primăria Sectorului 1 a propus încheierea unui contract de cesiune de creanţe, între Romprest Service, administraţia locală a Sectorului 1 şi fiecare prestator de servicii de sortare/ tratare aflat sub contract cu Romprest Service, pentru ca serviciile acestora să fie plătite direct de către Primăria Sectorului 1, începând cu data de 14 iunie 2021. Precizăm că firmele Rom Waste Solutions SA, Iridex Group Import- Export şi 3 R Green SRL şi-au exprimat fiecare în scris intenţia de a semna acest contract de cesiune de creanţe cu Romprest Service şi Primăria Sectorului 1.

* * *

Sănătatea populaţiei este pusă sub pericol

Propunerea noastră a rămas fără răspuns din partea Romprest Service, consecinţa fiind aceea că serviciul de salubrizare este grav afectat, sănătatea populaţiei fiind pusă în pericol din cauza deşeurilor rămase necolectate de operatorul de salubritate.

Această încălcare a obligaţiilor de colectare a deşeurilor municipale în regim de continuitate s-a realizat şi în lunile noiembrie- decembrie 2020, când Romprest Service a dispus contrar prevederilor contractuale să suspende colectarea deşeurilor municipale.

Conform prevederilor contractuale, nerespectarea obligaţiilor asumate de Romprest, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul Primăriei Sectorului 1 de a considera contractul de drept reziliat şi de a pretinde plata de daune interese.