Publicat: 31 Mai, 2013 - 12:56

Prinţul Charles a venit din nou în România. Se pare că nu-l impresionează nimic. Nici faptul că un comisar european (german) afirmă ritos că România e neguvernabilă. Nici campania dusă de tabloidele din insulă pe tema invaziei hoardelor de barbari români. Nici faptul că o şatră de ţigani “made in România” se instalează cu puradei şi cu bulendre într-una din zonele de lux ale capitalei britanice. Nici măcar băşcălia lui Jeremy Clarkson de la Top Gear, care vede în patriarhalismul iubit de prinţ, un semn de lipsă de civilizaţie.

Prinţul vine, implacabil, îşi vizitează gospodăriile pe care le-a cumpărat şi restaurat din buzunarul propriu punându-le la dispoziţia unor vizitatori de marcă, iar beneficiile trecându-le în contul unei fundaţii caritabile.

Cum a nimerit prinţul în inima Transilvaniei rămâne un mister. Este însă limpede ce l-a cucerit acolo: frumuseţea peisajului, tihna vieţii unor oameni simpli şi primitori. În general, lucruri pe care noi, cei de pe aceste meleaguri nu prea le vedem. Sau le vedem cu ochii celor copleşiţi de obsesia globalizării şi a alinierii la standardele mai mult sau mai puţin europene.

S-ar putea spune că prinţul Charles a înţeles ceea ce n-am înţeles noi. Că brandul României acesta este: nici curvele din cluburile lui Mazăre, nici sporturile de iarnă, aflate mereu sub spectrul lipsei zăpezii şi în staţiuni greu accesibile, nici aiurelile promovate de studiul făcut de Elena Udrea pe un milion de euro din care a rezultat celebra frunză menită să acopere ruşinea unor hoteluri inconfortabile şi a unor servicii private.

Această Românie profundă, descoperită şi pusă în valoare de prinţul Charles poate să răspundă, pe termen lung, nevoii de a oferi o alternativă viabilă celor care doresc să ne cunoască şi să ne înţeleagă mai bine. Noi ar trebui să avem doar inteligenţa de a folosi această excepţională oportunitate, de a face din Charles principalul vector al unei campanii care să îmbine legendele cu o realitate ce poate fi pusă la punct într-un mod incomparabil mai eficient. Iar astfel de zone exploatabile turistice aveau nu doar prin Harghita şi Covasna, pe unde-l plimbă contele Kalnoki pe prinţ, ci şi în Bucovina, în Banat, în Maramureş, în Muntenia şi chiar şi în Dobrogea. Trebuie doar să le redescoperim şi să le ajutăm să devină, pe măsura potenţialului, zone de veritabilă atracţie turistică.   

Format: 

Rubrici: 

Punctul pe Y - acum 10 ani

Guvernul se ia in piept cu Criza!

Punctul pe Y / miercuri 22 iulie 2009 Nr: 2815

Guvernul se ia in piept cu Criza!

Gata: Guvernul s-a hotarat definitiv si irevocabil! Se ia la tranta cu criza, dupa un program clocit in laboratoarele PSD-ului si impartasit colegilor de Coalitie. Ce-a fost pana acum e o joaca. De-acum incepe partea serioasa a actiunii.

Conform declaratiilor, un punct important al noului program il constituie renuntarea la formele de lupta care n-au dat rezultate si in care criza a lovit dureros anticriza. E vorba despre impozitul forfetar, despre care chiar cei care l-au promovat recunosc ca n-a dat rezultate. Sau daca a dat, au fost inverse fata de asteptari. Economia s-a „curatat” de cateva zeci de mii de IMM-uri care, chiar daca nu plateau impozite, contribuiau la bugetele de asigurari si la plata altor taxe si impozite. Tot acum se recunoaste ca ideea initiala era cu totul alta, ministrul Nita avansand o formula care ar fi usurat activitatea IMM-urilor, dar s-a ajuns la varianta, mai comoda, a impozitului minim.

O alta masura pe care Coalitia ar dori sa o aplice este mai vechea idee a lui Voiculescu, referitoare la TVA redus la alimentele de baza: paine, lapte, carne necongelata. Pana cand marii aranjori din economie se vor prinde care sunt „portitele” de scapare prin care vor putea deghiza si alte produse in alimente de baza, s-ar putea sa dea niste rezultate. Pe termen lung, insa, va fi problematica. Si, oricum, exceptiile de acest tip nu sunt altceva decat ocazii de eludare a restrictiilor fiscale. Nu se stie exact ce se intampla cu profitul reinvestit. Pentru ca si aici e o problema. Atata timp cat Guvernul amana o decizie in acest sens, iesirea din criza va fi prelungita proportional. E vorba de bani care ar alimenta investitiile si cresterea, in loc sa fie directionati spre alte scopuri, mai putin productive. Si asta e o idee mai veche de-a lui Voiculescu, pe care guvernarile de diferite culori s-au incapatanat sa o ignore.

Din partea premierului vine si o alta idee minunata: aparatul birocratic se va reduce! Aflam cu emotie ca ministrii vor trebui sa renunte la doi dintre cei 16 consilieri care-i sfatuiesc zi si noapte ce si cum sa faca sa mearga treaba mai bine. Va dati seama in ce situatie se vor gasi ministrii activi, precum doamna Udrea sau doamna Placinta? Daca consilierii la care vor fi nevoite sa renunte sunt tocmai cei care le dau sfaturi cum sa investeasca banii publici in posturi de televiziune care sa creasca numarul turistilor? „Copila teribila” a Guvernului, care este doamna Udrea, a dat crizei doua lovituri mortale: a virat la doua posturi de televiziune straine niste milioane de euro, ca sa promoveze „alegerea” Romaniei (in detrimentul cui?) si are pe teava inca un milion care va fi acordat posturilor nationale in acelasi scop! Bani aruncati pe apa Sambetei, atata timp cat vom atrage niste turisti carora le vom produce dezamagiri corespunzatoare. Pentru ca Romania nu e pregatita pentru un aflux - teoretic - de vizitatori straini. Stam prost cu infrastructura, stam prost cu agrementul si divertismentul, suntem la pamant cu serviciile turistice propriu-zise. Daca doamna Udrea baga cele cateva milioane in reabilitarea unei singure statiuni balneoclimaterice, tot ar mai fi fost ceva...

Dupa un semestru de criza care anunta alt semestru mai dur, guvernul Boc se dovedeste prea mic pentru un „razboi” atat de mare. Un razboi in care, contra rachetelor cu focoase multiple ale Crizei, oastea de stransura pedelisto-pesedista se avanta cu sabiile boante si cu sulitele rupte din dotare...

Sursa zp.ro: http://www.zp.ro/module-Pagesetter-printpub-tid-5-pid-2690.phtml