Publicat: 20 Februarie, 2020 - 15:41

Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat anul trecut Evaluarea Naţională reușesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convențiile de bază, arată Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.

Aproximativ 70% dintre elevii de clasa a II-a reușesc să scrie un bilet de mulțumire, respectând cerințele referitoare la conținut, în timp ce mai puțin de 60% reușesc să scrie corect cuvintele și să utilizeze corect semnele de punctuație.

În cadrul Secțiunii Scris, procentajul elevilor care au demonstrat că au dezvoltate competenţele specifice corespunzătoare programei școlară, de a redacta mesaje în diverse situaţii de comunicare, s-a îmbunătățit de la 70,25%, în 2018, la 72,46% în 2019.

Această îmbunătățire se resimte și în funcție de mediul în care se află unitatea de învățământ, din acest punct de vedere, în mediul rural procentajul mediu înregistrat fiind de 62,41% în 2019 față de 60,43% în 2018, în timp ce în mediul urban, procentajul mediu a crescut de la 77,62% în 2018 la 79,43% în 2019.

În privința testelor la Secțiunea Matematică, la clasa a doua, raportul arată că:

75,06% dintre elevii participanți reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare; mai mult, în timp ce 92% dintre aceștia compară corect numerele date, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate;

90,04% dintre elevi recunosc și denumesc figurile geometrice date, prin evidențierea unor caracteristici simple, specifice formelor geometrice plane și corpurilor geometrice identificate în diferite contexte;

81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate