Publicat: 23 Martie, 2018 - 09:37
Share

Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone, trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.
În afară de sancţionarea cu amendă, va fi reţinut certificatul de înmatriculare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulaţie.
Anvelopele de iarnă nu se aseamănă cu cele de vară, deoarece au un profil lamelar special, pentru a asigura o aderenţă sporită, pentru toate tipurile de drum, în condiţii de iarnă (îndeosebi, drumurile acoperite cu apă, mâzgă, noroi, zăpadă sau gheaţă). 
Cauciucul benzii de rulare al anvelopelor de iarnă rămâne moale şi flexibil, chiar şi la temperaturi scăzute, având astfel o aderenţă mai bună şi distanţe de frânare, mai scurte, pe suprafeţe alunecoase, înzăpezite sau îngheţate. 
Elementele profilelor anvelopelor de iarnă sunt optimizate pentru a dispersa mai bine, mâzga şi apa. Acest tip de anvelope au şanţuri speciale şi caneluri tridimensionale, adaptate carosabilelor umede, din timpul iernii.
Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, anvelopele de iarnă se individualizează prin prezența unuia dintre simbolurile "M+S", "M/S", "M-S" sau "M&S". Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă).
Anvelopele "all seasons" (mixte) sunt conforme cu anvelope de iarnă doar dacă pe acestea se regăsesc simbolurile ("M+S", "M/S", "M-S" sau "M&S").

    Recomandări pentru pietoni:
    Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, traversarea străzii să o facă pe la locurile marcate, la culoarea verde a semaforului electric şi numai după ce sunt siguri că intenţia lor de traversare a fost observată de către şoferi, iar aceştia au oprit maşinile. În condiţiile unui carosabil umed sau alunecos, spaţiul de frânare al autovehiculelor creşte considerabil.   

Tag-uri Nume: