Publicat: 16 Februarie, 2017 - 00:00
Cartea din mâneca conservatorilor
Ce are comandantul Gherghina cu directoarea TAROM

Punctul pe Y / luni 21 septembrie 2009 Nr: 2859

Ce are comandantul Gherghina cu directoarea TAROM

La prima vedere ar putea fi considerat un fapt minor (o simpla intamplare nu vreau sa spun 'accident'), sambata, vreo 150 de turisti care au avut sansa sa petreaca o saptamana in decorul fastuos al Insulelor Canare, din Oceanul Atlantic, s-au imbarcat in cursa Charter a TAROM, care a decolat pe aeroportul din sudul insulei Tenerife, conform orarului, la 12.45. Erau cu totii pregatiti pentru zborul de peste 6 ore care desparte canarele de Bucuresti.

Fiind vorba despre o cursa pe distanta relativ mare, era prevazuta ca si la ducere, o escalada de realimentare si de schimbare a echipajului la Barcelona. Ajunsi dupa un zbor de peste 3 ore la Barcelona, pasagerii au fost informati de catre echipaj ca escalada va dura 50 de minute si ca vor fi nevoiti sa petreaca acest ragaz in avion, pe scaune. O perspectiva - sa recunoastem - nu foarte placuta, dupa cele 3 ore parcurse deja si celelalte 3 care urmau, dar asta era situatia si aranjamentul facut de companie cu administratia aeroportului. Numai ca cele 50 de minute au trecut si nu se dadea niciun semn ca s-ar face pregatiri pentru decolare. Dupa 80 de minute petrecute in atmosfera tot mai incinsa a cabinei lipsite de ventilatie, ( aceasta se face doar cand pornesc motoarele) o stewardesa ( pardon, asistenta de bord) a cerut scuze pentru intarziere dand vina pe serviciul de handling al aeroportului! Scuze cel putin trase de par dat fiind ca handling-ul nu avea nicio treaba in situatia in care nu se imbarca si nu se debarca nimic altceva decat echipajul. Cativa pasageri mai bagareti au reusit insa sa descopere ca intarzierea se datora... absentei echipajului de schimb, care nu reusise (sau uitase!?) sa ajunga la timp la aeroport!

Abia dupa 100 de minute (dublul timpului de astepare programat) si-a facut aparitia gafaind comandantul Gherghina insotit de echipajul sau, care fara a mai pierde timpul cu explicatii a purces sa decoleze spre destinatie.

Poate ca as fi trecut peste aceasta intamplare - neplacuta - e drept daca nu mi-ar fi cazut sub ochi chiar atunci articolul de pe prima pagina al revistei de bord 'Insights' in care, sub fotografia juvenilei directoare a TAROM, doamna (sau domnisoara ) Ruxandra Brutaru (nume predestinat pentru sefia companiei) spunea negru pe alb: 'Am ocupat anul trecut locul 1 la punctualitatea decolarilor cu o rata de 89,3% in randul celor 30 de operatori ai Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA) si ne-am propus ca si la finalul anului 2009 sa ne mentinem fermi pozitia de lideri la acest capitol'.

Eu va doresc asta din toata inima doamna (domnisoara Brutaru), dar nu stiu ce are cu dumneavoastra comandantul Gherghina. Poate reusiti sa aflati ...

Sursa zp.ro: http://www.zp.ro/module-Pagesetter-printpub-tid-5-pid-2734.phtml