Publicat: 23 Februarie, 2018 - 18:43
Share

Republica Moldova este prezentă în perioada 22-25 februarie la Târgul de Turism al României, unde reprezentanții acesteia îi invită pe vizitatori să descopere frumusețile țării vecine care de curând a fost aleasă de către National Geographic, Lonely Planet și New York Post drept una din cele 10 destinații de top ale anului 2018. Aceasta este cu adevărat o reușită pentru Moldova în contextul în care aceleași publicații o numeau, în 2014, „cea mai puțin vizitată destinație din Europa”. Evoluția se datorează eforturilor susținute ale tuturor membrilor industriei ospitaliere și ale campaniilor de promovare la scară națională și internațională realizate prin intermediul Asociației Naționale de Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID și Guvernul Suediei și de Organizația de Promovare a Exporturilor și de Atragere a Investițiilor din Moldova. 
În promovarea Moldovei pe piața din România se implică în mod activ și Ambasada Republicii Moldova la București. 

“Se observă o tendință pozitivă în creșterea fluxului de turiști între România și Moldova. România este, pentru turiștii din Moldova, destinația numărul unu și ne dorim ca și turiștii români să ne descopere și să vină mai des la noi. La Târgul de Turism al României avem 24 de participanți, dintre care 11 operatori de turism, 4 asociații de turism, 4 vinării și 3 hoteluri care au lucruri minunate de arătat turiștilor români. Produsul turistic din Moldova poate fi ușor integrat în ofertele turistice ale operatorilor din România. Turiștii străini care vin în România pot petrece și câteva zile în Moldova, pentru a descoperi autenticitatea și ospitalitatea noastră”, a declarat Excelența sa, Mihai Gribincea, Ambasadorul Republicii Moldova în România, în cadrul conferinței de presă. 

Un rol major în promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică îl are și Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID și Guvernul Suediei, partenerul strategic al Guvernului Republicii Moldova pentru industria de incoming. 

“Cu susținerea noastră a fost creat primul brand turistic național, <<Pomul Vieții>>, o strategie de marketing și recent am lansat campania <<Fii Oaspetele Nostru>>, care a avut un succes viral în piețele țintă. Prin acțiunile întreprinse de noi creștem calitatea serviciilor din această industrie pentru a crea produse de turism experiențial, am renovat pensiunile rurale, am dublat numărul cramelor deschise pentru turiști, oferim training-uri hotelierilor și acordăm susținere agențiilor de turism în dezvoltarea pachetelor pentru incoming. Nu în ultimul rând, colaborăm cu autoritățile publice în ameliorarea mediului de afaceri și a politicilor în domeniul turismului. România este nu doar piața nr.1 de turism receptor pentru noi, ci și un hub pentru turismul regional și un partener de promovare externă”, a declarat Diana Lazăr, Director Adjunct al Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID și Guvernul Suediei. 

“Campania <<Fii oaspetele Nostru>> se desfășoară sub egida brandului de țară <<Pomul vieții>> în colaborare cu asociațiile din industria turismului, culturii și vinificației. Datorită succesului remarcabil al debutului campaniei, cu lansarea spotului video, anul 2018 a fost declarat Anul Ospitalității în Republica Moldova, cuprinzând zeci de evenimente cultural-turistice, acțiuni de promovare, campanii de PR și marketing pe plan regional și internațional”, a declarat Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM. 

Prin această campanie le este prezentată iubitorilor de călătorii frumusețea Moldovei, cu toate elementele care o definesc, propunându-le adevărate experiențe culinare, incursiuni în viața rurală, degustări de vinuri în crame renumite, vizite la obiective incluse în patrimoniul UNESCO și mănăstiri vechi de sute de ani, toate fiind marcate de ospitalitatea moldovenilor, recunoscută la scară internațională. Însă Republica Moldova este și o destinație ideală pentru iubitorii sporturilor extreme, precum rafting, climbing, dar și pentru cei pasionați de muzică și de tradiții. 
Astfel, Republica Moldova este cu adevărat o țară care trebuie explorată și descoperită pas cu pas. 

De altfel, o parte din frumusețea acestei destinații a fost reliefată în spotul de prezentare a țării care l-a avut ca protagonist pe Roland Huisman, un olandez care a fost asemănat de multe ori cu actorul Brad Pitt și care este fascinat de frumusețea și unicitatea plaiurilor moldovenești, prezent la București pentru a le povesti vizitatorilor experiența sa în Moldova.

“Moldova este o altfel de destinație, este atipică. Înainte de acest spot mai fusesem în Moldova, însă filmarea  materialului a fost cu adevărat o experiență. Eu nu sunt actor, sunt graphic designer și am fost abordat de un consultant al proiectului în timp ce eram într-o cafenea în Chișinău. Am filmat spotul în noiembrie 2017, pe o vreme superbă care punea și mai bine în evidență atmosfera rurală. După filmare, am descoperit și ce înseamnă cu adevărat ospitalitatea moldovenească, acest element unic aici: am fost invitat în curtea unui localnic unde am fost serviți cu mâncăruri și vinuri preparate de el și soția sa. M-am simțit minunat!”, a declarat Roland Huisman, protagonistul spotului. 

Frumusețea și unicitatea locurilor care așteaptă să fie descoperite și de vizitatorii români pe lângă cei din Italia și Polonia va fi redată celor prezenți la TTR 2018 prin tururi virtuale 360 și degustări de vinuri, care vor avea loc la standul de țară nr. 178-179, pavilion B2, ROMEXPO.

Facebook: https://www.facebook.com/discovertheroutesoflife/
Site: http://moldova.travel
 

Tag-uri Nume: