29 noiembrie 2021

România va avea Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, că România va avea, din 2022, Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare.

„Continuăm să credem că trebuie să educăm consumatorul. De aceea, şi prin Programul pentru legume şi fructe, care se derulează cu ajutorul Ministerului Agriculturii, sunt sume distincte pentru educaţia copiilor, tinerilor. Există şi a patra pârghie, sper că va ieşi, este în faza finală la Comisia de agricultură din Camera Deputaţilor – Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale, care stabileşte relaţii corecte între micul producător sau procesatorul român şi comerciantul dominant care, din nefericire, în România nu este român. De la începutul anului viitor acest lucru va fi pus în practică de Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare. Un model european care funcţionează peste tot. În această entitate, care este un parteneriat public – privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ şi instituţii, cu obiective clare şi cu buget. Agenţia va face promovare pe scheme de calitate şi vor garanta că într-adevăr acele produse sunt chiar produse tradiţionale, produse montane sau alte produse care aparţin unor scheme de calitate… Această agenţie, care va lucra pe baza strategiei făcută împreună cu mediul asociativ, va folosi în primul rând bani europeni şi va conlucra foarte bine cu noul mod de abordare al Casei Unirea. După ce vor finaliza acolo problemele administrative, litigiile, noua echipă care se va instala va cuprinde membrii selectaţi pe principiul guvernanţei corporative şi vor trebuie să lucreze cu această Agenţie de Calitate şi Marketing”, a menționat ministrul Oros.