Publicat: 9 Martie, 2013 - 12:16
Share

Românii care beau ceai în timpul ieşirilor în oraş au consumat, în 2012, peste 1,5 milioane de pliculeţe de ceai Lipton, conform datelor furnizate de Unilever Food Solutions. În rândul sortimentelor preferate ale acestora conduce ceaiul negru cu fructe (Forest Fruit), urmat de ceaiul verde cu mentă (Green Tea Mint) şi de cel de lămâie (Lipton Lemon). 

În 2012, consumul de ceai out-of-home a crescut faţă de anii precedenţi şi este preconizat un trend ascendent pentru perioada următoare. Fiecare tip de ceai este asociat cu caracteristici diferite: ceaiul negru, cel mai popular sortiment, comandat în diferite combinaţii, este consumat de obicei ca substitut al cafelei, iar cel verde este consumat datorită proprietăţilor sale antioxidante şi detoxifiante. Ceaiurile verzi şi de fructe sunt comandate de obicei dimineaţa.

Consumul de ceai aduce o serie de beneficii atât pentru minte, cât şi pentru corp. Conţinutul de cofeină energizează, stimulează atenţia şi îmbunătăţeşte timpul de reacţie, însă, spre deosebire de cafea, consumul de ceai de-a lungul unei zile cauzează arareori întreruperi ale somnului. Băutura conţine şi teanină, o substanţă care provoacă o stare mintală alertă, dar relaxată. Consumul de ceai hidratează şi aduce un aport de antioxidanţi care protejează corpul de radicalii liberi.

“Recomandările din meniuri şi cele ale ospătarilor contează foarte mult în alegerea unui ceai. Localurile româneşti merg de obicei pe gusturile cunoscute. Direcţia este dată de responsabilii de achiziţii, care influenţează alegerea gamei în funcţie de gusturi. Pentru noua gamă de ceaiuri, le-am recomandat proprietarilor de localuri să listeze întreaga gamă de ceaiuri, pentru a putea observa care sunt cele mai populare printre clienţi”, declară Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions România. “Interesul crescut pentru ceaiuri arată că această băutură nu mai este percepută în totalitate ca fiind asociată cu stările gripale, ci că este o opţiune sănătoasă, la îndemână în orice moment al zilei”, adaugă aceasta.

“Cele mai populare sortimente din noua gamă sunt ceaiul cu fructe de pădure şi infuziile, dar se înregistrează creşteri şi pentru ceaiul verde. În această perioadă, cele mai mari vânzări se înregistrează pe Valea Prahovei – cateva mii de pliculeţe pe zi”, declară Cristian Jitaru, reprezentant vânzări Lipton.

Anul acesta, Lipton a lansat o nouă gamă de ceaiuri pentru Horeca, cu patru categorii: ceai negru (English Breakfast, Earl Grey, Russian Earl Grey), infuzii (Camomile, Peppermint, Fruits Infusion, Lime, Rooibos, Rosehip), ceai verde (Green Tea Mint, Green Tea Citrus şi Green Tea Orient) şi ceai cu fructe (Blue Fruits, Forest Fruits, Strawberry şi Lemon).

Ceaiurile Lipton sunt sunt certificate de Rainforest Alliance, o organizaţie ce are ca scop protejarea ecosistemelor în mod sustenabil.


Unilever Food Solutions (UFS) este sursa de inspiraţie şi consultantul de încredere al bucătarilor profesionişti. Unilever Food Solutions (UFS), divizia specializată de soluţii gastronomice a companiei Unilever, se adresează bucătarilor din 74 de ţări, oferind ingrediente şi servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp preţios în bucătărie, fără să compromită gustul şi calitatea preparatelor. Portofoliul din România cuprinde câteva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s.
Unilever Food Solutions este în industria gastronomică încă din 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajaţi, cât şi cea mai mare echipă internă de bucătari din întreaga industrie.