30 ianuarie 2023

Salate pentru probleme de sănătate

Distribuie pe rețelele tale sociale:

 

În sezonul rece stocul de energie se reduce în ritm alert. Nutriționiștii ne sfătuiesc să îl refacem consumând în mod constant salate. Pe lângă tonusul pe care îl redau organismului, combinațiile de legume îl ajută și să țină sub control cele mai frecvente probleme de sănătate.

Pentru elimiarea toxinelor

O ceapă albă tăiată mărunt, amestecată cu 10 g de alge marine comestibile (deși sună exotic pentru bucătăria noastră tradițională, acest ingredient asiatic nu reprezintă un lux din punct de vedere financiar, iar în materie de detoxifiere este unul din campioni), o roșie curățată de coajă și o jumătate de avocado tăiate cubulețe, stropite cu 3 lingurițe de ulei de măsline și 2 lingurițe de suc de lămâie. Se pune roșia peste avocado și deasupra amestecul de ceapă și alge.

Acest tartar 100% vegetal conține o cantitate mare de polifenoli – antioxidanți care neutralizează toxinele. Și furnizează nutrienții corespunzători unui meniu complet: vitamine E (ulei de măsline și avocado), vitamina C (lămâie și roșie), fibre esențiale pentru tranzitul intestinal. Potasiul din alge asigură drenajul limfatic (circulația corectă a limfei, cea care transportă reziduurile acumulate în organism).

 Pentru funcția cardiacă

Amestecă un dovlecel tăiat bucăți și o jumătate de banană feliată cu o lingură de sos mexican (obținut din ulei de măsline sau de colza, ardei gras roșu, ardei iute, roșii, eventual și puțină brânză, toate mărunțite, sărate și piperate după gust). Pune amestecul în inima unei salate verzi și presară o lingură de nuci caju măcinate.

Această salată conține grăsimi bune: acizii grași omega 9 (din nucile de caju) reduc nivelul colesterolului, iar omega 3 (din ulei) ajută la prevenirea maladiilor cardiovasculare. Potasiul (din caju și banană) scade tensiunea arterială.

Pentru refacere după ședința de sport

2 cartofi mici și 60 g de ciupercuțe tăiate lamele se pun în cuptor, în supă de carne degresată, într-o tigaie antiadezivă. După preparare se amestecă cu salată verde și cu o roșie tăiată rondele. Se asezonează cu 3 lingurițe de ulei de nuci și o lingură de sos vinegretă și se presară deasupra 15 g de parmezan ras.

Cartofii oferă organismului zaharurile semilente ce refac stocul de glucoză din mușchi, iar proteinele din parmezan refac fibra musculară. Ciupercile, roșia și salata verde sunt bogate în antioxidanți care elimină excesul de radicali liberi (substanțele responsabile cu procesul de îmbătrânire) acumulați în urma efortului.

Pentru a scăpa de kilogramele în plus

Prăjește ușor un dovlecel tăiat în formă de tăiței. Fierbe în apă 2 rădăcini de anghinare și 4 bucăți de sparanghel. Adaugă 30 g de brânză de capră și o felie subțire de jambon, tăiată mărunt. Amestecă și stropește cu o lingură de ulei de măsline și o linguriță de oțet balsamic.

Cantitatea de proteine conținută de bucățica de brânză și de felia de jambon nu o depășește pe cea furnizată de un steak dietetic. Însă, datorită fibrelor din legume, simți că ai mâncat pe săturate.

 

Articol de Gabriela Boceanu